| Forfatter |
|
F. Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har købt en Onkyo TX-NR905. Jeg har tilsluttet en Canal Digital HDTV satellitmodtager med et HDMI-kabel til surroundrecieveren. Surroundrecieveren er tilsluttet en Pioneer LX508D med et HDMI-kabel. Når jeg kører satellitmodtageren gennem surroundrecieveren mister billedet sortniveauet. Sort er mere over i lilla. Jeg har både prøvet at køre signalet direkte og opskaleret gennem surroundrecieveren. Når jeg kører signalet direkte til tv'et er sortniveauet fint.
Har andre samme problem? Er der evt. nogle indstillinger, jeg har overset? Jeg har lige fået den, så jeg skal have studeret brugsanvisningen nærmere.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej. læste et sted at der kan være problemer med farverne hvis du har OSD aktiveret i forstærkeren. prøv at slå det fra i forstærkeren.
jeg køre selv med en ps3 til et 428xd gennem 905 via hdmi, og jeg har ikke registreret nogle farveproblemer.
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og check serie nummeret på æsken; til sidst står der et bogstav skal gerne være "P" eller højere. Isåfald er forstærker inklusiv nogle SW opgraderinger +1 mindre HW ting... men alle fabrikeret i Oktober og frem burde være i orden. I ovenstående blev der blandet andet rettet et problem med sort niveau.
Men ja der har været noget med OSD...
|
| Til top |
|
| |
F. Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. Jeg har nu prøvet at slå OSD i forstærkeren fra. Det hjælper desværre ikke. Serienummeret slutter med bogstavet Q. Så den burde have den nyeste software. Sort er lilla og grå er brun.
Men det er når jeg bruger Canal Digitals HDTV satellitboks. Jeg har nu fået min Pioneer 989 dvd-afspiller tilsluttet. Og her er der ikke noget galt med farverne. Så det må være noget med satellitboksen og recieveren der ikke kan arbejde sammen. Jeg har prøvet at nulstille sattelitboksen, men det hjælper desværre ikke. Kører jeg satellitboksen direkte til tv'et, er der ingen problemer.
Når jeg har OSD tilkoblet i recieveren, bliver f.eks. visning af volumen grønlig ved satellit, men hvid med dvd-afspilleren.
Har nogen tilsluttet Canal Digitals HDTV satellitboks til deres Onkyo reciever, og virker det ok?
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fundet ud af at jeg rent faktisk også har samme problem. det er når jeg benytter x-box via component til hdmi problemet opstår. Har endnu ikke fundet en løsning. Håber der er nogle der har en løsning.
EDIT: kan se jeg var lidt for hurtig. Kender ikke helt den tekniske forklaring, men det lader til at forstærkeren sender forskellige "farvekoder" ud afhængig af input. dvs at jeg på mit pioneer skal ændre farveindstillingerne på hdmi indgangen fra 4 til 2. så får jeg de rigtige farver fra min x-box. og det fungere også fint når jeg vil se film fra min ps3, da man der kan vælge y pb/cb pr/cr som billed output. men når jeg skal spille spil via ps3 bliver jeg nødt til at ændre indstillingerne tilbage på mit fjernesyn til 4. så det er i mit pioneer jeg skal ændre det signal den modtager .
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du ændre udgangs signalet på din satbox, evt. til RGB?
Laver du passthrougt eller ændrer du signalet på 905? __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
F. Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
|
kan du ændre udgangs signalet på din satbox, evt. til RGB?
Laver du passthrougt eller ændrer du signalet på 905?
|
|
|
Ja, jeg kan godt ændre udgangs signalet til RGB, hvis jeg deaktiverer HD udgangen. Derved slås HDMI og component udgangen fra. Signalet skal nu sendes med et scartkabel direkte til tv'et.
Jeg har både prøvet med passthrough og ændret til de forskellige signaler på 905. Det ændrer ikke noget på farverne.
Nu har jeg prøvet at køre signalet som component til 905. Så er farverne, som de skal være. Men det er mærkelig nok HDMI ikke kan bruges.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du ikke sætte tv'et til auto, det kan man da på min gamle pio436
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej brasch.
ser ud til du har ret i at jeg blot kan vælge auto. det var jeg ikke lige opmærksom på. det gør livet lidt lettere. tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |