Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HJÆLP!! forsinkelse på lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lindstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hej.. Jeg har problemer med at have forsinkelse på min lyd, fra tv til surround reciveren.. jeg bruger optisk digital lysleder kabel imellem, har prøvet 2 lysleder, og ingen knæk, eller skrape sving på lederen..

Håber der er en der kan give mig lidt hjælp.. Kan ikke finde på flere mulige fejl.. På forhånd tak.. Jesper..

Til top Vis Lindstrøm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lindstrøm
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Hvis du mener forsinkelse af lyden, har recieveren så ikke en funktion der kan kompensere for det?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Lindstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Hvis du mener forsinkelse af lyden, har recieveren så ikke en funktion der kan kompensere for det?

Jo det er det jeg mener, beklager, er rettet.. ved jeg ikk om den har, hvordan finder jeg ud af det? jeg er lidt dum inden for dette område..

 

Til top Vis Lindstrøm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lindstrøm
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Puha, nu er det meget lidt surround jeg roder med, men et eller andet sted i manualen står der vel noget med sound delay eller lignende? Hvad er det for en reciever?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Lindstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 17 December 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Puha, nu er det meget lidt surround jeg roder med, men et eller andet sted i manualen står der vel noget med sound delay eller lignende? Hvad er det for en reciever?

Hehe okay, vil da li prøve og se om det er noget jeg kan finde noget om i manualen.. min reciever er en Samsung ht tx35

Til top Vis Lindstrøm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lindstrøm
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 17 December 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Samsungs udstyr, men på de receiverer jeg har haft har punktet du skal kigge på heddet Audio Delay. Det ligger ind i mellem i den manuelle setup menu.

Edit: Jeg har hentet manualen, og på side 5 er der et punkt der hedder "Indstilling af forsinkelsestid" og der henvises til side 47.

Mon det kan bruges?! (Det er ikke helt det jeg forstår ved audio delay eller Lip Sync, for at få lyden til at passe til det, der sker på skærmen, f. eks. tale der skal passe til læberne. Jeg synes det er beskrevet lidt mærkeligt, og jeg læser det som en mulighed for at øge lydstyrken i nogle af højttalerne. Eller også er det fordi jeg er FOR træt, og er på vej i seng).

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
Lindstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 17 December 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

kaizer skrev:

Jeg kender ikke Samsungs udstyr, men på de receiverer jeg har haft har punktet du skal kigge på heddet Audio Delay. Det ligger ind i mellem i den manuelle setup menu.

Edit: Jeg har hentet manualen, og på side 5 er der et punkt der hedder "Indstilling af forsinkelsestid" og der henvises til side 47.

Mon det kan bruges?! (Det er ikke helt det jeg forstår ved audio delay eller Lip Sync, for at få lyden til at passe til det, der sker på skærmen, f. eks. tale der skal passe til læberne. Jeg synes det er beskrevet lidt mærkeligt, og jeg læser det som en mulighed for at øge lydstyrken i nogle af højttalerne. Eller også er det fordi jeg er FOR træt, og er på vej i seng).

Takker for hjælpen.. må li prøve og kikke lidt på det..

Til top Vis Lindstrøm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lindstrøm
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes