| Sendt: 23 April 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klondike
For det første skal du gøre op med dig selv, om du vil købe nyt eller brugt. Nedenstående er primært relevant, hvis du vil købe nyt, da jeg ikke har den store viden om brugt markedet. Det er dog ikke endbetydende med, at du skal se bort fra brugtmarkedet, hvor man generelt for mere valuta for pengene, end man gør ved at købe nyt.
Da jeg selv købte for godt ½ år siden var det med et udgangspunkt som mindede end del om dine behov. Efter at have kigget noget rundt endte jeg med at vælge en Marantz forstærker, som både er musikalsk og velegnet til surround. Jeg har valgt at matche dem med Monitor Audios højtalere, som jeg syntes spiller godt sammen med Marantz, og som er nydelige at se på (høj WAF/SAF hvis det ellers har nogen betydning?).
Hvis du vil have fuld surround på en gang kunne det være: Marantz SR 4002 til 4000,- hos TC krydset med Monitor Audio Radius serien.
Hvis du vil have bedre kvalitet og er villig til at starte med stereo, kan jeg varmt anbefale dig Marantz SR 5002 til 6500,- hos TC krydset med Monitor Audio GS10 til 10.000,- hos TC, hvilket der så efterfølgende kan bygges oven på med surround og sub (NB: Tre surround højtalere og en sub kan nemt løbe op i yderligere 15k).
Men der er sikkert mange som vil modsige mig på dette område, da der er mindst lige så mange meninger, om hvad god lyd er, som der er brugere på dette forum. Så det aller bedste råd er nok et som er givet mange gange herinde, nemlig at komme ud i butikkerne og lytte, og så kan du jo evt. starte hos TC (www.tapeconnection.dk).
Vh
JS
|