Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T744 og B&W DM684 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PeterBakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal til at investere i nyt udstyr og havde i den forbindelse tænkt at jeg ville starte med at købe en sorround-reciever, et par front-højtalere og et fjernsyn og så senere udbygge det med center-højtaler, bag-højtalere og en aktiv subwoofer.

Af fjernsyn havde jeg tænkt mig at købe et 32" philips 9632D (Måske et 37" for at få full HD).
Af reciever havde jeg forestillet mig at købe en NAD T744.
Af fronthøjtalere B&W DM684.

Jeg har været rundt omkring og lytte til forskellige opsætninger og jeg synes at det er B&W'erne der spiller bedst rent prismæssigt efter min mening, men jeg har selvfølgelig ikke styr over alle de andre alternativer der er rundt omkring

Af kabler havde jeg forestillet mig at bruge ca. 4-600,- på højtaler-kabel (skal bruge 2x4 meter).

Hvordan lyder opsætningen i jeres ører, og har i forslag til forandringer? Priserne skal helst ligge i nogenlunde samme leje.

Mvh
Peter Bakke
Til top Vis PeterBakke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterBakke

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Det lyder som noget fint udstyr!...Jeg havde nok bare gjort det anderledes!..

Din NAD vil på ingen måde kunne udfordre B&W'erne (beklager)!..Jeg hørte dem selv på en NAD stereo-forstærker (2x250 i 8 ohm - cirka - beklager, men kan ikke huske modellen), og der kom der smæk på!..Jeg har selv en Onkyo 875 med et par 604 S3 (modellen før 683) og der lyder det rigtig godt, men de kan godt klare mere strøm!...

Så jeg vil anbefale at kigge på noget brugt udstyr!..en NAD er fin strømstræk (har selv haft 753v2), men jeg kan nu bedre lide Onkyo...

Det er en del penge du vil bruge på højtaler, ville nok hellere bruge lidt flere penge på Receiver, også lidt mindre på kabler!..Men som kabler kan du kigge på noget Nordøst (fremragende kabler)!..Jeg kan godt hjælpe dig med opsætninge, hvis det skulle være!.

mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb 

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

PeterBakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hvordan vil det spille med denne stereoforstærker, NAD C720BEE ?
Jeg ved godt det er en stereoforstærker, men da det primært er musik og lytter til og der måske kommer til at gå 2-3 år førend jeg udbygger systemet til surround, vil det måske være bedre med en stereoforstærker som så kan sælges når systemet skal udbygges.
Jeg er ikke så vild med tanken om at købe brugt, så vil helst gerne undgå dette.
Af hensyn til kablerne har jeg hørt, at det er et dumt sted at spare, da det i mange tilfælde giver et stor udslag i lydkvaliteten, men hvis jeg har sat for meget af må i gerne sige til. Jeg havde forestillet mig kabel til 50-70 kroner pr meter.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg ikke sige!..Jeg ved bare at de kræver ekstremt meget strøm og rene watt!. Den vil sikkert klare det fint nok, men ellers kunne du jo godt købe 744 også smide en NAD-effektblok på!..Starte med en NAD 216, også senere hen skifte til en 218!..

Det er så iorden, men det kan virkelig svarer sig at købe brugt!..Du kan sparer mange penge, og standen er for det meste perfekt, hvis ikke meget tæt på!...

Angående kablerne, så beklager jeg!..Jeg troede der stod 4-6000 kr (var i byen igår, beklager)..Men til de penge, så kan jeg anbefale Supra PLY 3.4!..Koster vidst 90 kr/m, så det er lidt mere end 600 for 8m, men de skulle være rigtig gode!..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

PeterBakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

tak for svarene hidtil =)

Vil det kunne gå med en NAD 214 effektblok på NAD T744 når den kører i stereo? jeg mener 214'eren yder 2x90 watt (nad-watt)

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Har haft meget af det udstyr der.

214'eren er MEGET svag, køb en 216"er i stedet.

Er bestemt ikke meget for NAD surround, har haft t743, t743 v2, t163 og alle var desværre skuffelser :( - Men det er bestemt godt stereo grej!

Trækker selv dm604 s4 med en Onkyo 875 med et godt resultat!

Jeg vil anbefale dig en c372. Så har du 2 x 150w, og senere kan du udbygge med c272, så har du 4 x 150w (højtallerne kan jo bi ampes)

PeterBakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg tror prisen på en c372 er lige en kende for høj, men hvad med en C325BEE fra NAD ? Og kan den udbygges med en effektblok senere hvis man vil have ekstra power?

PeterBakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Man kunne også udvide budgettet lidt, og leve af pasta/ketchup en måneds tid og så købe en NAD C355BEE... Vil den være et godt køb til et sæt B&W DM684 ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes