| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj "med-hifi'ere"
Jeg har gennem længere tid brugt dette fantastiske forum til at få opklaret alle mine spørgsmål og nysgerrigheder. Men nu har jeg virkelig brug for hjælp og input, og det ved jeg I kan hjælpe med.
Sagen er den, at min kæreste og jeg flytter i et nyt hus. Her har jeg fået råderetten over stuen (imponerende ikke?), og må indrette den, så den er optimal ift. billede og lyd. I den forbindelse overvejer jeg at opgradere mine nuværende højtalere, men problemet er bare hvad jeg skal vælge - og der kommer I ind i billedet 
I dag har jeg et 5.1 setup bestående af følgende:
- 5 x B&W M-1
- 1 x DALI IKON sub
Det hele bliver drevet af en Denon AVR-3808 og jeg udnytter de nye lydformater fra Blu-ray via en PS3. Reciever og PS3 bliver ikke skiftet ud endnu, så det vil også være dette udstyr som skal bruges sammen med de eventuelle nye højtalere.
Første problem: Min umiddelbare opfattelse er at jeg lige så godt kan investere i et 7.1 setup, da man efter hvad jeg kan læse mig frem til på nettet, opnår en lidt bedre oplevelse i film. Hvad er Jeres holdning og erfaring?
Andet problem: Skal jeg købe helt nye højtalere hele vejen rundt, eller skal jeg genbruge mine M-1'ere samt subwooferen og "nøjes" med nye fronter og en center?
Tredje problem: Hvad skal jeg vælge? 
Setuppet skal hovedsageligt benyttes til film og mit budget til opgraderingen ligger i omegnen af 35.000,- plus/minus det sædvanlige. Og som det sidste vil jeg nævne, at stuen er ~35 m2.
|