| Forfatter |
|
Daniel4200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg i lang tid sagt at Stereo helt sikkert kan bære en del, og at det klart var nok til mit forbrug herhjemme. Det var
så lige indtil at jeg rent faktisk hørte ordenligt snurrerund-lyd, og tænkte "nu må det fanme være!"
Først og fremmest lidt spørgsmål her. Har læst lidt frem og tilbage i trådene her, og ville høre hvor vigtigt det er at man
bliver i samme serie fra en producent når man tænker front/center/bag højttalere ? Jeg har selv et sæt Dali Red 850 lige pt,
som jeg bestemt ikke har tænkt mig at skifte ud, så allerede der står man måske med et mindre "kompabilitets-problem" ?
Nå, men her er hvad jeg nogenlunde havde tænkt mig:
Receiver: NAD T775 (12.999)
Center: Dali Ikon Vokal 2 (2.999) // Dali Suite C0.8 (3.999)
Baghøjttalere: Dali Helicon W200 (7.999) // DALI Suite R0.8 (2.499)
Sub: Dali Concept Sub 12 (3.699) (Sub er ikke min første prioritet, så det er et stort måske)
ved godt at dem som jeg har kigget på springer meget i pris/kvalitet, men jeg vil også gerne have noget som hænger bare
lidt sammen design mæssigt, og der synes jeg at højttalere som Mentor bare ikke ville passe ind sammen med resten :)
Og så til den sidste ting som jeg også lige skal have afklaret. Kabler. En jeg kender som er min personlige hifi-guru sværger
til at bruge Optisk kabel, hvor da jeg var nede i HFK og spørge dernede, kiggede de mærkeligt på mig, og sagde at Coaxial
helt sikkert var vejen frem. Jeg bruger min computer som "mediecenter" så alt hvad der hedder Lyd og billede output, det
kommer derfra :)
Nu går jeg self ikke bare ud og køber inden at jeg lytter på tingene, men så har jeg i det mindste noget at gå efter.
Men det som jeg går efter her, er lidt at høre om jeres erfaringer meninger omkring nogle af de højttalere som jeg har
valgt, og om der måske kunne være nogle andre som kunne gøre sig bedre.
Jeg har haft NAD og Dali i et godt stykke tid nu, og er rigtigt glad for det, og synes at Dali har en rigtig lækker og sprød lyd,
så det vil jeg naturligvis også gerne beholde i mit komme snurrerundlyd-setup :)
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså der er ingen tvivl om at T775 er en super lækker reciever!
Folk har de mest underlige fordomme i forhold til optisk vs coax, men brug du bare optisk da det er hvad der normalt er i en pc (eller endnu bedre HDMI da det ikke har jitter problemer!)
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Daniel4200 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ --> ja det var også nogenlunde min opfattelse omkring det :) NU har jeg desværre ikke HDMI udgang på min maskine
endnu, men det kommer nok senere hen. Hvad er "jitter" problemer ? :)
- Daniel
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke den store surround expert, men de lidt mere erfarne brugere herinde plejer at sige, at baghøjttalerne ikke er så vigtige, som resten. Det kan derfor virke som lidt overkill, at du lige her overvejer at investerer i nogle Helicon.
Mht til kabler, så producerer en computer en masse elektirsk støj. Optikse kabler er ikke ledende, og på den måde slipper du for at transporte al den støj til anlægget. (Dette er kun en teoretisk overvejselse, jeg har ingen praktisk erfaring på dette område)
|
| Til top |
|
| |
Daniel4200 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotte --> Ja det var netop også det jeg fik at vide, da det er lysledende, så vil man få den rene lyd ud af det :)
Men jeg valgte også at tage de Helicon med i mine overvejelser, da jeg så i det mindste har budgetteret for dem, men at de
ikke er en nødvendighed :)
- Daniel
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også NAD og Dali men har efter en periode med samme serie baghøttalere nu fundet en lidt alternativ løsning, og er blevet meget positivt overrasket.
Jeg har nu et sæt Eltax HT-2 baghøjttalere og de gør det rigtigt godt, de penge jeg fik tilovers efter salget af Suite baghøjttalerene er så brugt til film som er blevet noget sjovere at lytte til.
Helt klart at baghøjttalerene ikke behøver at være det dyreste i opsætningen.
Prøv det før du dømmer.
__________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
Daniel4200 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jailbird --> Jeg køber skam ikke bare, og så prøver vi os frem ;) Jeg lytter skam til tingene først.. Men... en ting jeg ikke
lige kan få til at hænge sammen. Eltax er normalt ikke et mærke jeg forbinder med høj kvalitet. Det er normalt det man
finder i bilka, når du bare skal have dig et sæt bulder højttalere :)
- Daniel
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jitter er oftest det element i overførsel af digitale signaler der infører mest støj. Her er en udemærket artikkel om det hvis du er interreseret (selvom de måske får det til at lyde lidt værre end det er) http://www.jitter.de/english/sound.html
Men hvis du har planer om at opdatere dit mediacenter til at have HDMI udgang så ville jeg slet ikke bekymre mig om det hvis jeg var dig :)
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel, det var det jeg mente med ikke at dømme, Eltax er normalt ikke man herinde bryder sig om men alt er ikke lige dårligt ligesom en højttaler ikke bliver bedre af at have et andet navn.
Kvalitet for mig handler lige så meget om forventninger og der må jeg sige at mine Eltax er meget høj kvalitet for jeg har fået meget mere end jeg føler at have betalt for. Til baghøjttalere er de fine til mig, men det er jo smag og behag. __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |