Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo AV - forskel på modeller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Inden alt for længe vil jeg gerne have en AV-receiver med HD-lyd til at stå i hjemmebio'en. Valget er som sådan også faldet på Onkyo's 876, men så kom jeg lige til at undre mig lidt...

Onkyo's "normale" serie hedder p.t. x06, dvs. 506 - 906 vist nok. Så kommer 876 ind fra højre og blander sig. Hvorfor gør den det? Hvad kan den som de andre ikke kan - og omvendt? På data alene synes jeg ikke helt jeg kan gennemskue det...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 December 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Inden alt for længe vil jeg gerne have en AV-receiver med HD-lyd til at stå i hjemmebio'en. Valget er som sådan også faldet på Onkyo's 876, men så kom jeg lige til at undre mig lidt...

Onkyo's "normale" serie hedder p.t. x06, dvs. 506 - 906 vist nok. Så kommer 876 ind fra højre og blander sig. Hvorfor gør den det? Hvad kan den som de andre ikke kan - og omvendt? På data alene synes jeg ikke helt jeg kan gennemskue det...

Onkyo har/havde også en 875, så x05/x06 rækken er brudt også tidligere.

Forskellen fra 805/806 til 875/876 er så vidt jeg husker primært HQV Reon videochip til håndtering af deinterlacing og skalering. Kvaliteten af denne videoprocessing er der delte meninger om.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 December 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Forskellen fra 805/806 til 875/876 er så vidt jeg husker primært HQV Reon videochip til håndtering af deinterlacing og skalering. Kvaliteten af denne videoprocessing er der delte meninger om.

Grunden til at jeg p.t. favoriserer 876 skyldes at den ifølge en test i det tyske Stereoplay performer stort set perfekt på billedsiden, dvs. ifølge en måling ligger alle parametre indenfor det de skal.

Men som sådan havde jeg nu også tænkt mig at receiveren blot skal slippe signalet fra blu-ray afspilleren direkte igennem, idet jeg forventer at den kommende Oppo skulle være god på det punkt, inkl. opskaleringen af DVD.

Tak for svaret - nu ved jeg da hvad jeg skal kigge på for at vurdere hvad jeg skal have

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 December 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Grunden til at jeg p.t. favoriserer 876 skyldes at den ifølge en test i det tyske Stereoplay performer stort set perfekt på billedsiden, dvs. ifølge en måling ligger alle parametre indenfor det de skal.

Det er et spørgsmål om hvordan man definerer "perfekt" - ikke fordi der er noget galt med Onkyo'erne, det de gør gør de på den måde de skal - men de-interlacing af især video-materiale kan ikke gøres "perfekt". Sort/hvid niveauer, color decoding osv skulle der ikke være problemer med, så at sende signalet videre som du ønsker skulle ikke give nogen problemer overhovedet, men de-interlacingen kan efter min mening godt forbedres (men af en surround-receiver at være er det fint).

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 December 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Tak, AV Precision / Otto.

Jeg har nu prøvet at studere databladene på 876 og 906, og de lader til at være ens på billedbehandlingssiden. Forskellene lader til primært at være lidt flere watt i 906, vTuner og Vista features, samt nogle andre ting vedr. forstærkning.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes