| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter en high end surround forforstærker / processor og er efterhånden nået ned på 2 interessante modeller.
Denon AVP-A1HD og Lexicon MC-12HD (den balancerede udgave, men uden equalizer-funktion).
En af de ting jeg vægter mest er en super stereo-gengivelse og derfor er en god indbygget D/A-konverter ligeledes vigtig. Forforstærkeren vil blive koblet sammen med en Proceed AMP5 effektforstærker og på sigt vil der blive udvidet med en Mark Levinson effektforstærker til at drive stereosættet/frontkanalerne. Alle højttalere er ProAc, henholdsvis Future One og surround/centerkanalerne Response-serien. Projektoren er en Sim2 og pt. sørger en Linn Unidisk for DVD, CD, SACD og DVD-audio afspilning.
Hvad angår prisen på Denon'en i forhold til Lexicon'en er der slvfølgelig en vis forskel, men har fået mulighed for at købe Lexicon'en til en rigtg god pris. Ikke helt lige så billigt som Denon, men den nærmer sig, så det er ikke det der skal være det afgørende.
Grunden til at det er tid til at investere i nyt er naturligvis at det er tid til en Bluray-investering. Som jeg har forstået det på diverse eksperter, vil det fremover bedst kunne betale sig at investere i en Bluray afspiller der kan stå for dekodningen af de nye lydformater og sende dem via HDMI til forstærkeren. Så ud fra den betragtning, kunne Denon DVD-3800 være et godt valg, dog mangler den Bluray 2.0 og kan ikke afspille hverken SACD'ere eller DVD-audio'er. Håber Denon på sigt kommer med en rigtig high-end model der kan det hele, men hvor længe kan man vente? Er der nogle der kan komme med alternativer til denne model? Har ikke helt gjort op med mig selv hvor vigtig afspilning af SACD'ere og DVD-audio'er er, da min samling af disse ikke er overvældende stor, og mon ikke det er et spørgsmål om tid før disse bliver afløst af rene musik-bluray'er?
Glæder mig til at høre jeres mening. __________________ ...markus
"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
|