Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten Olesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg leder efter et par front højttalere til mit nye surround anlæg. Jeg lægger og vægt på, at de spiller musik godt, særligt vokal og akustisk musik (Klassisk, Musical).

Jeg har overvejet:

B&W DM603.S3

Monitor Audio Silver S6

Dynaudio audience 72

DLS R55

System Audio 1530

Hvad anbefaler I?

vh.

Carsten

Til top Vis Carsten Olesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten Olesen

CoZmatic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa

du er vist kommet til den forkerte del af forummet. prøv at gå ind i emnet højtalere. der kan folk sikkert bedre hjælpe dig

Til top Vis CoZmatic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CoZmatic

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sige at B&W'en gør det fantastisk til den musik-genre (har selv 604s3), men hvis du har mulighed for at høre de forskellige højttalere, er det bare om at komme afsted.

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

som det nævnes, spiller B&W suverent.

De lyder fantastisk i diskant og melletone, dejligt klar og lyse, uden at være skingre.

Både B&W 604 og 603 spiller super godt, men 604 kræver lidt mere af din forstærker, hvis det skal lyde godt.

Dog skal det nævnes at de (B&W 603/4) i bass-området er meget "magre" i forhold til Dalis blå serie eksempelvis, Dali har lidt mere "krop" i bassområdet men er tilgengæld noget grumsede i toppen af lydbilledet

Men hvis du alligevel kører surround (med B&W) skal de vel alligevel supleres med en sub ? Så kommer de for alvor til deres ret. og det  totale lydbillede vil være genialt. (vælg en lukket sub, giver den strammeste bass)

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Nu når vi snakker i et prisniveau, hvor jeg også bor, så vil jeg da lige komme med et par ord

Personligt kan jeg ikke lide B&Ws 603/604s3 som jeg fandt meget skingre i diskanten. Højtalerne lænede meget til den lyse ende (for meget efter min smag), men havde en rigtig god mellemtone og en, for mig, for tam bas.

Endte med at få Dali Blue, som jeg fandt havde en (for mig) mere tiltalende afrundet diskant. Jeg vil dog på ingen måde kalde den grumset, og har ikke besvær med trætte øre efter et stykke tid (som jeg havde med B&W pga diskanten).

Dali har også væsentligt mere 'krop' som Kedde sagde. Når jeg siger det, som jeg gør, er det fordi det ikke er negativt (efter min smag). Bassen rumler ikke afsted, men levere når den skal. B&W rumler heller ikke i bassen, tværtimod er den meget stram (positivt), men fandt at den manglede 'punch'.

Skal nævnes at jeg fandt et par Dali 8008 brugt inc 5 års garanti for 4k, så det er 8008 jeg snakker ud fra. 6006 var også rar, men havde en anelse dårligere responstid. Dog er nyprisforskellen på 8008 og 6006 nok ikke helt fair (for 6006eren) hvis pengene er en stor faktor for dig.

Jeg bruger desuden mine meget til film, og ville savne det ekstra mine Dalier giver hvis jeg skiftede til B&W i denne klasse.

Alt ovenstående er naturligvis bare min mening. Vil anbefale at du prøver at låne noget med hjem, da det jo ikke kun er HTerne der betyder noget, men også din forstærker, rum etc.

Hygge med det

jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har også et par B&W 604 som Jannick, og mellemtonen er fuldstændig henrivende. Nu ved jeg godt det ikke er helt det samme som 603'eren, men de ligger trodsalt tæt op af hinanden. Som nævnt er det nok ikke B&W du skal have fat i hvis du hører til dem der gerne vil have meget bas, men de har til gengæld en ekstrem præcis bas.

De andre højtalere har jeg ikke hørt, og vil derfor ikke udtale mig om dem, men god fornøjelse med valget.

Til top Vis jfinderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfinderup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes