| Forfatter |
|
Juiceren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner har gjort mig opmærksom på at man skal være lidt forsigtig eller ihvertfald tænke sig om når det kommer til at forbinde sin Pc med surround recieveren eller forstærkere generelt.
Der skulle være en risiko for at brænde hele l**tet af simpelthen pga. eventuelle spændingsforskelle?
Min plan er at forbinde mine ting således:
PC -> Onkyo TX-SR606 via HDMI kabel (grafikkortet understøtter overførsel af både billede og lyd via DVI->HDMI adapter)
Onkyo TX-SR606 -> LCD tv via HDMI
Vil der være nogen risiko i det? Af praktiske årsager vil pc'en være i en anden stik kontakt end reciever og tv, men hvis det er nødvendigt kan de sættes til samme.
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså nu har jeg kørt pc optisk -> reciever - optisk og pc dvi -> plasma hdmi i meget lang tid (og inden optisk coax i 3-5 år)
og jeg har aldrig haft problemer med det. Det er min plan på et tidspunkt at få et enkelt hdmi til at køre lyd og billed når der
kommer noget udstyr jeg ser mig varm på. (Jeg vil have hd lyd hvilket ikke kan fåes pt) __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Juiceren Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, lyder jo godt :)
SR606'eren har altså DTS-HD :) og dolby true HD
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet.
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juiceren skrev:
Ok, lyder jo godt :)SR606'eren har altså DTS-HD :) og dolby true HD
|
|
|
Ja men du kan ikke afspille en bluray film på din computer og få HD lyd da ingen apperater pc understøtter PAP som er
nødvendigt for at kunne sende HD signaler. __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Juiceren Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah ok det vidste jeg så ikke :)
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er super latterligt da det er PAP er en form for DRM til at beskytte mediet mod kopiring. Men Det gør så at os der
gerne vil købe ting skal punge dyrt ud for at få special udstyr der kan klare de forskellige krav... __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Juiceren Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kæft hvor latterligt :/
EDIT: Så hvis jeg har forstået det ret så skal man have et lydkort som f.eks. dette: http://www.asus.com/news_show.aspx?id=11638 som understøtter de lyd formater, og så skulle man være kørende?
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det er bare ikke udkommet endnu, Auzentech er også på vej med et, men tror nok det kun kan overføre video fra
Nvidia kort.
Men jeg tror jeg venter til ATI laver et der kan overføre det hele. __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juiceren skrev:
| Der skulle være en risiko for at brænde hele l**tet af simpelthen pga. eventuelle spændingsforskelle? |
|
|
Hvis du sørger for din PC er jordforbundet (som den er konstrueret til), er der ingen spændingsforskelle. Alternativt kan du pille strømmen fra din PC mens du tilslutter kablerne - så får du 115V på stel overalt (heller ingen spændingsforskelle). Jordforbindelsen kan anbefales  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Juiceren Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger jeg nok lidt dumt men hvordan kan jeg se at den har korrekt jordforbindelse?
Altså....Har bare sat strømstikket i en stik dåse og videre ind i udtaget i væggen. Bor i lejlighed hvis det har noget at sige.
|
| Til top |
|
| |
Juiceren Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
Jeps det er bare ikke udkommet endnu, Auzentech er også på vej med et, men tror nok det kun kan overføre video fra
Nvidia kort.
Men jeg tror jeg venter til ATI laver et der kan overføre det hele. |
|
|
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=468930&se archArea=products&Soegeord=ASUS+Xonar http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=468931&se archArea=&Soegeord= Det er udkommet :)
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Juiceren Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt alt for dyrt desværre.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juiceren skrev:
| Nu spørger jeg nok lidt dumt men hvordan kan jeg se at den har korrekt jordforbindelse? |
|
|
Hvis netstikket har tre ben, og det passer i stikkontakten, har du jordforbindelse. Hvis du kan tilslutte et trebenet stik, så skynd dig at skaffe et netkabel med jord, hvis du ikke allerede har det. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Juiceren Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
Ja okay det er så rimlig dyrt  |
|
|
Fandt lige dette om mit grafikkort som jo kan føre lyd og billede ud via HDMI: HDMI output support
- All display resolutions up to 1920x1080
-
Integrated HD audio controller with support for stereo and
multi-channel (up to 7.1) audio formats, including AC-3, AAC, DTS,
DTS-HD & Dolby True-HD4, enabling a plug-and-play audio solution over HDMI
Det jo p***e fedt hvis det er sandt :D Det er forresten et ATI HD 4850 kort jeg har.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Juiceren skrev:
| Nu spørger jeg nok lidt dumt men hvordan kan jeg se at den har korrekt jordforbindelse? |
|
|
Hvis netstikket har tre ben, og det passer i stikkontakten, har du jordforbindelse. Hvis du kan tilslutte et trebenet stik, så skynd dig at skaffe et netkabel med jord, hvis du ikke allerede har det.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
der er de fleste der bor i lejlighed i kbh så heldige at der slet ikke er lagt jord ind
anyway, mit efterhånden "gamle" GeForce 8500GT grafikkort understøtter 7.1 lyd via HDMI, så det undrer mig hvis det ikke er blevet "normalt" endnu. Det kan dog ikke selv dekode de nye formater, men det kan man vel købe relativ billig software der kan? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Stig Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
mcs_5 skrev:
Juiceren skrev:
|
|
Hvis netstikket har tre ben, og det passer i stikkontakten, har du jordforbindelse. Hvis du kan tilslutte et trebenet stik, så skynd dig at skaffe et netkabel med jord, hvis du ikke allerede har det.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
der er de fleste der bor i lejlighed i kbh så heldige at der slet ikke er lagt jord ind
|
|
|
Der ER jord i alle lejligheder, det kaldes bare "nulling" fordi jorden kommer fra kraftvarmeværket til din eltavle og ikke som man kan gøre i et parcelhus fra et jordspyd i haven.
Om der så er sat stikkontakter med 3 huller op er en anden sag, men muligheden er der.
(I moderne etage-byggeri er det lovkrav)
Min PC er forbundet til stikkontakt m. jord og der er 0 Volt på chassis, det virker perfekt.
Mvh. Stig
|
| Til top |
|
| |
Zildjianamd Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Juiceren skrev:
| Der skulle være en risiko for at brænde hele l**tet af simpelthen pga. eventuelle spændingsforskelle? |
|
|
Hvis du sørger for din PC er jordforbundet (som den er konstrueret til), er der ingen spændingsforskelle.
Alternativt kan du pille strømmen fra din PC mens du tilslutter kablerne - så får du 115V på stel overalt (heller ingen spændingsforskelle).
Jordforbindelsen kan anbefales 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
115v på stel overalt? Jeg vil da nødig røre ved dit kabinet så??
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
Altså nu har jeg kørt pc optisk -> reciever - optisk og pc dvi -> plasma hdmi i meget lang tid (og inden optisk coax i 3-5 år)
og jeg har aldrig haft problemer med det. Det er min plan på et tidspunkt at få et enkelt hdmi til at køre lyd og billed når der
kommer noget udstyr jeg ser mig varm på. (Jeg vil have hd lyd hvilket ikke kan fåes pt) |
|
|
Er der risiko ved optiske forbindelser ? De fører vel ikke strøm ?
|
| Til top |
|
| |