| Forfatter |
|
ChosSimbaOne Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg sidder og kigger efter nye højtalere da jeg godt kunne tænke mig et
surround sæt. Jeg har en Harman Kardon AVR 18 RDS forstærker, er en
rimlig gammel model så har ikke lige kunne finde et link. Den
understøtter Surround. Kan ikke helt finde ud af hvilke højtalere der
er gode, kender ikke nok til de forskellige mærker og vil selvfølgelig
gerne have det sæt hvor jeg får bedst lyd for pengene. I min manual
står der følgende om surround sound:
"Five-Channel Surround Sound, 35 Watts pr channel, 20Hz-20kHz @ <
0.05% THD, all five channels driven simutaneousky into 8 ohms"
Mit buget er omkring 2,5k-3k, kan dog godt strække det op til 5k hvis
det er væsentligt bedre. Højtalerne skal være små og gerne i en sølv
farve. Håber i kan hjælpe mig  Rummet højtalerne skal kunne spille op er ca. 25 kvm stort. De skal kunne bruges til både musik og film. Edit: så lige mærke til at Hi-Fi klubben i aalborg havde følgende til salg DENON SYS-56HT, ville dette evt. være et godt sæt?
//ChosSimbaOne
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
det her er et rigtig godt tilbud, hvis det skal være diskret kef 1005
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input, vil dog gerne købe nyt da jeg ikke er så meget for brugte ting, da man aldrig ved hvordan det er blevet behandlet... Synes dog at 2005.2 sættet du linker til ser ret lækkert ud, men synes ikke at kunne finde et sted i DK hvor det bliver solgt. Kender du evt et, eller er det fint nok at bestille det fra tyskland? har ikke nogen erfaring med det :-) Faldt lige over det her på hifipriser.dk http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379070Er det et fornuftigt sæt? Synes at have hørt at jamo laver gode højtalere, eller jeg helt ude i skoven med det?? //ChosSimbaOne Edit: fandt også lige det her http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=343434 ? er det godt? Hvad er evt. de "negative" ting ved sådanne anlæg?
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harmon kardon HKTS11 er klart bedre end kef 2005.1 så den skulle du også høre/kigge nærmere på
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Aarhusianeren Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke, om det er den samme model, som sunmusic nævner, men i El-elefanten har de et KEF-sæt, der hedder KHT20052S. Se www.elgiganten.dk
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChosSimbaOne skrev:
Tak for input, vil dog gerne købe nyt da jeg ikke er så meget for brugte ting, da man aldrig ved hvordan det er blevet behandlet... Synes dog at 2005.2 sættet du linker til ser ret lækkert ud, men synes ikke at kunne finde et sted i DK hvor det bliver solgt. Kender du evt et, eller er det fint nok at bestille det fra tyskland? har ikke nogen erfaring med det :-)
Faldt lige over det her på hifipriser.dk http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379070 Er det et fornuftigt sæt? Synes at have hørt at jamo laver gode højtalere, eller jeg helt ude i skoven med det??
//ChosSimbaOne
Edit: fandt også lige det her http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=343434 ? er det godt? Hvad er evt. de "negative" ting ved sådanne anlæg?
|
|
|
Jeg har gode erfaringer med at handle i tyskland, men det bliver selvfølgelig lidt mere besværligt hvis der opstår defekter. Da det er højttalere der tale om, så tvivler jeg på at der vil opstå defekter, medmindre de bliver mishandlet, dvs. at du spiller så højt at forstærkeren forvrænger og du brænder enhederne af. Vi du gør det dækker garantien i øvrigt ikke, heller ikke i Dk. Et godt råd er at handle i netbutikker der modtager visa (eller andre) kort, hvilket det ikke er alle tyske butikker der gør. Jeg har i øvrigt indset at mit forslag, kef kht 2005.2 er lidt over det prisniveau du nævnte. Jeg vil foreslå Du kigger på Harman Kardon HKTS11, som også er blevet nævnt. Effekt og kvalitetsmæssigt overgår det de anlæg du har linket til. det koster ca 3000 i tyskland og ca. 4000 i Danmark
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det harman kardon sæt ser også rigtigt lækkert ud. Må lige måle op i morgen om subben kan være der, får ny sofa, så det hele skulle gerne passe sammen. Er det anlæg også godt til musik? har læst et sted at det ikke er alle surround anlæg der er gode til musik selv om de er gode til fim.
//ChosSimbaOne
Edit: hvor lang tids levering er der ca. når det skal sendes fra tyskland? plus hvad koster fragt?
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
beregn ca. 300 i fragt +-100. fragtiden varierer, men det har været ca. en uge de gange jeg har handlet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
er http://www.digital-versand.de/ en af de forhandler du har købt fra?
//ChosSimbaOne
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også www.preissuchmaschine.de__________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et sted du kan anbefale? evt. et sted du har handlet før?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChosSimbaOne skrev:
Er det et sted du kan anbefale? evt. et sted du har handlet før?
|
|
|
Det er bare en tysk prissøgemaskine, lidt ligesom hifipriser.dk herhjemme. Tænkte bare det var værd at kigge priser der også. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 06:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Er der evt nogle butikker du kan anbefale? Hvor du selv har handlet?? Hvad med sådan noget som told og moms? Bliver det lagt oveni prisen eller er det mere held om PostDK opdager det?? Kan ikke rigtig finde rund i EU reglerne.
//ChosSimbaOne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChosSimbaOne skrev:
Okay... Er der evt nogle butikker du kan anbefale? Hvor du selv har handlet?? Hvad med sådan noget som told og moms? Bliver det lagt oveni prisen eller er det mere held om PostDK opdager det?? Kan ikke rigtig finde rund i EU reglerne.
//ChosSimbaOne
|
|
|
Der er ikke umiddelbart lige nogle af butikkerne jeg har prøvet og kan anbefale, måske der er andre der kan hjælpe her?
Der er ikke told og moms på varer fra Tyskland. Det er kun fragten du skal ligge oveni prisen. __________________ Mvh
CosworthDriver
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endeligt bestilt højttaler system. Endte med at vælge harman kardon højttalerne der er linket til tidligere i tråden. Fandt dem til 2800 i tyskland, så nu venter jeg bare spændt på at de kommer
Mange tak for hjælpen alle jer der har skrevet her og rådgivet mig :-)
//ChosSimbaOne
|
| Til top |
|
| |
Kasperh Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj
Kigger på samme højtalere... giver du ikke en tilbagemelding når du har modtaget dem? Om du er tilfreds og om den tyske forhandler kan anbefales??
|
| Til top |
|
| |