| Forfatter |
|
Moberg1988 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
Har fundet ud af min forstærker brummer alt for meget i mine ører... Skruer man helt ned lyder den næsten som et køleskab Og det skal simpelthen væk, så jeg skal have fat i en ny...
Har tænkt på Onkyo TX-SR605 - Der står den yder 7x140watt... Så må den vel yde væsentligt mere i stereo? Men er det reelle watt eller "papwatt"? Skal nemlig bruge i hvert fald 2x120watt i stereo.
Men vil høre om I har andre forslag til mit setup (nederst i min signatur)... Jeg vil bruge omkring de 4000,- +/- 500,-... Jeg har kun brug for 5.1 og minimum 2x120watt i stereo, ikke HDMI, men minimum 2 component indgange, 2 digital optisk og 1 coaxial, da det er de indgange jeg bruger  Håber I har nogle gode forslag... Må godt være brugt...
Setup: B&W Matrix 3 - kræver altså en del saft... Eltax Monitor III B&W CC6 __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
- er temmelig sikker på at een af tilslutningerne - signal el. højt. kabler - "hænger" på din forstærker, så det du hører er "stel - brum". Det har intet at gøre med om forstærkeren er kraftig nok til dine højtalere eller ej.
En Yamaha receiver som for 7-10 år siden skulle koste kr. 30./40.000 tusinde !!!!!!!!!!!!!!!???????????............hmmm.......jeg er blank.........men ville nok heller ikke købe en 10 år gl. surround receicer, dertil er det sket FOR meget inden for SS-teknikken. En Onkyo skulle vist være ganske fin til den pris du nævner....ellers burde en brugt Yamaha rx-v1700 være til at finde til den pris.
M.v.h. __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ville Onkyo 605 kunne trække mine gamle Matrix? Og hvordan er Yamaha'en sammenlignet med? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den først omtale Yamaha forstærker var en: Yamaha DSP AZ1 Har tænkt på at lede ihærdigt efter en brugt eller måske fra ny... Har måske fundet den til 800€...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
BasHunter Udelukket fra forum


Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 7år siden var Denon da noget af det bedste i surround-udstyr med nogle af de kraftigste high-end effekttrin....Det var vist det der POA-system. -jeg mener også Acurus var blandt de kraftige. Men Yamaha har aldrig helt fanget mit blik angående surround.... __________________ Ingen Diskant, tak
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan lige indskyde der var tale om en
Yamaha DSP A1
Men kunne også være interesseret i andre, nye, forstærkere til omkring de 4k... __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
BasHunter skrev:
|
For 7år siden var Denon da noget af det bedste i surround-udstyr med nogle af de kraftigste high-end effekttrin....Det var vist det der POA-system. -jeg mener også Acurus var blandt de kraftige. Men Yamaha har aldrig helt fanget mit blik angående surround....
|
|
|
hmmm. er det noget du kan finde på evt test?
ville personligt være ked af at afskrive yamaha som ss udstyr, da jeg mener deres dsp chip er helt suverænt go, og de har også vundet utallige test gennem tiden med rigtigt rigtigt mange af deres forstærkere/recivere.
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen forslag eller feedback?
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
Hey...
Har fundet ud af min forstærker brummer alt for meget i mine ører... Skruer man helt ned lyder den næsten som et køleskab Og det skal simpelthen væk, så jeg skal have fat i en ny...
Har tænkt på Onkyo TX-SR605 - Der står den yder 7x140watt... Så må den vel yde væsentligt mere i stereo? Men er det reelle watt eller "papwatt"? Skal nemlig bruge i hvert fald 2x120watt i stereo.
Men vil høre om I har andre forslag til mit setup (nederst i min signatur)... Jeg vil bruge omkring de 4000,- +/- 500,-... Jeg har kun brug for 5.1 og minimum 2x120watt i stereo, ikke HDMI, men minimum 2 component indgange, 2 digital optisk og 1 coaxial, da det er de indgange jeg bruger  Håber I har nogle gode forslag... Må godt være brugt...
Setup: B&W Matrix 3 - kræver altså en del saft... Eltax Monitor III B&W CC6 |
|
|
Der er en Pioneer ti salg på DAHF__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her står den angivet til 180watt pr. kanal - Er det reelt? Synes det virker lidt voldsomt i mine øjne... __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
Her står den angivet til 180watt pr. kanal - Er det reelt? Synes det virker lidt voldsomt i mine øjne...
|
|
|
Aner det ikke men det er en temmelig stor SR  . Mener jeg så en demomodel i Elgiganten til ca. 9K. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |