| Forfatter |
|
Jespera Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg står og skal ha fat i en ny reciver.. og valget står mellem onkyo's 805 og 875..
men kan ikke finde ud af om jeg har brug for den scaler chip som er i 875.. så derfor søger jeg lidt råd her inde.. 
min afspiller er en ps3 og har bestilt en pioneer 508xd fladskærm.. så vil jeg få brug for den scaler eller vil det være lige så godt at koble min playstation lige direkte til fjernsynet..
har prøvet at søge rundt i forumet inden jeg lavede indlægget men kune ikke finde præcis svar på mit spørgsmål..
MVH jespera
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg valgte at købe 805'eren fordi jeg ikke tror jeg får bruge for reon chippen og det har jeg absolut ikke fortrudt :)
tror ikke du får så meget mere billede ved at lave forstærkeren skalere, men det kan jo være der er andre med en anden opfattelse
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo har angiveligt ikke fået vanvittigt meget ud af Reon chippen i deres receivere. Sådanne scalere giver kun et sæt redskaber, som det så er op til producenten at skrive god software til.
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har også valgt en Onkyo 805, da jeg har læst at ps3 opscaler ganske udemærket DVD. BD er jo ikke nødvendig at opscale ,da det jo er i 1080p __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jespera Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. så lyder ikke til at jeg vil få det helt vilde ud af en 875 frem for en 805..
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig med de andre, den scaler har de ikke fået meget ud af. Hvis man skal have en scaler, får man MEGET mere ud af en seperat f.eks. fra DVDO, Luma (et eller andet) samt algolith... Men de er så heller ikke helt billige!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er chippen den eneste forskel?
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men det er den store forskel... Der er ellers ingen markant forskel mellem de to...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem den chip, det er totalt opreklameret, jeg har selv en 905er og et pioneer 508xd og jeg har ikke haft andet en bøvl med at bruge scaleren, men det skyldes også nogen firmware problemer.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chippen er den store forskel!..Ellers er der nogle flere watt og nogle småændringer, men du betaler for chippen!..
Og Tommy det er en meget mærkværdig udtalelse!..Den virker helt fint, bare fordi den ikke virker på din, så er det jo ikke en generalisering!..
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Chippen er den store forskel!..Ellers er der nogle flere watt og nogle småændringer, men du betaler for chippen!..
Og Tommy det er en meget mærkværdig udtalelse!..Den virker helt fint, bare fordi den ikke virker på din, så er det jo ikke en generalisering!..
|
|
|
I modsætning til dig så skamroser jeg ikke et produkt bare fordi jeg har købt det....
Reon er god når den er ordentigt implementeret hvilket den ikke er i onkyoerne, den ændre bla. sort niveauet hvis man konvertere fra analoge kilder til hdmi.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
zirio skrev:
|
|
|
I modsætning til dig så skamroser jeg ikke et produkt bare fordi jeg har købt det....
Reon er god når den er ordentigt implementeret hvilket den ikke er i onkyoerne, den ændre bla. sort niveauet hvis man konvertere fra analoge kilder til hdmi.
Tommy
|
|
|
Der blev rettet noget med sortniveau i firmware tilbage i Oktober... mener at det var main 1.04
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men det er sku da for ringe at smide et produkt på markedet som ikke virker med den "originale" firmware....
Man skal lige huske at en recievers primære formål er altså lyd, en standalone scaler er jo meget bedre end en indbygget i en reciever. Træerne vokser altså ikke ind i himmelen.
Jeg vil lige understrege at jeg er utroligt glad for min onkyo, men det er bestemt ikke pga scaleren, den havde jeg hellere været foruden.
Det er som om en reciever idag skal kunne ALT scaler netværk hdmi switch, man skal lige passe på at alle pengene ikke bliver brugt på alt muligt andet end lyden.
Jeg bruger iøvrigt også et stereo effekttrin sammen med den for selvom lyden i onkyo recieverne er ganske fin så er der INGEN sammenligning i forhold til når jeg bruger min parasound a23 til fronterne, igen træerne vokser ikke ind i himmelen selvom onkyo har lavet et glimrende produkt.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tommy,
hvordan synes du så 905-eren fungerer som forforstærker rent lydmæssigt sammenlignet med gode stereoforforstærkere (lidt bred definition men du ved hvad jeg mener).
Jeg har også et godt stereo setup hvor jeg helst vil bibeholde effektforstærkeren ATC SPA150 til mine ATC SCM-40 højttalere. Men jeg (og børnene vil også gerne have et godt surround setup. Hvis forforstærkeren i 905-eren er ret dårlig så er det hele tabt på gulvet. Jeg kan se du har nogle fine højttalere der også kræver godt grej at spille sammen med.
Ole
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish-analog skrev:
|
Hej Tommy,
hvordan synes du så 905-eren fungerer som forforstærker rent lydmæssigt sammenlignet med gode stereoforforstærkere (lidt bred definition men du ved hvad jeg mener).
Jeg har også et godt stereo setup hvor jeg helst vil bibeholde effektforstærkeren ATC SPA150 til mine ATC SCM-40 højttalere. Men jeg (og børnene vil også gerne have et godt surround setup. Hvis forforstærkeren i 905-eren er ret dårlig så er det hele tabt på gulvet. Jeg kan se du har nogle fine højttalere der også kræver godt grej at spille sammen med.
Ole
|
|
|
Hvis man går efter det perfekte i stereo kan en surround processor/receiver ikke erstatte en god forforstærker, og især ikke i den prisklasse, som Onkyo'en ligger i. Man skal op i en helt anden kategori, og selv da kan man risikere, at det ikke lever op til en dedikeret forforstærker, der endda måske koster meget mindre. Som det blev sagt her i tråden, så vokser træerne ikke ind i himlen. Det optimale er at anvende en forforstærker med theater bypass.
Men jeg er rigtig glad for min 905 til surround og HD-lyd.
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
zirio skrev:
|
|
|
Tommy |
|
|
Måske købte han den netop fordi han kan lide den? Derfor er der vel ikke noget i vejen med at kunne lide sine produkter..
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish-analog skrev:
|
Hej Tommy,
Ole
|
|
|
Jeg har ikke prøvet andre forforstærkere i mit setup, men det lyder ihvertfald rigtigt godt sammen med min parasound, jeg har prøvet at bruge onkyoens forstærker sammen med mine martin logans, og der er altså KÆMPE forskel fra den og så min parasound effektforstærker, folk er meget begejstrede for lyden i onkyoen, og den er da også god set udfra pris og at det nu engang er en reciever, men den kan altså ikke matche f.eks en parasound a23 til stereobrug.
Tommy
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Ja men det er sku da for ringe at smide et produkt på markedet som ikke virker med den "originale" firmware.... Hvad med computere, de skal da også opgraderes engang i mellem, næsten alt grej af nyere data, der bare er en smule advanceret skal have en opgradering. Du kan jo bare få opgraderet din receiver Tag du dog fat i din forhandler og lad ham opgradere den.
Man skal lige huske at en recievers primære formål er altså lyd, en standalone scaler er jo meget bedre end en indbygget i en reciever. Træerne vokser altså ikke ind i himmelen.
Jeg vil lige understrege at jeg er utroligt glad for min onkyo, men det er bestemt ikke pga scaleren, den havde jeg hellere været foruden.
Det er som om en reciever idag skal kunne ALT scaler netværk hdmi switch, man skal lige passe på at alle pengene ikke bliver brugt på alt muligt andet end lyden.
Jeg bruger iøvrigt også et stereo effekttrin sammen med den for selvom lyden i onkyo recieverne er ganske fin så er der INGEN sammenligning i forhold til når jeg bruger min parasound a23 til fronterne, igen træerne vokser ikke ind i himmelen selvom onkyo har lavet et glimrende produkt.
Tommy |
|
|
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |