Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: High-end forforstærker/processor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter en high end surround forforstærker / processor og er efterhånden nået ned på 2 interessante modeller.

Denon AVP-A1HD og Lexicon MC-12HD (den balancerede udgave, men uden equalizer-funktion).

En af de ting jeg vægter mest er en super stereo-gengivelse og derfor er en god indbygget D/A-konverter ligeledes vigtig. Forforstærkeren vil blive koblet sammen med en Proceed AMP5 effektforstærker og på sigt vil der blive udvidet med en Mark Levinson effektforstærker til at drive stereosættet/frontkanalerne. Alle højttalere er ProAc, henholdsvis Future One og surround/centerkanalerne Response-serien. Projektoren er en Sim2 og pt. sørger en Linn Unidisk for DVD, CD, SACD og DVD-audio afspilning.

Hvad angår prisen på Denon'en i forhold til Lexicon'en er der slvfølgelig en vis forskel, men har fået mulighed for at købe Lexicon'en til en rigtg god pris. Ikke helt lige så billigt som Denon, men den nærmer sig, så det er ikke det der skal være det afgørende.

Grunden til at det er tid til at investere i nyt er naturligvis at det er tid til en Bluray-investering. Som jeg har forstået det på diverse eksperter, vil det fremover bedst kunne betale sig at investere i en Bluray afspiller der kan stå for dekodningen af de nye lydformater og sende dem via HDMI til forstærkeren. Så ud fra den betragtning, kunne Denon DVD-3800 være et godt valg, dog mangler den Bluray 2.0 og kan ikke afspille hverken SACD'ere eller DVD-audio'er. Håber Denon på sigt kommer med en rigtig high-end model der kan det hele, men hvor længe kan man vente? Er der nogle der kan komme med alternativer til denne model? Har ikke helt gjort op med mig selv hvor vigtig afspilning af SACD'ere og DVD-audio'er er, da min samling af disse ikke er overvældende stor, og mon ikke det er et spørgsmål om tid før disse bliver afløst af rene musik-bluray'er?

Glæder mig til at høre jeres mening.

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

eller den nye der kommer herfra...

http://www.emotiva.com/mmc1.html

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Pioneer BDP-LX91 for at holde kvalitet og så har den profil 2.0, men en nok så intrassant er den ny Blu-ray afspille fra Oppo, her få man både Profil.
2.0 og SACD afspilling over HDMI (PCM).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

hvis du ikke går op i data...! så lyder den bare bedre end ALT andet

http://www.fosgateaudionics.com/products/FAP_T1.asp

personligt mener jeg Jim Fosgate er noget nær hi-fi gud...

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Så er der sket lidt nyt. Denon'en er definitivt ude. Var inde og høre den i Hifi-klubben, men blev noget skuffet på stereosiden. Dog skal det siges at det var svært at konkludere noget da der blev testet på Denon effektforstærker og B&W 802'ere som absolut ikke er min kop te. Der mener jeg min egen Proceed/MarkLevinson opsætning på ProAc Future One højttalere er klasser bedre.

Det skal siges at jeg i mellemtiden har investeret i en DVDO Edge, der simpelthen er fænomenal. Efter jeg har købt den har jeg ikke behov for nogen form for videoswitching, hvilket gør videodelen i diverse preamp's overflødig.

Jeg har så igen kigget mig lidt omkring, læst diverse tests og har overvejet at bestille en Cary Audio Cinema 11a. Det er en ren forforstærker uden videoswitching, med de nye lydformater og med stor vægt lagt på god hifilyd, en super D/A-konverter, balancerede indgang (såvel analog som digital) og alt hvad der ellers hører til. Pris kr. 25.000 inkl. forsendelse fra Norge (nærmeste forhandler) og så er alt det der er unødvendigt for mig, skrællet fra. Jeg har mulighed for at få den hjem med 30 dages fuld returret og kan dermed prøve den hjemme i mit eget setup. Alternativet er Lexicon MC-12B HD EQ, som jeg stadigvæk kan få til en go' pris.

Hvad angår blu-ray afspiller, falder valget nok på én af følgende modeller, da jeg får mulighed for en A/B-test mellem Pioneer LX91 og Oppo S83 til henholdsvis 17000 og 5000. Det bliver rigtigt spændende at se. Specielt hvordan de performer på billedsiden, men så absolut også med dvd-audio og SACD.

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:
Hvad angår blu-ray afspiller, falder valget nok på én af følgende modeller, da jeg får mulighed for en A/B-test mellem Pioneer LX91 og Oppo S83 til henholdsvis 17000 og 5000.

Jeg vil med spænding afvente din kommentar til Oppo'en - den overvejer jeg selv at købe. Har du en release date på den, vist nok noget med sidst på året (hvilket må være snart)?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også råde dig til at kigge på Emotiva. Deres tidligere produkter har virkelig klaret sig godt, og deres UMC-1, som er på vej, bliver top of the pops.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

jeg mener classé er kommet med en ny av processor hvor der skulle være lagt meget vægt på stereo. Kan det være SSP-800 den hedder?

ifølge dem selv skulle den være næsten magen til deres topmodel stereo pre med alt hvad der hedder processor bygget udenom som vist skulle kunne slås fra når man hører stereo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes