Forfatter |
|
Leander Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey :D Eehm har sådan gået og tænkt lidt, syns jeg mangler den aller sidst power ved Onkyo 805eren og ikon 6.. Jeg har Celine Dion's koncert a New Day på BluRay, og syns hvis man skruer sådan rimeligt op så mangler der altså lige det der vælter en ned af stolen. Syns onkyoen taber pusten en lille smule? :D Kan det passe? Syns jeg har læst at ikon 6 skulle være en rimelig let dreven højtaler nemlig? :D
Hvis man kan få noget ud af at bruge 3-4000 på en effektforstærker hvad kan så anbefales.. Vil gerne have noget der er meget mørk i lyden, da ikonerne har det med at blive lige spidse nok i nogen sammehæng :D Håber på råd..
Jens
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ville jeg kigge efter noget Harman Kardon.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Leander Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay :D Hade tænkt på at finde noget brugt .. Hvilke modeller er værd at kigge efter? :D
Havde også tænkt lidt på Rotel?
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.emotiva.com/xpa5.html den kunne bestemt give dig alt det power du har brug for
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel gå skam godt i spænd med Onkyo, en Rotel RB-1080 buret kunne gørre det, desværre så er Celine Dion's koncert a New Day på BluRay, er
rigtig meget krever, da den kvinde kan skrige meget højt, på den gode måde, og hvis man som du har nogle højtale der er tunge at danse med, ja
så er veje frem en god effekt forærker.
Bruge skam selv denne koncert til at demostrer mit anlæg på (med stor held), og som rette snor nåde der skal teste kabler m.m.
Tro også man ville begynde at se denne konceret til div. messe, som demomateriale.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det ikke for at være alt for off topic, men på mig lyder det som om du skal have nye højttalere. At smide 200W på i stedet for 140W giver dig under 3dB hvad lydstyrke angår. Hvis det er fordi forstærkeren forvrænger når du spiller højt, fair nok. Du kan ikke spille højt nok og diskanten er skinger, så på mig lyder det som en forkert kombination af forstærker og højttaler. Du kan jo lave et eller andet med at bi-ampe med over 400W, men så er der vel en vis risiko for at du brænder noget af i delefiltret. Derudover synes jeg det er sjældent man render ind i en effektforstærker som decideret farver lyden. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Leander Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startrek: Jeg holder lige øje med lidt Rotel, syns også jeg har set folk skrive den skulle give en lidt mørkere lyd? :D Det er simpelten en fantastsk koncert, folk får ikke lov at komme hjem før de har set noget af den ! :) Selvfølgelig er det klart den er rimelig hardcore at fyre op under, kvinden har jo verdens største stemme !
-------------
brasch: Hmm :D du kan jo til dels have ret, men det er ikke så meget det at jeg vil spille højere, det er mere fordi dynamikken forsvinder når man kommer godt op af. Har jeg ikke forstået det ret hvis det er det en effektforstærker kan gøre noget ved? ;) Tror desværre det er mit rum der er forkert ..
Tak for svarene !:D
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
Hmm :D du kan jo til dels have ret, men det er ikke så meget det at jeg vil spille højere, det er mere fordi dynamikken forsvinder når man kommer godt op af. Har jeg ikke forstået det ret hvis det er det en effektforstærker kan gøre noget ved? ;) Tror desværre det er mit rum der er forkert ..
Tak for svarene !:D
|
|
|
jo noget kan det jo, men du skal tænke på at den dobbelte effekt kun giver 3dB mere dynamik. Men det vil sandsynligvis lyde bedre længere hen ad vejen, da der jo hele vejen er 3dB mere at give af. Men hvis man tænker på at dynamikken i musik vel ligger et eller andet sted mellem 10-20dB, så skal der altså noget effekt til. Selvom 3dB er en fordobling af energien i lyden skal der ca. 10 dB til før lytteindtrykket er en fordobling. Rene effekter kan derudover have noget mere kontrol over bassen, da mængden af ampere de sender ud er forskellig. Men kobler du f.eks. 200w ekstra vil du jo alligevel opnå 3-4dB mere dynamik ved dit nuværende lytteniveau, hvis du biamper med receiveren
Jeg havde fra start forstået det sådan at du ville have noget der kunne vælte dig ned af stolen, så er det nok et helt andet setup du skal ud i.
Hvis rummet er det store problem ville jeg nok ofre lidt på det også. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
sims Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg kan godt selv huske mit setup med ikon 5 og denon,nad. og det GIK slet ikke efter vi flytte i anden lejlihed.! det blev alt for lys. jeg havde også en nad på dem og det hjælp lidt men desvære ikke nok.. så jeg ville kigge lidt på dit rum og kalber samt din forsærker..
mit valg blev til noget harmen kardon og b&w samt rega..
__________________ Dit notepad-dokument er ændret. Windows vil nu genstarte.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
b&w ville nok ikke være mit første første bud hvis det lød for lyst, men fair nok
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Leander Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gør alt hvad jeg kan for at forbedre rummet :D Men altså det spiller jo fantastisk! Det er bare til tider er der en skarp diskant som jeg trorjeg ville kunne undgå hvis det var muligt at finde en effekt der kunne farve lyden lidt mørk, det er slet ikke et stort problem :) Og dynamik får man jo aldrig nok af.. Syns faktisk at kombinationen af onkyo og ikon 6 er okay, når man ser film vælte man hele huset ;D Der mangler bare lidt i stereo..
Tak for svar :D
|
Til top |
|
|
sims Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
b&w ville nok ikke være mit første første bud hvis det lød for lyst, men fair nok |
|
|
Nej heller ikke jeg.! men jeg må sige jeg tog fejl. jeg er blevet så glad for det "lille" stero setup jeg har nu..
__________________ Dit notepad-dokument er ændret. Windows vil nu genstarte.
|
Til top |
|
|
Leander Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Rotel RB 1070? Ville den kunne nogle tricks, eller skal vi op i 1080? :D
|
Til top |
|
|
Leander Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke flere svar? :D
Tænkte lige, når jeg sætter en effektforstærker til, bruger jeg så ikke effekten i min Onkyo mere? eller ligger den wattene sammen?
Hvis nogen lige ville forklare hvordan man enlig gør? :D
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, når du bruger den eksterne effektforstærker, trækker den ikke på effekten i din onkyo (på de kanaler)
Man trækker bare phonokabler fra preout for fronthøjttalerne på din Onkyo til indgangen på effektforstærkeren, og så skal højttalerne selvfølgelig
forbindes til terminalerne på effektforstærkeren i stedet for. Ikke noget der skal indstilles på Onkyoen
|
Til top |
|
|
Leander Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay :D det er jo nemt..
Så det vil sige at effekten i onkyoen er spild hvis man kobler en effekt til? Og så er man jo lidt nød til at finde en effekt der er bedre end det der er i forstærkeren ? :)
Men hvorfor er det så at man ser nogle der har mange forstærkere stående som de alle bruger effekten fra, sådan ligesom kobler dem sammen? er det mig der har misset noget der ? :)
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er kun sjovt, hvis effektforstærkeren er bedre, det er hele pointen.
Spild, ja, men en surroundreceiver har i dag så mange tilslutninger og funktioner,
at kvaliteten af hver del ikke nødvendigvis er i top, og at det er stort set umuligt
at bruge det hele til noget.
Jeg ved ikke helt hvad du mener med mange forstærkere koblet sammen,
men en mulighed er biamping, hvor man typisk bruger to stereo effektforstærkere
til at trække et sæt højttalere (en til bas og en til mellemtone/diskant. det kan i nogle
sammenhænge give store forbedringer
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg smed en rørslæde på mine Ikon 7´er wow et roliget lydbillede jeg fik, det slå lige den skinger diskant ihjel.. noget bedre resultat jeg fik iforhold til mine Acurus A250 effekt jeg havde sat til tidligere..
|
Til top |
|
|
Leander Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lærte vi også noget idag :)
Hmm, så kan det godt ske at den Rotel 1070er ikke kan gøre så meget alligevel? den har ikke så meget mere effekt end onkyoen har den ? :)
Men ved at tilslutte effekten, bliver der så ikke mere effekt tilbage til de 3 andre kanaler, center og bag?
Hvad ville der ske ved at lade onkyo trække diskanten og rotel bas? eller omvendt? :D
Tak for svar :D
|
Til top |
|
|
Leander Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|