Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo TX-NR905 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F. Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har købt en Onkyo TX-NR905.
Jeg har tilsluttet en Canal Digital HDTV satellitmodtager med et HDMI-kabel til surroundrecieveren. Surroundrecieveren er tilsluttet en Pioneer LX508D med et HDMI-kabel.
Når jeg kører satellitmodtageren gennem surroundrecieveren mister billedet sortniveauet. Sort er mere over i lilla. Jeg har både prøvet at køre signalet direkte og opskaleret gennem surroundrecieveren. Når jeg kører signalet direkte til tv'et er sortniveauet fint.

Har andre samme problem?
Er der evt. nogle indstillinger, jeg har overset?
Jeg har lige fået den, så jeg skal have studeret brugsanvisningen nærmere.

 

 

 

Til top Vis F. Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F. Nielsen
 
eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

hej. læste et sted at der kan være problemer med farverne hvis du har OSD aktiveret i forstærkeren. prøv at slå det fra i forstærkeren.

jeg køre selv med en ps3 til et 428xd gennem 905 via hdmi, og jeg har ikke registreret nogle farveproblemer.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Og check serie nummeret på æsken; til sidst står der et bogstav skal gerne være "P" eller højere. Isåfald er forstærker inklusiv nogle SW opgraderinger +1 mindre HW ting... men alle fabrikeret i Oktober og frem burde være i orden.
I ovenstående blev der blandet andet rettet et problem med sort niveau.

Men ja der har været noget med OSD...

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
F. Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.
Jeg har nu prøvet at slå OSD i forstærkeren fra. Det hjælper desværre ikke.
Serienummeret slutter med bogstavet Q. Så den burde have den nyeste software.
Sort er lilla og grå er brun.

Men det er når jeg bruger Canal Digitals HDTV satellitboks.
Jeg har nu fået min Pioneer 989 dvd-afspiller tilsluttet. Og her er der ikke noget galt med farverne.
Så det må være noget med satellitboksen og recieveren der ikke kan arbejde sammen. Jeg har prøvet at nulstille sattelitboksen, men det hjælper desværre ikke.
Kører jeg satellitboksen direkte til tv'et, er der ingen problemer.

Når jeg har OSD tilkoblet i recieveren, bliver f.eks. visning af volumen grønlig ved satellit, men hvid med dvd-afspilleren.

Har nogen tilsluttet Canal Digitals HDTV satellitboks til deres Onkyo reciever, og virker det ok?

 

Til top Vis F. Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F. Nielsen
 
eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Har lige fundet ud af at jeg rent faktisk også har samme problem. det er når jeg benytter x-box via component til hdmi problemet opstår. Har endnu ikke fundet en løsning. Håber der er nogle der har en løsning.

 

EDIT: kan se jeg var lidt for hurtig. Kender ikke helt den tekniske forklaring, men det lader til at forstærkeren sender forskellige "farvekoder" ud afhængig af input. dvs at jeg på mit pioneer skal ændre farveindstillingerne på hdmi indgangen fra 4 til 2. så får jeg de rigtige farver fra min x-box. og det fungere også fint når jeg vil se film fra min ps3, da man der kan vælge y pb/cb pr/cr som billed output. men når jeg skal spille spil via ps3 bliver jeg nødt til at ændre indstillingerne tilbage på mit fjernesyn til 4. så det er i mit pioneer jeg skal ændre det signal den modtager .

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1
 
urte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

kan du ændre udgangs signalet på din satbox, evt. til RGB?

Laver du passthrougt eller ændrer du signalet på 905?



__________________
Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte
 
F. Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

kan du ændre udgangs signalet på din satbox, evt. til RGB?

Laver du passthrougt eller ændrer du signalet på 905?

Ja, jeg kan godt ændre udgangs signalet til RGB, hvis jeg deaktiverer HD udgangen. Derved slås HDMI og component udgangen fra. Signalet skal nu sendes med et scartkabel direkte til tv'et.

Jeg har både prøvet med passthrough og ændret til de forskellige signaler på 905. Det ændrer ikke noget på farverne.

Nu har jeg prøvet at køre signalet som component til 905. Så er farverne, som de skal være. Men det er mærkelig nok HDMI ikke kan bruges.

 

Til top Vis F. Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F. Nielsen
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

kan du ikke sætte tv'et til auto, det kan man da på min gamle pio436

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej brasch.

ser ud til du har ret i at jeg blot kan vælge auto. det var jeg ikke lige opmærksom på. det gør livet lidt lettere. tak for hjælpen

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes