Emne: Køb af Surround sæt. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Krede54 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, ny bruger her der er lidt lost når der kommer til hifi delen af nyt udstyr
For at komme til sagen så er jeg igang med at lave minibio derhjemme i et 17-18m2 lokale og har fået styr på det meste udover lige lyden. Derfor spørger jeg folk her som har en god ide om hvad ka betale sig hvis prisklassen er 3-5k eller deromkring. Det er sådan set det hele der skal købes ind så hold jer ikke tilbage med forslag. Taget i betragtning af lokalet er ret lille er det ikke meningen at være overkill lydmæssigt men gerne noget der ka spille stadigvæk :)
Hvis der er andre specefikke spørgsmål så kom med dem, har kigget på diverse 5.1 sæt og så ska jeg vel ha en reciever derudover går jeg ud fra (?). Dog ikke lige fastlåst mig på noget specefikt navn samt når jeg finder det jeg ska have, vil folk anbefale at købe det i en tysk butik eller er det bare bedre at shoppe herhjemme?
Håber der er nogle som har lidt feedback, tak :)
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du det med at købe brugt?  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Krede54 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh, det er som regel noget jeg holder mig fra, undtagelser kan self altid gøres - hvad har du i tankerne?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej krede og velkommen til Jeg kan godt se at du er ny herinde  , når du tror at du kan få en receiver, 5.1 højtaler-sæt til ca. 5k Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre, men det vil sgu ikke være god lyd du får!...Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal anbefale dig, til 5k for alt i alt!:.Hvis du skal bare de 17kvm, nogenlunde op!...Kig på et par Dali 109, 104 og concept center eller SC-5 / 7 (alt i Dali)!..hvis du rimelig god til handle, kan du gøre det for 3-3.5k...Også skal du finde en Receiver, for de resterende penge!...Det er det bedste jeg lige kan anbefale dig, og mine anbefalinger er self med brugt pris!..Hvis du skal have noget splinter nyt for 5k, så kan du lige så godt lade være (min holdning)!..Taler af erfaring - sorry! Mvh Zirio
CineZirio - Opdateret 12 maj Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må jo erklære mig enig med zirio: Det er svært at få et nyt surroundsystem til 5 k. Der skal jo en avanceret forstærker og mange højttalere til, og det betyder prisen bliver ret høj hvis man skal have noget af ordentlig kvalitet. Jeg ville kigge forbi cableman.dk som forhandler Tangent og Eltax. Eltax er, ligesom Dantax, et dansk mærke der klinger af ren discount fordi vi er vant til at se deres helt billige skidt i Føtex eller andre varehuse. - De kan nu godt finde ud af at lave hæderlige højttalere. Jeg har selv haft et 5.1 Dantax-system (Eltax sub) med en Dantax reciever, og det var faktisk ganske udmærket. - Især til film.
Hvis man bare tager et stystem som dette: http://www.cableman.dk/product.asp?product=143&sub=2& ;page=1
- Får man jo fuld surround fra 5 højttalere. Fronthøjttalerne har endda indbygget sub, så du får en ekstra bas fra hele fronten og ikke bare én subwoofer. Der er garanteret ikke meget der hedder optimerede kabinetter, liniære frekvenskurver eller dødt kabinet, men jeg tror såmænd de er ganske gode til film alligevel. 
En forstærker kunne være denne:
http://www.cableman.dk/product.asp?product=1904&sub=2&am p;page=1 __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det foreslåede højttalersæt har ikke indbygget sub, blot en sidemonteret basenhed
Det i sig selv behøver ikke være det store tab, men... jeg vil nu alligevel foreslå dig at kigge i en ganske anden retning. Og for at holde budgettet vil jeg kraftigt anbefale dig at købe brugt:
Start med at købe et sæt brugte højttalere, og lev med dem, til pengene er til at supplere med baghøjttalere, en sub og evt en centerdims. Læg hertil en fornuftig surroundreceiver med nogle år på bagen. De er latterligt billige og lyder helt ok. Det, man giver køb på ved at købe brugte receivere, er primært de nyeste formater samt en række mere eller mindre lødige funktionaliteter. Men, inden for budgettet må der nødvendigvis indgås en række store kompromiser.
Et konkret bud fra Køb-salg-bytte her på siden kunne være:
receiver: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=79413
Højttalere: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=81440 , http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=81339 , http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=81041
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Krede54 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm okay :)
Vil bestemt kigge på det, men hvor meget vil I sige man skal op og give så - og hvilket forhold af billed og lyd mener I, ka godt være jeg har undervuderet lyden lidt :)
Kunne være jeg skulle ud og give mere og få lyd der passer lidt bedre, samt hvor vigtigt er det recieveren sparker røv i forhold resten af lydsætte og omvendt?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et, til prisen, ganske heftigt bud på et samlet system.
Alle enkeltdele fås langt bedre, men til nyprisen tror jeg, det blir vanskeligt at finde noget bedre:
http://www.mamut.net/dynabel/subdet461.htm . Et samlet sæt, inkl. højttalere og receiver koster 6.400,- NOK.
Meen, jeg vil nu stadig anbefale dig at købe brugt, og derved lade andre tage den store afskrivning
Generelt kan man sige, at tingene skal passe sammen. En rigtig god forstærker kan få et sæt slatne højttalere til at yde deres optimale, men et sæt gode højttalere ofte ikke lyder særligt overbevisende med en middelmådig forstærker spændt på.
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|