Sendt: 30 September 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg brugt den sidste time på at læse posts igennem, og jeg er stadig mega forvirret.. Hehe..
Jeg kunne godt bruge noget hjælp til noget lyd.
Mine stue er ca 20m2. Da jeg har tænkt mig at købe en airport express så jeg kan streame musik fra min pc i soveværelset til lyden i stuen må det gerne være nogenlunde med lyd til både film og musik. Jeg har ca 10k budgetteret, og jeg ejer intet.
Mine tanker går på at købe the famous Onkyo TX SR606 (famous fordi den er nævnt en del steder herinde :) til ca 4k. Så er der 6 tilbage. Jeg tror nok mit mål er at få surround sound, det er vel fedest med surround sound til film?
Kan det så ikke bedst betale sig at købe et par ok front højtalere og så starte med det indtil bugdettet tillader mere? Jeg har egentlig ikke så høje krav, da jeg tvivler på jeg som lægmand kan høre så store detaljer i lyden som erfarne folk med flere forskellige setups på bagen kan?
Jeg har ikke noget imod at købe brugte højtalere, da det virker som om man kan få god valuta for pengene? Jeg overvejede faktisk først at købe Argon, udelukkende pga designet, men det virker ikke som om det er noget der brager.. Hvad har folk af forslag til front, og evt baghøjtalere? Det er også min opfattelse jeg bør vente med subben, da den ikke er vildt nødvendig i starten? Og bør man investere i en centerhøjtaler på et tidspunkt også?
På forhånd tak..
En forvirret nybegynder:)
|