Jeg har brug for lidt hjælp fra en haj udi Denon's surroundforstærkere...
I mit firma har vi en Denon AVR-2307 surroundreceiver, som har en større maskinpark tilsluttet - DVD, HD-DVD, HD-VMD, VHS og nu også DV-CAM.
98% af tiden bruges den i forbindelse med DVD eller HD-DVD, dvs. lyden overføres digitalt.
Da receiveren blev sat op blev der også sat en VHS maskine til "just in case", og dengang (ca et år siden) virkede alt som det skulle.
Nu har vi sat en DV-CAM maskine til, som kun har analog L/R udgang, og under opsætningen viser det sig at der simpelthen ikke er hul igennem når der tilsluttets analoge kilder. Sålænge det går via coax eller hdmi, ingen problemer - men med RCA stik er der tyst. Eneste undtagelse (og det som så bliver brugt indtil vi finder årsagen) er at vælge External input, altså analog 7.1 indgangen, og så koble enten VHS eller DV-CAM maskinens højre/venstre til her.
Ext. In overrider alt, også de digitale indgange, så når den er slået til er der lyd. Problemet er selvfølglelig så at der er tale om stereo L/R uden mulighed for at aktivere pro-logic dekodning, fordi Ext.in som nævnt overrider alt andet, inklusiv surround dekodning.
Jeg har prøvet samtlige analoge indgange, VCR, Tuner, CD, Tape osv, men ingen af dem siger et kvæk. Jeg kan ikke finde noget i opsætningsmenuen eller manualen der kan forklare det - er der nogen der har oplevet noget lignende eller har et bud på en løsning..?