Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilke muligheder har jeg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niclasp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Dette her er mit første indlæg og jeg håber da jeg har placeret det, det rigtige sted :)

Jeg er ude på at hører om hvor godt mit anlæg egentlig er, for jeg købte jo bare noget for nogle år siden uden at have den helt store viden om sammensætning og ydelse.

Jeg har en Surround Reciever.

Pioneer VSX-D810S (http://www.shopping.com/xPF-Pioneer-VSX-D810S)

Dertil har jeg et surroundsæt uden sub fra Eltax.

Center: Music Power 120watt, Sinus Power 75watt, Freq. Range 55-20.000Hz, Impedance 8 Ohm

Satelit: Music Power 80watt, Sinus Power 50watt, Freq. Range 80-22.000Hz, Impedance 8 Ohm

Front: Music Power 200watt, Sinus Power 100watt, Freq. Range 35-22.000Hz, Impedance 8 Ohm

Jeg vil hører hvad der findes af muligheder for sub, gerne brugt. Og muligheder for bedste opsætning mht til kabler og lign.

Mvh, Niclas Pedersen

Til top Vis niclasp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niclasp Besøg niclasp's Websted

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej Niclas

Velkommen til

Nu kommer det jo meget an på om du synes det lyder godt - hvis ikke JA så må jeg sige velkommen til en hobby hvor man ikke kan stoppe igen..

Men det er en ting der bekymre mig ved dig pioneer:
den er lavet til at levere 6x100 watt men den bruger ikk mere end 290 watt fra stikkontakten - det hænger ikke sammen... der mister du nok noget dynamic og kontrol over dine højtalere..

Men som sagt er du tilfreds så kan vi andre sige hvad vi vil...

MVH Ulrik

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hej Niclas

Kig i køb/salg/bytte efter en sub, eller måske på www.dba.dk

Finder du noget interesssant, kan du smide et link herinde, så hjælper vi videre.

Det du har nu er jo udemærket at bygge videre på!

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hvor meget har du at putte i en sub??

det vil gøre det lidt nemmere at søge efter en til dig..

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

niclasp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

700-800 kr. har jeg kigget efter. Men jeg kender mig selv og finder jeg en der er omkringn 1000 eller lidt over så ryger den også med.

Men jeg kigger efter noget brugt på under 1000 kr :)

Til top Vis niclasp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niclasp Besøg niclasp's Websted

niclasp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Nu da det er en 6.1 vil jeg jo også have mulighed for center højtaler bag? (Rear-center??)

Men da jeg sikkert vil indrette stuen således at sofaen står helt op til væggen, så er det vel knap så smart?

Og ligeledes takker jeg for de svar der er kommet på så kort tid :)

niclasp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hey igen.

Hvor væsenlig en fordel kan 6.1 give iforhold til 5.1 og ligeledes så har jeg hørt noget om at 5.1 er væsentlig bedre på Blu-Ray end dvd.. Skulle det så passe, hvordan er forholdet mellem 5.1 og 6.1 gennem Blu-Ray :)

Og hvad skal man være opmærksom ved køb af sub, brugt til en 1500 kr cirka..

/Niclas

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Afhængig af hvor stort dit rum er, og hvordan det er indrettet med lytteposition og højttalerplacering, så vil forskellen fra 5.1 til 6.1 formentlig ikke være ret stor. Jeg vil i al fald anbefale dig at låne en højttaler og prøve det af, inden du brænder pengene af på noget du ikke får alverden ud af alligevel.

Mht Sub, så bør du se efter en model med trinløs faseregulering, ikke bare en med en kontakt der skifter mellem 0 og 180 grader. Hvis den giver mulighed for at slå delefilteret fra er det heller ikke så ringe, men det finder du næppe i ret mange subs indenfor dit budget, heller ikke brugt. Hvor stort er rummet du spiller i..? Er det et lille rum er der måske ikke behov for en 15" enhed med 400 w forstærker, men er det derimod en stor stue kan du godt regne med at en lille æske med en 8" enhed og 60w ikke kan gøre det.

Der ER forskel på lydkvaliteten på DVD og Blu-ray, men det stiller visse krav til det øvrige anlæg at udnytte det fuldt ud.

For det første skal du enten have en afspiller og forstærker med henholdsvis 5.1/7.1 analoge ud- og indgange, eller også skal du have en forstærker med HDMI. Du kan ikke bruge det almindelige digitalkabel du kender fra DVD.

For det andet er forskellene af en sådan karakter at du næppe vil opleve den helt store forskel medmindre din forstærker og højttalere er af en vis kvalitet - hvis lyden ikke er helt oppe at ringe med DVD på grund af begrænsninger i forstærker eller højttalere, så vil lyden ikke automatisk blive perfekt af at skifte til Blu-ray.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hej Niclas, som Ulrik77 også er inde på så er den Pioneer nok lidt i den svage ende men det kan der rettes gevaldigt op på hvis du sætter en effekt på til at drive dine fronter. Eksempelvis en brugt NAD 216 kan sætte fut i dem, sådan en kan findes brugt til under 3k. Og så en god sub, hvis budgettet tillader det så en brugt B&W ASW 650 eller 675 så skulle du være kørende for små penge . Kabler ville jeg ikke spendere det store på nu, men måske noget VdH clearwater eller Supra .

Hvilken DVD og CD har du eller mangler du det ?  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes