Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: lyd fra tv til denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
b4de4nd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 16 December 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg får lyden fra mit tv signal ud over min forstærker ?

Jeg har en denon avr 3808 og der kører hdmi kabel fra fjernsynet og ned i forstærkerens udsignal.

Kan det passe at jeg skal have et hdmi kabel mere ned i forstærkeren for at få lyden med ?

Jeg har prøvet en masse indstillinger men kan simpelthen ikke få noget lyd på drengen...

Hjælp!!!
Til top Vis b4de4nd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b4de4nd Besøg b4de4nd's Websted
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 16 December 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Har du som det første kigget under lyd i manualen til dit tv?
Eneste råd jeg kan give er at dit tv måske har en digital udgang til lyden, men igen det kan du se i manualen.
Ellers kan du jo altid overføre lyden analogt med phono-kabler.


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
b4de4nd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 December 2008 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

ja det er jeg godt klar over jeg kan, men jeg burde jo sådan set kunne tage lyden med ned gennem mit hdmi kabel...

har snuset min manual igennem og prøvet alt hvad jeg kan gætte mig til kunne være værd at prøve...

Jeg synes jo bare hele ideen med hdmi kabel forsvinder hvis jeg alligevel skal have enten digi eller analog kabel ned fra fjernsynet når jeg i forvejen har et hdmi kabel...
Til top Vis b4de4nd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b4de4nd Besøg b4de4nd's Websted
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 17 December 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du snakker om analogt tv kunne det jo være forklaringen, at dit tv ikke kan konvertere fra analog til digital. Du bliver nødt til at give lidt flere oplysninger om hvad det er du prøver på.
Hvid det er en hd-modtager du prøver at få lyden ud af så kan du kun få 5.1 ud af spdif-udgangen. Digital-modtagerne sender kun stereo over deres hdmi, så det kan måske være forklaringen.


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 17 December 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

der er ikke HDMI udgange på TV, kun indgange. Derfor kan du ikke hente lyd fra dit tv og sende det til din forstærker via HDMI. Der er til gengæld nok enten optisk eller coax udgang du kan bruge i stedet

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 17 December 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:
Hvis du snakker om analogt tv kunne det jo være forklaringen, at dit tv ikke kan konvertere fra analog til digital. Du bliver nødt til at give lidt flere oplysninger om hvad det er du prøver på.
Hvid det er en hd-modtager du prøver at få lyden ud af så kan du kun få 5.1 ud af spdif-udgangen. Digital-modtagerne sender kun stereo over deres hdmi, så det kan måske være forklaringen.


Mvh. l´Blundt

de fleste modtagere sender nu det signal ud de får ind. Så ser du en kanal der sender DD 5.1 får man som regel også 5.1 ud.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
b4de4nd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 December 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

okay. det er en panasonic th42pz700 plasma skærm...

Jeg prøver lige at se om jeg kan finde noget i manualen til det ?
Til top Vis b4de4nd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b4de4nd Besøg b4de4nd's Websted
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 17 December 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Jay l`Blundt skrev:
Hvis du snakker om analogt tv kunne det jo være forklaringen, at dit tv ikke kan konvertere fra analog til digital. Du bliver nødt til at give lidt flere oplysninger om hvad det er du prøver på.
Hvid det er en hd-modtager du prøver at få lyden ud af så kan du kun få 5.1 ud af spdif-udgangen. Digital-modtagerne sender kun stereo over deres hdmi, så det kan måske være forklaringen.


Mvh. l´Blundt

de fleste modtagere sender nu det signal ud de får ind. Så ser du en kanal der sender DD 5.1 får man som regel også 5.1 ud.



Ja, med spdif får du 5.1. Så vidt jeg har kunne finde ud af får du det ikke med hdmi, fordi de af en eller anden grund syntes folk skal have lov til at bruge lyden fra deres tv


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 446
Sendt: 17 December 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Der er nogle ledere i HDMI kablet, hvor der løber data frem og tilbage, men lyd/billede siden i HDMI kabler er envejs kommunikation. 

Så jeg er enig med Brasch. Signalet går ud(out) fra forstærkeren og ind(in) i TV. Signalet kan ikke komme ud af "in" og ind i "out".

For at få lyd ud af TV'et må du altså finde en "out" på TV'et og tilsvarende "in" på forstærkere.

Det ville ellers være oplagt, hvis det andet kunne lade sig gøre, da du nok ikke er den eneste, der finder på at slutte et TV til en surround forstærker.

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 18 December 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:
brasch skrev:

Jay l`Blundt skrev:
Hvis du snakker om analogt tv kunne det jo være forklaringen, at dit tv ikke kan konvertere fra analog til digital. Du bliver nødt til at give lidt flere oplysninger om hvad det er du prøver på.
Hvid det er en hd-modtager du prøver at få lyden ud af så kan du kun få 5.1 ud af spdif-udgangen. Digital-modtagerne sender kun stereo over deres hdmi, så det kan måske være forklaringen.


Mvh. l´Blundt

de fleste modtagere sender nu det signal ud de får ind. Så ser du en kanal der sender DD 5.1 får man som regel også 5.1 ud.



Ja, med spdif får du 5.1. Så vidt jeg har kunne finde ud af får du det ikke med hdmi, fordi de af en eller anden grund syntes folk skal have lov til at bruge lyden fra deres tv


Mvh. l´Blundt

de stb jeg har haft med hdmi har alle kunne smide dd 5.1 ud via hdmi



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes