Forfatter |
|
Sneijder Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sneijder og velkommen til Hifi4all!  Skal det være et alt-i-et og har du mod på evt at købe brugt? Skal det være kompakte højttalere eller kunne du fristes af et par gulvhøjttalere til fronterne? Skal det bruges til musik også eller er det kun til film? Jeg ville personligt aldrig købe et alt-i-et sæt, men det er jo så mig. Jeg kender ikke det omtalte sæt, så jeg kan ikke fortælle dig om det er pengene værd eller ej.
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
Til top |
|
|
Sneijder Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er faktisk lige meget om det er brugt er bare på udkig efter noget godt :)
|
Til top |
|
|
Sneijder Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
håber i vil hjælp mig :)
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det vil vi da hjertens gerne, men vi har altså brug for lidt mere viden omkring hvad det er du ønsker? Skal du bare have surround og kun se film eller vil du også høre musik? __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
Til top |
|
|
Sneijder Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Rappo det skal bruges til ps3 musik film tv :) buget var på 6000 kr
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor store højtalere vil du have gulv eller kompakt? Hvor stort er rummet de skal spille i? høre du mest musik eller ser du mest film? som jeg nævnte før er det her et ganske fint budget set http://www.cableman.dk/product.asp?product=441&sub=2& ; ;page=1 Der er også meget guld på brugt markedet og dba. Men tag en tur i hi-fi klubben og lyt på noget forskelligt grej så for du en fornemmelse af hvad du kan lide, du behøver ikke købe bare lytte lidt. Mvh. Morten. EDIT: glemt lige og sige at cableman betaler fragten
|
Til top |
|
|
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej 
Først vil jeg sige du sige at du skal bruge et par timer herinde og bruge søgefeltet. der er rigtig mange der har spurgt om det samme som dig. derefter ville jeg smutte ned i en hifi butik og høre noget forskelligt, også høre noget der er dyere end 6000kr, for hvis du vil købe brugt får du som regl mere for pengene end hvis du køber nyt. __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
Til top |
|
|
Sneijder Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
har rettet på indlæg nu så håber det osse kan hjælpe jer lidt :)
|
Til top |
|
|
Sneijder Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa vil det være bedre for jer hvis i så et billede af stuen??
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sneijder!
Jeg synes ikke du svarer helt klart på om du behøver surround? Du må gøre op med dig selv om surround er nødvendigt for dig eller om du kan nøjes med stereo. Med stereo vil du få bedre overall lydkvalitet for pengene da du ikke behøver 5 højttalere plus subwoofer, men kun to.
Især i den her klasse ville jeg selv vælge stereo frem for surround af den grund at jeg mener at der går en ret skarpt optrukket usynlig linje gennem prissegmentet i det her felt hvor fx 1500 kr. ekstra kan betyder alt for lydkvaliteten. Der er her hvor man får enten et par billige skod-højttalere eller et par der dur og spiller godt! 
Men lige meget hvad du vælger, synes jeg du skal købe brugt. Så får du meget mere for pengene!
|
Til top |
|
|
Sneijder Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er jo om du kan leve med et anlæg der kun har 2 højttalere. Stort set alt musik bruger kun de to frontkanaler, mens alle film naturligvis bruger de to bagkanaler til at skabe rum of effekter bag en ligesom i biografen.
Personligt kan jeg sagtens leve uden den ekstra rum i film og lyden er da også markant bedre på anlægget end på TV'ets højttalere selvom der kun er tale om stereo. Det du linker til er efter min bedste overbevisning desværre intet værd lydmæssigt.
sådan en her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=71476 plus fx et par af de her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=71086 ville nok give dig rigtig god lyd. 
Spørgsmålet er mere om du kan leve med størrelsen?
|
Til top |
|
|
Sneijder Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal kunne give min kæreste et chok :) så er det fint
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før vi kan give forslag tror jeg at du skal bestemme dig for om du vil have stereo eller surround.
En mulighed er at du køber en god surround forstærker, og to gode højtalere. Når du har sparet mere op køber du så resten af settet, på den måde kan du få nogle bedre højtalere.
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|