Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Brug for seriøs hjælp til reciever! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Psilocyb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Hellow HIFI4ALL!

Jeg er splinter ny på fora'et - men ser det som en great mulighed i at få lidt hjælp vedr. mit kommende setup i hjemmet.

Sagen er den, jeg har anskaffet mig en projekter samt lærred og vil nu udvide mit home-cinema mm.

Jeg skal derfor ud og købe mig en ny reciever!
I dette har jeg dermed nogle krav samt spørgsmål som i måske kan hjælpe mig med at justere og besvare.

Til min reciever skal der kobles flg.:
- Xbox 360 - via component-kabel
- Macbook Pro - via ??
- Evt. Selector Box/TV-tuner eller hvad det nu hedder, så jeg kan få tv-signal på min projekter/lærred.
- Et fjernsyn fra et andet rum.

Dette er egentlig mere eller mindre det, der skal tilkobles.
Jeg har fået af vide af venner og bekendte at jeg skal anskaffe mig en reciever med 3 HDMI indgange og 1 enkelt udgang - dette burde klare mit
behov på stående fod. Vil i give mig ret i det?

Desto mere, skal der kobles 2 gulvhøjtallere til i rummet hvor min projekter samt reciever er i. Ydermere skal der via min reciever trækkes
kabler til to Podspeakers i et andet rum, hvor mit fjernsyn er placeret.
Til sidst skal der kobles et simpelt jack stick til min reciever fra min Mixer tilhørende min DJ-Pult stående et par meter væk fra recieveren!
Kan dette så lade sig gøre? Jeg tænker her, er det muligt at få indstillet en kanal på min reciever for mit fjernsyn i det andet værelse og dets
højtallere, samt have 2-3 andre kanaler hvor mine gulvhøjtallere er koblet til? Altså det at når jeg trykker mig ind på en bestemt kanal på min
reciever, ved recieveren godt at der skal sendes lyd ud af mine to podspeakers - samt den godt ved at der skal sendes lyd ud af mine
gulvhøjtallere, når jeg har valgt en kanal til enten, xbox, selector box, macbook pro og/eller DJ-Pult?

Har desværre ikke det store rådighedsbeløb på stående fod. Vi snakker et absolut maximum på omkring de 4300,- - men ser helst en løsning en
smule under dette! Er faldet over en DENON reciever hos HIFI-klubben, der som jeg ser det kunne tilfredstille mine behov, dog ved jeg, næsten
intet om hifi ;)
Den ses på nedestående link:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1909_surround_receiver_sort.htm

Hvordan vil jeres mening være om denne?

Ydermere vil jeg høre; Hvis jeg nu senere hen vil ud og investere i en Blu-ray afspiller, er det så muligt at koble den til en reciever som
ovenstående? Eller kommer jeg til at mangle udgange?

Til sidst, vil jeg forhøre mig hvordan en computer - i dette tilfælde en Mac (Macbook Pro) kobles til en projekter? Har jeg ret i det har noget med
HDMI at gøre? Eller skal jeg have fat i et VGA/DVI kabel? Jeg vil selvfølgelig have bedst muligt signal/kvalitet fra min computer - da jeg har en ide
om at bruge den som homecinema!

Håber der er nogle venlige HIFI-sjæle der kan hjælpe mig med mine spørgsmål og måske fortælle mig hvad kan lade sig gøre og IKKE kan.
Forslag til recievere ville være yderst dejligt! :)

Med venlig Hilsen
Alexander Christiansen.
Til top Vis Psilocyb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psilocyb

CerealKiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 November 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen.

Er du gal (!) hvor står der meget. Hehe... Nu er jeg (desværre) ikke den vildeste HIFI-nørd, men jeg vil prøve at hjælpe alligevel. Om ikke andet, så rykker denne post så øverst i bunken og så er der flere der ser den. :)

Mht. at tilslutte diverse dele, så ville jeg umiddelbart mene, at du har brug for 2 HDMI udgange, hvis dit tv kan/skal tilsluttes på denne måde.

Kan din macbook tilsluttes via HDMI er dette den mest optimale løsning. Ellers er der vist nok alm. video/tv out.

Så skal vi også have at vide hvilke højttalere du har, for at vide om den denon du kigger på, kan "trække" dem.

Jeg kiggede i sin tid på en 1907'er, men blev anbefalet 2307, da mine gulvhøjttalere ville blive glade for det mere fra min receiver.

Håber det har hjulpet dig bare lidt. :)

Mvh

CerealKiller

Til top Vis CerealKiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CerealKiller

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes