Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken Surround Baghøjtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

står og mangler et sæt baghøjtaler til mit 5.1 setup som jeg er ved at ha skrabet sammen..

pt har jeg købt:

Reciver: Onkyo 805

Front: Dali 850

Center: Evidence c70

Sub: Harbosound Sub10

så nu står jeg bar og mangler et sæt baghøjtaler..

Mine krav er at de skal være sorte og til en rimelig pris.. gør ikke noget de er brugte.. og så kan de kun komme til at hænge helt oppe ved loftet (Cirka 2,3m oppe) da der er et stort vindue omme bag sofaen.. der er kun plads til en højtaler som er omkring de 270mm. så ved ikke lige hvad mulighederne er om man skal have nogle vægbeslag for at få dem til at spille ned mod sofaen..? eller om man kan få nogen som automatisk spiller ned ad..?

Havde regnet med et sæt sorte Dali r1000 men har snakket med hifiklubben og de er udgået så de er ikke til at få fat i..

Nogle som har nogle gode bud på hvad jeg kunne se efter..?

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par Concept 2 , de fås i sort og man kan osse få sådan nogle vippebeslag til dem som man evt. kunne vende på tværs så man kunne få ht til at pege nedad. Jeg har selv concept 2 som jeg bruger som bag ht og jeg er godt tilfreds.
Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe haft kig på disse højttalere, som kun kan fåes i USA.

Axiom QS8 

Med den nuværende dollarkurs kan man få et sæt (jep et PAR) til 3705 d.kr. og de shipper endda til Danmark.

...price includes courier shipping to your door! 

Moms og told? Tja selv med det det, er der tale om et bargain. Det er quad-pole højttalere og jeg har endnu tilgode at finde anmeldelser i USA, som har været negative overfor disse. Bl.a. Audioholics er vilde med dem.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Du kan overveje et par dali blue series r1000. De er lavet til at hænge højt oppe på væggen. Har dem selv, og spiller godt til prisen. KUn 2500.- ca. fra nye. Så de burde være til at finde til en god pris brugt.

red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Monitor Audio BR FX. Mulighed for at vælge mellem dipol og bipol. Super smart og vil matche dine højttalere perfekt.
Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed for det, så køb indbygningshøjttalere og byg dem ind i loftet. Elegant, billig og velfungerende løsning.

Eksempelvis dem her:

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?cPath=1613_174 9&products_id=49220

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Eller find nogle andre små reolhøjtalere. Så kan de med et beslag el. lign. vippes ned mod lyttepositionen.

Har selv et sæt B&W DM302 som sidehøjtalere - de gør det faktisk godt, og er vist lige omkring de 30 cm. høje. Dog går de kun ned til omkring 70Hz. men i et setup med subwoofer er det normalt OK - der deles typisk ved de THX-foreskrevne 80 Hz.

Her er forresten lige en tråd om de Daliér : Dali R1000

Og her om fx. B&W DM302

Er selv godt tilfreds med de B&Wér - de sidder helt i hjørnet (til venstre herunder), og peger en lille smule nedad, men ikke for meget - lyden skal ikke være for direkte med bag-HT+er - se evt. i Dali-tråden. Jeg har selv vinduer lige bag sofaen - kan ikke ses på billedet, men de kommer liiige til venstre for den stump væg der kan ses bag sofaen.)

(undskyld det store billede - men kan ikke uploade et indre i denne tråd.)

God jagt på dine perfekte højtalere.

Mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes