Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: PS3 - Projektor - Anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TBWalther
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har en PS3 og en projektor (Panasonic AX PT200) og står og skal købe noget lyd.. Jeg vil max bruge 4-5000 kr på det, så derfor vil jeg gerne vide, hvordan jeg lettest forbinder disse 3 ting (evt. også en dvd, da ps3'en er fra USA)? Og hvordan gøres lettest med fjernsynsignal over projektor?

På forhånd tak..

TBWalther
Til top Vis TBWalther's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TBWalther

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Så skal du anskaffe dig en Receiver med HDMI in/out!.

Så kører du et HDMI-kabel fra PS3 --> Receiver --> Projektor!...

Men så ved jeg ikke hvor mange penge du har tilbage til lyd!..Så må du starte med Stereo, også spare lidt!...

mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 5. Feb

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

nybegynder007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Du kommer til at bruge flere penge hvis du vil have noget ordenligt. Hellere spare ordentligt op, end at købe noget "midlertidigt" du alligevel vil skifte ud.

Jeg kører tv signal fra min hardiskoptager --> surroundreceiver --> projektor eller fladskærm. Det er samme vej mht. ps3. PS3 --> surroundreceiver --> projektor eller fladskærm.

Hvis du skal lave samme løsning som mig, så sørg for at når du køber en hardiskoptager at den har en god tv tuner. Evt. med en digital og analog tv tuner. Mit signal er desværre ikke vildt godt, da den kun har analog tv tuner. Det er okay flot og folk bliver imponeret, men jeg vil have det bedre.. Især efter at have set bluray film 

Til top Vis nybegynder007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nybegynder007

TBWalther
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hvad vil i anbefale af receiver? Og evt. også nogle højtalere, det behøver ikke være surround (ihvertfald ikke til at starte med)?

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger pt en gammel JVC stereo VHS video som tuner til min projektor.... Men da jeg har kabelsne så klør det lidt for at gå digitalt med Yousee's nye box.

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

TBWalther
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Er det muligt at få en acceptabel løsning på opsætning mellem PS3(og evt. dvd)-projektor-lyd, hvis jeg køber et Logitech Z5500
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spe akers/devices/224&cl=dk,da ?

Eller hvad med Denon DHT1356
http://www.technikdirekt.de/main/fr/189427/-/Article.html?&a mp;a mp;SESSIONID=f2rs0v55rwqs3z45ehdxuubz-1&landingCountry=d k ?

Ved godt at det ikke er high-class produkter og at det ikke har HDMI, men det er mit behov heller ikke til.

På forhånd tak for svarene.

nybegynder007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

hey,

Hvis du har et lille rum, så kan du sagtens købe et "lille" setup. Gå hen og hør forskellige små surround sounds i fona, elgiganten osv. De plejer at være til en god pris. Så har du din lyd. Dernæst så få din forældres vhs maskine (de ældre plejer at have gammel teknologi ) så har du dit tv signal. Du kan købe en billig sony dvdafspiller for omkring 700kr nogle gange. Så har du din dvdafspiller.

Ellers kig brugt, der kan du få meget for pengene!

Men alt i alt, tror jeg stadig de fleste herinde vil anbefale dig langsomt at bygge det op. Fx med et par gode gulvhøjtaler til at starte med, så kan du se film i stereo. Og så langsomt udbygge.

Jeg har selv en Onkyo 605 receiver som jeg ikke fortryder 1 sek. Den får også meget ros herinde.  

Prøv en dag at høre surround sound i Elgiganten og derefter gå hen i fx. hifiklubben og hør deres surround. Så tror jeg du vil lægge mærke til lyde du ikke har hørt før. Husk at brug sammen film til demo. Dette er en af grundene til mange bruger "lidt" ekstra på hjemmebio.

Det jeg især godt kan lide ved et godt anlæg, det er "den stille lyd". Dvs. hvis en person i en film sidder stille ude i skoven, så vil du høre en masse detaljer og føle det som om du selv er der, som efter min mening er grund til at bruge lidt ekstra.   Det kan du ikke altid fornemme gennem et billigere anlæg, synes jeg.

Grunden til

Til top Vis nybegynder007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nybegynder007

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes