Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround forstærker til mit setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hey...

Har fundet ud af min forstærker brummer alt for meget i mine ører... Skruer man helt ned lyder den næsten som et køleskab Og det skal simpelthen væk, så jeg skal have fat i en ny...

Har tænkt på Onkyo TX-SR605 - Der står den yder 7x140watt... Så må den vel yde væsentligt mere i stereo? Men er det reelle watt eller "papwatt"? Skal nemlig bruge i hvert fald 2x120watt i stereo.

Men vil høre om I har andre forslag til mit setup (nederst i min signatur)... Jeg vil bruge omkring de 4000,- +/- 500,-... Jeg har kun brug for 5.1 og minimum 2x120watt i stereo, ikke HDMI, men minimum 2 component indgange, 2 digital optisk og 1 coaxial, da det er de indgange jeg bruger
Håber I har nogle gode forslag... Må godt være brugt...

Setup:
B&W Matrix 3 - kræver altså en del saft...
Eltax Monitor III
B&W CC6



__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

- er temmelig sikker på at een af tilslutningerne - signal el. højt. kabler - "hænger" på din forstærker, så det du hører er "stel - brum". Det har intet at gøre med om forstærkeren er kraftig nok til dine højtalere eller ej.

En Yamaha receiver som for 7-10 år siden skulle koste kr. 30./40.000 tusinde !!!!!!!!!!!!!!!???????????............hmmm.......jeg er blank.........men ville nok heller ikke købe en 10 år gl. surround receicer, dertil er det sket FOR meget inden for SS-teknikken. En Onkyo skulle vist være ganske fin til den pris du nævner....ellers burde en brugt Yamaha rx-v1700 være til at finde til den pris.

 

M.v.h.



__________________
Jesper / Oldhifinut
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Men ville Onkyo 605 kunne trække mine gamle Matrix? Og hvordan er Yamaha'en sammenlignet med?

__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Den først omtale Yamaha forstærker var en:

Yamaha DSP AZ1

Har tænkt på at lede ihærdigt efter en brugt eller måske fra ny... Har måske fundet den til 800€...


__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
BasHunter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

For 7år siden var Denon da noget af det bedste i surround-udstyr med nogle af de kraftigste high-end effekttrin....Det var vist det der POA-system. -jeg mener også Acurus var blandt de kraftige. Men Yamaha har aldrig helt fanget mit blik angående surround....



__________________
Ingen Diskant, tak
Til top Vis BasHunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BasHunter
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Kan lige indskyde der var tale om en

Yamaha DSP A1

Men kunne også være interesseret i andre, nye, forstærkere til omkring de 4k...



__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 384
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd
 
LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 384
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

BasHunter skrev:

For 7år siden var Denon da noget af det bedste i surround-udstyr med nogle af de kraftigste high-end effekttrin....Det var vist det der POA-system. -jeg mener også Acurus var blandt de kraftige. Men Yamaha har aldrig helt fanget mit blik angående surround....

hmmm. er det noget du kan finde på evt test?

ville personligt være ked af at afskrive yamaha som ss udstyr, da jeg mener deres dsp chip er helt suverænt go, og de har også vundet utallige test gennem tiden med rigtigt rigtigt mange af deres forstærkere/recivere.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Ingen forslag?

__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Slet ingen forslag eller feedback?

__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:

Hey...

Har fundet ud af min forstærker brummer alt for meget i mine ører... Skruer man helt ned lyder den næsten som et køleskab Og det skal simpelthen væk, så jeg skal have fat i en ny...

Har tænkt på Onkyo TX-SR605 - Der står den yder 7x140watt... Så må den vel yde væsentligt mere i stereo? Men er det reelle watt eller "papwatt"? Skal nemlig bruge i hvert fald 2x120watt i stereo.

Men vil høre om I har andre forslag til mit setup (nederst i min signatur)... Jeg vil bruge omkring de 4000,- +/- 500,-... Jeg har kun brug for 5.1 og minimum 2x120watt i stereo, ikke HDMI, men minimum 2 component indgange, 2 digital optisk og 1 coaxial, da det er de indgange jeg bruger
Håber I har nogle gode forslag... Må godt være brugt...

Setup:
B&W Matrix 3 - kræver altså en del saft...
Eltax Monitor III
B&W CC6



Der er en Pioneer ti salg på DAHF


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Her står den angivet til 180watt pr. kanal - Er det reelt? Synes det virker lidt voldsomt i mine øjne...


__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:
Her står den angivet til 180watt pr. kanal - Er det reelt? Synes det virker lidt voldsomt i mine øjne...


Aner det ikke men det er en temmelig stor SR . Mener jeg så en demomodel i Elgiganten til ca. 9K.


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes