Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Brug for chippen i 875..? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

jeg står og skal ha fat i en ny reciver.. og valget står mellem onkyo's 805 og 875..

men kan ikke finde ud af om jeg har brug for den scaler chip som er i 875.. så derfor søger jeg lidt råd her inde..

min afspiller er en ps3 og har bestilt en pioneer 508xd fladskærm.. så vil jeg få brug for den scaler eller vil det være lige så godt at koble min playstation lige direkte til fjernsynet..

har prøvet at søge rundt i forumet inden jeg lavede indlægget men kune ikke finde præcis svar på mit spørgsmål..

MVH jespera

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 April 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

jeg valgte at købe 805'eren fordi jeg ikke tror jeg får bruge for reon chippen og det har jeg absolut ikke fortrudt :)
tror ikke du får så meget mere billede ved at lave forstærkeren skalere, men det kan jo være der er andre med en anden opfattelse

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Onkyo har angiveligt ikke fået vanvittigt meget ud af Reon chippen i deres receivere. Sådanne scalere giver kun et sæt redskaber, som det så er op til producenten at skrive god software til.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har også valgt en Onkyo 805, da jeg har læst at ps3 opscaler ganske udemærket DVD. BD er jo ikke nødvendig at opscale ,da det jo er i 1080p

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

okay.. så lyder ikke til at jeg vil få det helt vilde ud af en 875 frem for en 805..
Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Er enig med de andre, den scaler har de ikke fået meget ud af. Hvis man skal have en scaler, får man MEGET mere ud af en seperat f.eks. fra DVDO, Luma (et eller andet) samt algolith... Men de er så heller ikke helt billige!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har 875'eren, og den er kun en fordel hvis du skal fra 1080p ned i 720p (har ikke fuld hd projektor).

Onkyoen er meget bedre scaler end ps3, men hvis dit tv er full hd så spar pengene

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Er chippen den eneste forskel?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 27 April 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Nej, men det er den store forskel... Der er ellers ingen markant forskel mellem de to...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Glem den chip, det er totalt opreklameret, jeg har selv en 905er og et pioneer 508xd og jeg har ikke haft andet en bøvl med at bruge scaleren, men det skyldes også nogen firmware problemer.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 28 April 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Chippen er den store forskel!..Ellers er der nogle flere watt og nogle småændringer, men du betaler for chippen!..

Og Tommy det er en meget mærkværdig udtalelse!..Den virker helt fint, bare fordi den ikke virker på din, så er det jo ikke en generalisering!..
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Chippen er den store forskel!..Ellers er der nogle flere watt og nogle småændringer, men du betaler for chippen!..

Og Tommy det er en meget mærkværdig udtalelse!..Den virker helt fint, bare fordi den ikke virker på din, så er det jo ikke en generalisering!..

I modsætning til dig så skamroser jeg ikke et produkt bare fordi jeg har købt det....

Reon er god når den er ordentigt implementeret hvilket den ikke er i onkyoerne, den ændre bla. sort niveauet hvis man konvertere fra analoge kilder til hdmi.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

zirio skrev:

I modsætning til dig så skamroser jeg ikke et produkt bare fordi jeg har købt det....

Reon er god når den er ordentigt implementeret hvilket den ikke er i onkyoerne, den ændre bla. sort niveauet hvis man konvertere fra analoge kilder til hdmi.

Tommy

Der blev rettet noget med sortniveau i firmware tilbage i Oktober... mener at det var main 1.04

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ja men det er sku da for ringe at smide et produkt på markedet som ikke virker med den "originale" firmware....

Man skal lige huske at en recievers primære formål er altså lyd, en standalone scaler er jo meget bedre end en indbygget i en reciever. Træerne vokser altså ikke ind i himmelen.

Jeg vil lige understrege at jeg er utroligt glad for min onkyo, men det er bestemt ikke pga scaleren, den havde jeg hellere været foruden.

Det er som om en reciever idag skal kunne ALT scaler netværk hdmi switch, man skal lige passe på at alle pengene ikke bliver brugt på alt muligt andet end lyden.

Jeg bruger iøvrigt også et stereo effekttrin sammen med den for selvom lyden i onkyo recieverne er ganske fin så er der INGEN sammenligning i forhold til når jeg bruger min parasound a23 til fronterne, igen træerne vokser ikke ind i himmelen selvom onkyo har lavet et glimrende produkt.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej Tommy,

hvordan synes du så 905-eren fungerer som forforstærker rent lydmæssigt sammenlignet med gode stereoforforstærkere (lidt bred definition men du ved hvad jeg mener).

Jeg har også et godt stereo setup hvor jeg helst vil bibeholde effektforstærkeren ATC SPA150 til mine ATC SCM-40 højttalere. Men jeg (og børnene vil også gerne have et godt surround setup. Hvis forforstærkeren i 905-eren er ret dårlig så er det hele tabt på gulvet. Jeg kan se du har nogle fine højttalere der også kræver godt grej at spille sammen med.

Ole 

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog

danish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

danish-analog skrev:

Hej Tommy,

hvordan synes du så 905-eren fungerer som forforstærker rent lydmæssigt sammenlignet med gode stereoforforstærkere (lidt bred definition men du ved hvad jeg mener).

Jeg har også et godt stereo setup hvor jeg helst vil bibeholde effektforstærkeren ATC SPA150 til mine ATC SCM-40 højttalere. Men jeg (og børnene vil også gerne have et godt surround setup. Hvis forforstærkeren i 905-eren er ret dårlig så er det hele tabt på gulvet. Jeg kan se du har nogle fine højttalere der også kræver godt grej at spille sammen med.

Ole 

Hvis man går efter det perfekte i stereo kan en surround processor/receiver ikke erstatte en god forforstærker, og især ikke i den prisklasse, som Onkyo'en ligger i. Man skal op i en helt anden kategori, og selv da kan man risikere, at det ikke lever op til en dedikeret forforstærker, der endda måske koster meget mindre. Som det blev sagt her i tråden, så vokser træerne ikke ind i himlen. Det optimale er at anvende en forforstærker med theater bypass.

Men jeg er rigtig glad for min 905 til surround og HD-lyd.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

zirio skrev:

Tommy

Måske købte han den netop fordi han kan lide den? Derfor er der vel ikke noget i vejen med at kunne lide sine produkter..
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

danish-analog skrev:

Hej Tommy,

Ole 

Jeg har ikke prøvet andre forforstærkere i mit setup, men det lyder ihvertfald rigtigt godt sammen med min parasound, jeg har prøvet at bruge onkyoens forstærker sammen med mine martin logans, og der er altså KÆMPE forskel fra den og så min parasound effektforstærker, folk er meget begejstrede for lyden i onkyoen, og den er da også god set udfra pris og at det nu engang er en reciever, men den kan altså ikke matche f.eks en parasound a23 til stereobrug.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Ja men det er sku da for ringe at smide et produkt på markedet som ikke virker med den "originale" firmware....

Hvad med computere, de skal da også opgraderes engang i mellem, næsten alt grej af nyere data, der bare er en smule advanceret skal have en opgradering.
Du kan jo bare få opgraderet din receiver
Tag du dog fat i din forhandler og lad ham opgradere den.

Man skal lige huske at en recievers primære formål er altså lyd, en standalone scaler er jo meget bedre end en indbygget i en reciever. Træerne vokser altså ikke ind i himmelen.

Jeg vil lige understrege at jeg er utroligt glad for min onkyo, men det er bestemt ikke pga scaleren, den havde jeg hellere været foruden.

Det er som om en reciever idag skal kunne ALT scaler netværk hdmi switch, man skal lige passe på at alle pengene ikke bliver brugt på alt muligt andet end lyden.

Jeg bruger iøvrigt også et stereo effekttrin sammen med den for selvom lyden i onkyo recieverne er ganske fin så er der INGEN sammenligning i forhold til når jeg bruger min parasound a23 til fronterne, igen træerne vokser ikke ind i himmelen selvom onkyo har lavet et glimrende produkt.

Tommy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes