Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 18:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Anbefal en receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv tænkt på en Marantz sr 8001 fra faderlandet - er den fin?

Eller hvad har i som i vil anbefale?

Pio 5090
KEF 5005.2
PS3

på forhånd tak

__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

om lidt vil du blive anbefalet en helvedes masse onkyo modeller.

Jeg har aldrig hørt dem, så om det er en positiv ting ved jeg sgu ikke engang.

Men jeg vil råde dig til at købe en HARMAN KARDON AVR 355..

Den kan erhveres hos www.lydspecialisten.dk /

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

8001'eren er en efterhånden en gammel sag, da de lige har præsenteret 8003'eren.

Jeg ville nok spare lidt flere penge sammen, og købe en 8002'er, så du når de nye Blu-ray lydformater med.

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:


Eller hvad har i som i vil anbefale?

Hvad kan du bruge oplysningerne til !

Ham der har Onkyo, anbefaler Onkyo.

Ham der har Denon, anbefaler Denon.

Ham der har Yamaha, anbefaler Yamaha.

Ham der har Pioneer, anbefaler Pioneer.

Ham der har HK, anbefaler HK.

Ham der har en kone med store forlygter, anbefaler en kone med store forlygter.

 

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Anima skrev:


Eller hvad har i som i vil anbefale?

Hvad kan du bruge oplysningerne til !

Ham der har Onkyo, anbefaler Onkyo.

Ham der har Denon, anbefaler Denon.

Ham der har Yamaha, anbefaler Yamaha.

Ham der har Pioneer, anbefaler Pioneer.

Ham der har HK, anbefaler HK.

Ham der har en kone med store forlygter, anbefaler en kone med store forlygter.

 

 

Konstruktivt indlæg

Men du har ret. Det er det værste af det.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

dfms har sku ret




Anima hvad er din pris klassse når vi komme til forærker, eller ville jeg gå efter en Onkyo (bruge selfølig selv Onkyo ) ?

Isted for en PS3 ville jeg gå efter en Panasonic DMP-BD50 og kun gå efter en PS3 hvis du ønsker en god DVD afspiling (ikke top klasse) og som
spille maskine, det beste ville altid værre at købe en løs DVD afspille i pris klasse fra 3000,- kr. her kan ingen Blu-ray afspille værre med, lige nu.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Altså mit budget er lige omkring de 8k. Det er det lykkedes mig at finde Sr8001 til.

Jeg ser ikke en masse DVD film, da jeg kun ejer BD-film og spiller musik fra min bærbare.

Nu siger i de lige har lanceret SR8003.. burde SR8002 så ikke falde meget i pris?

Grunden til Marantz:

Skulle være bedre til musik end Onkyo
Onkyo bliver meget varm - ikke noget jeg er vild med.
Marantz skulle være bedre kvalitet end Onkyo.

Jeg regner ikke med at købe en dedikeret BD-afspiller da PS3'eren gør det mere end fremragende - så hellere vente til at der kommer en afspiller som er bedre og ikke koster e bondegård at erhverve.

Jeg takker for jeres svar !

PS: Receiveren bliver gemt væk i et hjemmelavet Frislev møbel, og derfor behøver det ikke være det fedeste design (altså H/K scorer ikke ekstrapoint den vej...)

__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:

8001'eren er en efterhånden en gammel sag, da de lige har præsenteret 8003'eren.


Jeg ville nok spare lidt flere penge sammen, og købe en 8002'er, så du når de nye Blu-ray lydformater med.



Når PS3'eren dekoder de nye HD-formater er det vel unødvendigt? - er SR8001 ikke et godt køb?

__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:
Jeg ville nok spare lidt flere penge sammen, og købe en 8002'er, så du når de nye Blu-ray lydformater med.


Det kan man sagtens få med 8001'eren, med en afspiller der selv kan dekode lyden. Det er alligevel også det eneste der giver adgang til alle features formatet har...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:

Når PS3'eren dekoder de nye HD-formater er det vel unødvendigt? - er SR8001 ikke et godt køb?


Jo, det er netop unødvendigt at receiveren kan dekode når PS3'en gør det for en...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået at vide at Onkyo passer bedre til KEF end Marantz, så hvad ville passe til sådan et sæt KEF?

__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Jeg har lige fået at vide at Onkyo passer bedre til KEF end Marantz, så hvad ville passe til sådan et sæt KEF?

Onkyo passer perfekt til alt.. Ifølge hifi4alls brugere ihvertfald. Lån en hjem fra csn teknik og test den mod nogle andre.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Problemet er bare, at det er mit første sæt rigtigt hifi, og derfor starter jeg fra bunden.. Det lægger sine begrænsninger i hvad jeg har som sammenligningsgrundlag, og CSN vil meget gerne sælge mig en onkyo. Det er lidt det som er problemet;

Jeg har hørt at Marantz er virkelig kræs, men også at Onkyo er god ift. prisen. Jeg synes bare at det er lidt trælst med onkyo at de bliver så varme som de gør (har jeg læst). Det er jo næppe en god ting



__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Problemet er bare, at det er mit første sæt rigtigt hifi, og derfor starter jeg fra bunden.. Det lægger sine begrænsninger i hvad jeg har som sammenligningsgrundlag, og CSN vil meget gerne sælge mig en onkyo. Det er lidt det som er problemet;

Jeg har hørt at Marantz er virkelig kræs, men også at Onkyo er god ift. prisen. Jeg synes bare at det er lidt trælst med onkyo at de bliver så varme som de gør (har jeg læst). Det er jo næppe en god ting

Jeg skal snart have lyttet til onkyo selv, og jeg har marantz nu.. Jeg kan kun råde til til marantz hvis det er. Dog er de små modeller langt fra gode til tungtdrevne højttalere.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Du må gerne vende tilbage når du har lyttet til den..

__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Du må gerne vende tilbage når du har lyttet til den..

Til den tid har du nok fået ny

Tror faktisk det bliver de nye modeller. Altså 76 og 06 modellerne.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvad er du helt præcist utilfreds med? - kan se at du har en ældre model af de små modeller fra Marantz.

Jeg har sådan lidt - enten SR-805 eller SR8001..


Marantz skulle være bedre til musik og ikke blive så varm igen. "Sune Thomsen" sælger netop sin SR705 fordi den er alt for varm - og jeg skal have en til at stå i reol med stoflåger



__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Hvad er du helt præcist utilfreds med? - kan se at du har en ældre model af de små modeller fra Marantz.

Jeg har sådan lidt - enten SR-805 eller SR8001..


Marantz skulle være bedre til musik og ikke blive så varm igen. "Sune Thomsen" sælger netop sin SR705 fordi den er alt for varm - og jeg skal have en til at stå i reol med stoflåger

Jeg har ikke sagt jeg er utilfreds. Jeg siger bare ad de små modeller ikke egner sig godt til tungtdrevne højttalere.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Anima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte bare du var en kende utilfreds siden du skulle have ny receiver, og hvorfor du overvejer Onkyo. Kan se du har en PS3 som afspiller?

__________________
Anima
Til top Vis Anima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anima
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Jeg tænkte bare du var en kende utilfreds siden du skulle have ny receiver, og hvorfor du overvejer Onkyo. Kan se du har en PS3 som afspiller?

Fordi jeg har fået nye højttalere.. Så den mangler lidt effekt.

Men jeg skal have en onkyo til test fordi de får meget ros.. Derfor. Men h/k skal nok også prøves

 

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes