Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Spørgsmål inden køb af Onkyo? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

1. Jeg kommer fra en Denon 1604, som jeg var glad for, men vil høre om jeg vil opleve en forbedring samlet set af lyden og ikke kun ved HD lyd? Så vidt jeg kunne læse har Onkyo pyntet meget på, hvor meget den reelt spytter ud. Så en nævne 30 W, hvilket jo ikke lyder af meget:(
2. Nu er min stue ca. 30 m2 men skal da indenfor et par år have et dedikeret rum til hjemmebiograf. Hvor meget vil jeg effektmæssigt få ud af at gå et trin højere op og vælge f.eks. 705/805/875?
3. Der er opskaleringsmekanismer i de nye Onkyo modeller, men hvis jeg f.eks. har sat DVDrecorder til HDMI 1, HTPC til HDMI 2, kan jeg så lave separat indstilling på HDMI indput, så HDMI 1 DVDrecorderen opskalere mens HTPC bare skal køre passthrough?
4. Jeg har læst en tråd, hvor der var en bruger der nævnte at det måske var muligt, at man ikke behøvede at tænde for receiveren for at få lyd gennem HDMI. Er der en, der rent faktisk har prøvet det og kan bekræfte det er korrekt?
5. Hvordan er strømforbruget standby/tændt på SR606?
6. Findes der andre bedre alternativer end Onkyo? Har f.eks. set en Yamaha RX-V663, der fik bedre anmeldese end SR606, men den er ikke så omtalt.

Håber jeg kan få noget hjælp fra eksperterne:)
Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

jeg ville ikke gå efter onkyos så modeller, der er yamaha og denon bedre alternaiver (bedre opsætning). Hvis du er tilfreds med lyden i din nuværende denon, hvorfor så skifte? Der er meget at hente i de nye modeller frem for din.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jeg ville ikke gå efter onkyos så modeller, der er yamaha og denon bedre alternaiver (bedre opsætning). Hvis du er tilfreds med lyden i din nuværende denon, hvorfor så skifte? Der er meget at hente i de nye modeller frem for din.

Men er det er noget du har personlig erfaring med ?  Eller er det rent politisk.

Altså forskellene imellem Onkyo, Yamaha og Denon surround receivere i de seneste modeller ?

Hvis ja, til erfaring. Hvilken model vi du så anbefale - og hvorfor (begrund valget)

/Lars

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

jeg er yderst tilfreds med min onkyo men kender ikke den yamaha model som du nævner men ellers har jeg altid fundet yamahas stereo lyd lidt kedelig men det er selvfølgelig smag og behag. denon synes jeg lød for lys til mine højttalere, men ellers tror jeg egentlig ikke der er den store kvalitets forskel på de mærker der er nævnt

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

jeg synes personligt opsætningen på denons modeller er lettere end på onkyos, lydmæssigt mener jeg ikke der er den store forskel. Yamaha har jeg primært hørt, ikke leget så meget med menuer som i de andre, men mest set hvad der var af muligheder. Yamaha lyder bedre i stereo end denon og onkyo, alle 3 er nogenlunde lige i surround.

Hvilken model der er bedst er lidt op til den enkelte. Efter min mening har denon de bedste features, yamaha er bedst til musik og onkyos fordel er at de er billigere for samme "størrelse" reciever, hvilket betyder man kan få lidt mere for pengene.

Hvis jeg skulle vælge mellem denon 2308, onkyo 605/6 og yamaha 663 ville mit valg falde på denon, da der ikke er ret meget forskel på kvaliteten af dem og denon'en har efter min mening de bedste features og bedste indstillingsmuligheder.

Det skal dog siges at yamaha'en ikke er prøvet i min stue, det er både onkyoen og denonen. Af andre mærker er h/k, sony og marantz også værd at give et lyt, dem kan jeg dog ikke rigtigt udtale mig om, da jeg stort set ingen erfaring har med dem

Der er ingen grund til politik i valget af det. Jeg har et par gange udtalt jeg synes onkyo er en smule hypet. Ikke at det er et dårligt produkt, det er bare ikke så meget bedre end der længe var optræk til herinde. Jeg mener heller ikke jeg har det endegyldige svar på hvad der er bedst, jeg kan jo kun tale ud fra mine egne behov og det gør jeg så.

Manson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa

kender godt de denon og onkyo modeller der.

syntes personlig Onkyo er den der er fedest. har selv en 905

men 805-875 er der altså også mange krafter i.

men onkyo watt siger ikke en skid de er oplyst lige så dårlig som denons er syntes jeg

vis man skal regne med det er det NAd

og så lige 0nkyo er billig 875 kan fås fo ca 6000 i tyskland leveret

der kan hifiklubben ikke følge med til prisen til hvad denon kan.

og så skal de ikke siges denon ikke er en god forstærker har selv haft en og var glad for den.

skulle bare bruge mere power og så bliver det dyrt

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

@Manson: Hvor står 875 til ca. 6000 kr. i Tyskland?
Kan kun finde den til ca. 7500 kr.
Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes