| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey,
Hvis du har et lille rum, så kan du sagtens købe et "lille" setup. Gå hen og hør forskellige små surround sounds i fona, elgiganten osv. De plejer at være til en god pris. Så har du din lyd. Dernæst så få din forældres vhs maskine (de ældre plejer at have gammel teknologi ) så har du dit tv signal. Du kan købe en billig sony dvdafspiller for omkring 700kr nogle gange. Så har du din dvdafspiller.
Ellers kig brugt, der kan du få meget for pengene!
Men alt i alt, tror jeg stadig de fleste herinde vil anbefale dig langsomt at bygge det op. Fx med et par gode gulvhøjtaler til at starte med, så kan du se film i stereo. Og så langsomt udbygge.
Jeg har selv en Onkyo 605 receiver som jeg ikke fortryder 1 sek. Den får også meget ros herinde.
Prøv en dag at høre surround sound i Elgiganten og derefter gå hen i fx. hifiklubben og hør deres surround. Så tror jeg du vil lægge mærke til lyde du ikke har hørt før. Husk at brug sammen film til demo. Dette er en af grundene til mange bruger "lidt" ekstra på hjemmebio.
Det jeg især godt kan lide ved et godt anlæg, det er "den stille lyd". Dvs. hvis en person i en film sidder stille ude i skoven, så vil du høre en masse detaljer og føle det som om du selv er der, som efter min mening er grund til at bruge lidt ekstra. Det kan du ikke altid fornemme gennem et billigere anlæg, synes jeg.
Grunden til
|