| Forfatter |
|
bgkr Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville høre om man kan kombinere disse??? er på vej til at købe mig en onkyo TX-SR 875 og vil dertil gerne have Teufel theater 8 THX Ultra 2... dette er begge thx ultra 2 produkter... men hvis jeg skal have andre højtallere bliver min pris over max!!!! nogen forslag..
Onkyo TX-SR 875 koster 6000
Teufel theater koster 18750
Kan ikke finde ´noget på markedet der følger med i pris/ kvalitet, men ved der med sikkerhed sidder en eller 2 her inde med en anden mening....
Min max pris er 25000
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der kan komme med en bedre kombi til prisen????
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
...nu er det måske ikke alle der sidder og venter på dine spørgsmål kl 8.00 på en søndag morgen. Hav lidt tålmodighed, så skal der nok komme svar.
Selvfølgelig kan du kombinere dem. Alle THX produkter er netop standardiserede, bla. for at de skal kunne arbejde optimalt sammen med hinanden.
God kvalitet koster, og hvis det er lige præcis det du vil have, så spar de kr. 2000 ekstra op og gå efter det. Og mon ikke du kan få de 2000 i rabat ved samlet handel? Jeg kender ikke det der Teufel, men hvis jeg skulle have THX så skulle det være dette sæt :

http://afriis.dk/kundesystemer/av-precision/av-precision---m k-750-thx-sele.html
Det spiller hamrende godt men det koster så også 24.000,-
God fornøjelse Mojn
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor får man en Onkyo 875 til 6.000? Jeg kan kun finde den til stort set det dobbelte...
Men du kan naturigvis sagtes kombinere. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nrik dit mk sound er "KUN" thx selected og teufel er ultra 2 tilsvarende system fra mk er oppe på 50k og dette er lige over min tegnedreng.
til dit svar om tolmodighed har jeg masser, der var bare lynhurtig 10-15 inde og kigge men ingen svar... derfor mit sp 2
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
bgkr skrev:
| til dit svar om tolmodighed har jeg masser, der var bare lynhurtig 10-15 inde og kigge men ingen svar... derfor mit sp 2 |
|
|
...men alligevel ikke mere end at du var inde og tjekke for hvor mange der havde klikket indenfor det samme tidsrum.

|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stort er rummet du skal bruge grejet i?
Ret væsentlig detalje - inden man hænger sig i om man absolut skal have Ultra til fordel for Select... __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
|
Hvor stort er rummet du skal bruge grejet i?
Ret væsentlig detalje - inden man hænger sig i om man absolut skal have Ultra til fordel for Select... |
|
|
lige nu er det under de 30qm men skulle jo også kunne bruges i et stykke tid og hvis muligheden for tilbygnig byder sig er dette jo rimlig træls kun at udvide køkkenet til fordel for anlæget
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
bgkr skrev:
|
Nrik dit mk sound er "KUN" thx selected og teufel er ultra 2 tilsvarende system fra mk er oppe på 50k og dette er lige over min tegnedreng. |
|
|
Det lyder som om du ikke er helt klar over hvad forskellen på Select og Ultra egentlig er. THX Select sikrer at udstyret lever op til THX kravene til et rum på op til 2000 kubikfod, mens THX Ultra betyder at udstyret lever op til kravene til et rum på op til 3000 kubikfod. Det siger som sådan kun noget om lydtrykket, ikke om lydkvaliteten, og du kan sagtens have et THX Select system der lyder bedre end et THX Ultra system - det vil typisk bare ikke kunne spille lige så højt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
bgkr skrev:
|
Nrik dit mk sound er "KUN" thx selected og teufel er ultra 2 tilsvarende system fra mk er oppe på 50k og dette er lige over min tegnedreng. |
|
|
Det lyder som om du ikke er helt klar over hvad forskellen på Select og Ultra egentlig er. THX Select sikrer at udstyret lever op til THX kravene til et rum på op til 2000 kubikfod, mens THX Ultra betyder at udstyret lever op til kravene til et rum på op til 3000 kubikfod. Det siger som sådan kun noget om lydtrykket, ikke om lydkvaliteten, og du kan sagtens have et THX Select system der lyder bedre end et THX Ultra system - det vil typisk bare ikke kunne spille lige så højt. |
|
|
ok dette var et meget brugbart svar, takker mange gange!!!!
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
| Hvor vil du købe det Teufel sæt henne? mig bekendt forhandles det ik i danmark... selve mærket skulle dog være godt.. |
|
|
'
Teufel er en internet-direct producent. Jeg kender ikke deres højttalere, men som internet-direct producent er man generelt meget afhængig af at sælge på specs, og meget lidt afhængig af at sælge på egentlig performance. Derfor ville det være naturligt at forvente at netop Teufel fokuserer mere på at levere lydtryk nok til at overholde så høje THX spec som muligt så billigt som muligt, end på at tweake lydkvaliteten som sådan. Det er de færreste købere der har hørt dét system de køber, før investeringen foretages.
Nogle er meget fascinerede af internet-direct konceptet, og argumenterer for besparelsen i at springe butiksleddene over. Jeg vil påstå at dét man vinder i dét koncept, smides væk igen i øget behov for markedsføring, samt at usikkerhedsmomentet for kunden i ikke at have set produkterne først, betyder at der SKAL være en besparelse for at man kan sige at prisen er sammenlignelig. Derfor tror jeg ikke personligt på at internet-direct vil vælte faghandlen. Dén omkostning der fjernes ved det koncept, er ikke bare en blind omkostning, men er på den anden side en merværdi ved produktet, som man så ikke får. De fleste internet-direct produkter jeg har haft fingrene i, har ikke været af højere kvalitet end man kunne have fået i mange butiks-produkter til samme pris. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
Det var jeg slet ik klar over, troede faktisk det var et rimelig seriøst mærke, har et tysk hifiblad fra slut 90'erne der fik de vist rimelig god omtale!
|
|
|
Dette er et godt produkt med gode service aftaler!!! endvidere er alle deres med fuld returet de første 8 uger, der er 12 års garanti på højtaller og 2 år på deres el artikler...
De har haft en butik/lager hvor man kunne høre deres produkter, men er stoppet da akustikken lyder anderledes fra hjem til hjem! derfor 8 ugers returet!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
Det var jeg slet ik klar over, troede faktisk det var et rimelig seriøst mærke, har et tysk hifiblad fra slut 90'erne der fik de vist rimelig god omtale!
|
|
|
Det behøver jo ikke være useriøst fordi det er internet direct, det er bare en detalje man lige bør være obs på. Mine skriblerier mht. internet direct er en ret generel betragtning, der er naturligvis udsving iblandt dem. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
check www.areadvd.de for en masse tests af Teufel. De gør det ret godt! __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
At ID merkene skulle bruge mere penger på markedsføring er en påstand som ligger så langt fra sandhenden som det er muligt at komme.
Massiv markedsføring strider i mod hele konceptet med ID hvor det er word of mouth fra fornøjde kunder der skaffer til veje nye kunder. Og kundene er ikke fornøjde alene pga produktene, men også pga servicen. ALDRIG har jeg fået bedre service end den jeg har fået fra SVS. De stiller ingen spørgsmål når noget går i stykker, det er aldri tale om at det kunne være fejl fra min egen side der førte til defekten, de sender mig bare det jeg behøver.
Ved et tilfelde tilbød de mig faktisk mere service end hva jeg ville ha, og ville sende mig et nyt element til min sub FØR jeg selv var sikkert på at det var i stykker.
Og at der er mere for pengene kan der ikke herske nogen tvivl om, se bla på de elementene der er brugt i SVS MTS og XTZ 99.26. Elementer som om du ellers kun finder i højtalere der koster mange, mange ganger mere end de to førnevnte højtalerene.
Så der er en reel besparelse, du får mere produkt for pengene. Men du giver selvfølgelig også afkald på muligheden for at gå ind i en fysisk butik og lytte før du køber og skal derfor basere din afgørelse på omtaler fra kunder, professionelle testere og muligheden for at sende udstyret i retur. Og der har både SVS og XTZ nogle rimelig lange perioder for åbent køb.
Jeg ville ikke i udgangspunktet ha noget problem med at købe Teufel sættet, og ud fra hvad jeg kan huske har det fået meget god omtale både fra kunder og professionelle. Se dog også på SVS og XTZ før du bestiller, og gør det i tryg forvisning om at du alle tre steder får mere for pengene end i en butik.
Jeg ville heller ikke gå for meget op i det med THX, og spesielt ikke Select da det om noe kun kan ansees som et stempel for middelmådig kvalitet, i det mindste hvad lydtryk og dyb bas angår. Jeg så for lidt siden en der havde kompilert en liste over Select godkendte subwoofere, og det var en samling af de aller mest anemiske subs der findes på markedet  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |