Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp med HD lyd og ældre forstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tsunamijhoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Hej med jer, jeg er ny her på forummet,men har interesseret mig for hjemme bio i mange år, og har læst forummet her længe, men nu er tiden kommet til et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med..

Jeg har læst en del om blu-ray og HD lyd,men er lidt i tvivl om nogle ting..

Jeg har en gammel Denon AVCA1D forstærker og vil høre om denne kan afspille HD lydformater i ihvertfald 5.1.. Som jeg har forsået det, kan man med en blu-ray afspiller med onboard native dekodning af for eksempel DD trueHD eller DTS HD Master audio trække lyden fra disse kredse ud i seperate kanaler og føde dem til de analoge indgange på min forstærker og den vej igennem få HD lyd,er dette korrekt?

I så fald at ovenstående er sandt, vil lyd kvaliteten være dårligere end hvis man lader en ny forstærker klare dekodningen,eller afhænger det af de lyd processorer i selve blu-ray afspilleren?

Hvad er Bitstream ud på blu-ray afspillere? Er det hvis selve afspiller IKKE har native lyd processorer til DTS HD MA osv så trækker man ukomprimeret lyd ud til en forstærker der har dekodning af dette lydformat?

Håber nogen kan hjælpe med disse spørgsmål,da jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal skifte min gamle denon ud med DENON AVC-A11XV.

Derudover vil jeg gerne vide om jeg stadig kan bruge min gamle Stewart 120" motor lærred med Studiotek dug til de nye HD billeder,eller om man skal skifte til nogle duge der er optimeret for HD billeder?

Uanset vil jeg ihvertfald vente et års tid endnu til der er kommet 3 generation blu-ray afspillere med profile 1.1 final. samt større udvalg nu da HD-DVD er en ting fra fortiden,desuden passer timingen fint,da jeg om et års tid alligevel skal skifte CRT rør i min gamle Seleco SVD 500+ projektor, så der skifter jeg nok projektor istedet til en tidssvarende SIM2..

Grunden til disse spørgsmål om lyden er, at jeg er modstander af og skifte ting ud der virker perfekt bare for og få noget nyt, selvom det er det bedste i verden og pakke nyt elektronik ud af kassen :-)..

Til top Vis Tsunamijhoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tsunamijhoe

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Måske du kan bruge noget af det der står i dette indlæg her.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60455&P N=10

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Tsunamijhoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret, ja jeg burde måske nok have prøvet søge funktionen først :-). Men den tråd giver "kun" svar på det første spørgsmål, så hvis nogen er i stand til og svare på lærreds spørgsmålet vil jeg blive meget glad, på forhånd tak
Til top Vis Tsunamijhoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tsunamijhoe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes