Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ethernet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 16 April 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Har en Denon 3808, og ville gerne høre de mange internet radiostationer der efterhånden findes, specielt USA' Kiss FM osv. MEN mit internet stik sidder langt fra stuen, og en ledning hele vejen er bandlyst, så jeg tænker i retning at 2 stk trådløse linksys routere, nogle der har erfarringer her ??

SKAL være sølvfarvet, og helst i liggende model (altså som en dvd afspiller) så den ikke skal stå lodret, har set lidt på en WRT54GC eller en WAG200G, men er i tvivl om det vil virke?

der er ca 10-12 m i luft linie imellem internet stikket (på kontoret)

vil jo ikke ha noget hvor folk udefra "hacker sig ind" på mit trådløse netværk (ved ikke så meget om det, han bare læst lidt hist og her)

OG skal heller ikke koste en herregård!! de fleste Linksys routere koster ca 400-500,-dkk stk

og det er den pris klasse jeg regner med da de kun skal bruges til at overføre signalet til stuen for at jeg kan høre internet radio

Anyone?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 April 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvorfor er kablet net over den afstand bandlyst?

mvh. Per

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Den sikreste, nemmeste og kønneste løsning tror jeg må være, føre internet gennem 240 Volt nettet. Det kræver blot et tomt stik i nærheden af din router og din forstærker.

Amitech har lavet sådan en løsning og jeg tror også der findes andre mærker.

http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/netvaerk/homePlugI I.asp

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Ser kanon ud Kjeldsen  MEN kan det sidde i samme stikdåse som div andre enheder ?? PC osv

på deres hjemmeside (brugermanualen) frarådes dette, og så er idéen jo væk, for har ikke 2 stikkontakter lige ved siden af hinanden  deraf jo li'som brugen af stikdåser med plads til 4

OG kræver jo en router ved siden af, har lige smidt den gamle ud, da den skabte en del log on problemer

Men indrømmet, ser smart ud!! så vil læse mere om det

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Er der n ogen der har en Denon 3808 og briger Ethernet funktionen ?

1. via ledning direkte, OG? taler vi et hav af radiokanaler? også fra USA etc?

eller kun danske som via DAB

2. Trådløst som emnet handler lidt om, OG hvordan fungerer det?

Gi Lyd

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:

Ser kanon ud Kjeldsen  MEN kan det sidde i samme stikdåse som div andre enheder ?? PC osv

på deres hjemmeside (brugermanualen) frarådes dette, og så er idéen jo væk, for har ikke 2 stikkontakter lige ved siden af hinanden  deraf jo li'som brugen af stikdåser med plads til 4

OG kræver jo en router ved siden af, har lige smidt den gamle ud, da den skabte en del log on problemer

Men indrømmet, ser smart ud!! så vil læse mere om det

Alle moderne hus har jo stik for hver meter efterhåndne, så her kan man jo reducere kabeltrækket væsentligt. En router slipper du jo ikke for uanset hvordan du har tænkt dig at forbinde.

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Alle moderne hus har jo stik for hver meter efterhåndne, så her kan man jo reducere kabeltrækket væsentligt. En router slipper du jo ikke for uanset hvordan du har tænkt dig at forbinde.

[/QUOTE]

Ok, men behøver den være trådløs?

Hader ledninger, MEGET, og mine stikkontakter sidder dumt, så der sidder 1 der hvor TV + Denon + DVD + HD Recorder + SUB er tilsluttet

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Nej, routeren behøver ikke være trådløs. Men, du har behov for en router når et internetsignal skal fordeles til flere kilder.

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

??? er der virkelig ikke andre der gør brug af Ethernet funktionen på 3808 ???

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:
??? er der virkelig ikke andre der gør brug af Ethernet funktionen på 3808 ???

well, jeg har en 4306 med samme funktion og der er helt vildt mange internet radiokanaler fra hele verden. At tilføje dem du hører til favoritter bliver din ven.

www.radiodenon.com kan du se hvilke kanaler der er tilgængelige. Den eneste kiss fm jeg kunne finde er fra frankrig. Det fungerer fint, men kvaliteten er noget svingende

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Great

Håber stadig på at finde nogen med en 3808, der bruger Ethernet funktionen, og da gerne via linksys eller andet trådløst  

men tak for linket

Mikey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 April 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hej Digi

Har selv lige købt en 3808 og har haft den på ethernet. Musik fra pc'en kunne den sagtens afspille, men ligeså snart jeg forsøgte at upgrade firmwaren eller finde internet radiostationer, så gik min netgear router kold og den måtte genstartes . Skal snart til at rode med det igen og ligeså snart jeg har fundet fejlen skal jeg nok vende tilbage med lidt info

Til top Vis Mikey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikey

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 April 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:

Har en Denon 3808, og ville gerne høre de mange internet radiostationer der efterhånden findes, specielt USA' Kiss FM osv. MEN mit internet stik sidder langt fra stuen, og en ledning hele vejen er bandlyst, så jeg tænker i retning at 2 stk trådløse linksys routere, nogle der har erfarringer her ??

SKAL være sølvfarvet, og helst i liggende model (altså som en dvd afspiller) så den ikke skal stå lodret, har set lidt på en WRT54GC eller en WAG200G, men er i tvivl om det vil virke?

vil jo ikke ha noget hvor folk udefra "hacker sig ind" på mit trådløse netværk (ved ikke så meget om det, han bare læst lidt hist og her)

OG skal heller ikke koste en herregård!! de fleste Linksys routere koster ca 400-500,-dkk stk

og det er den pris klasse jeg regner med da de kun skal bruges til at overføre signalet til stuen for at jeg kan høre internet radio

Anyone?

Du kan IKKE anvende to trådløse routers idet en router jo kun har en DHCP-klient på den kablede forbindelse (normalt markeret med teksten "WAN"). Alternativt skal du se dig om efter en trådløs router ved internetforbindelsen og så en form for trådløs klient til at stå ved din forstærker - og her løber du nok ind i problemer. Jeg har kun kunnet finde et enkelt produkt, nemlig en printerserver der kan koble sig på det trådløse netværk og samtidig sende trafik videre over en kablet 100mbit Ethernet.

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 April 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Du kan (i teorien) benytte en "wireless ethernet bridge" som http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=45826, om det vil virke på en denon 3808 skal jeg lade være usagt. Lidt google antyder dog at det kan lade sig gøre, så søg og du skal nok finde dine svar :-)
Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 April 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Som bhp12 siger, så brug en acess point mellem tråd og wireless det virker.
Skal sættes op på en anden pc på ethernettet.
Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
Digi skrev:

Anyone?

Du kan IKKE anvende to trådløse routers idet en router jo kun har en DHCP-klient på den kablede forbindelse (normalt markeret med teksten "WAN"). Alternativt skal du se dig om efter en trådløs router ved internetforbindelsen og så en form for trådløs klient til at stå ved din forstærker - og her løber du nok ind i problemer. Jeg har kun kunnet finde et enkelt produkt, nemlig en printerserver der kan koble sig på det trådløse netværk og samtidig sende trafik videre over en kablet 100mbit Ethernet.

de fleste routere har både en router og en gateway funktion så du kan benytte dem som switch/hub med andre routere på netværket. Jeg ved linksys har den funktion (jeg bruger selv linksys) selvom det nok kræver en lille smule indsigt hvad netværk angår, for det kan godt være lidt kompliceret for nybegynderen

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:

Selvfølgelig kan man det med DMZ

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Vil lige afslutte her med at disse i linket virker til fulde!

http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/netvaerk/homePlugI I.asp

kan også købes i Hifiklubben så det gjorde jeg

og sammen med en helt almindelig router ikke trådløs, men skulle også virke perfekt på en sådan)

eneste router denon ikke vil samarbejde med er Netgear Routere,   sikkert en fin router, bare ikke lige til dette projekt (søg evt. google for mere om dette)

så nu har jeg TONS af fede radiostationer i stuen gennem min 3808, er totalt fedt

både danske og MAAAAANGE udenlandske, men kan opdeles så man selv vælge hvilke man vil ha i specielle mapper, smart    OG det tager ca 5 min at slutte til, nemmere blir det bare ikke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes