Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
Sendt: 28 December 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
Hey jeg sidder lige og kigger lidt på kabler da jeg gerne vil ha skiftet mit kabel ud mellem min reciver og effektforstærker.. men hvilket kabel skal jeg ha. bliver lidt forvirret over de forskellige kabler som digital og phono og koaxial osv hva er den stor forskel på de forskellige kabler for de ser alle ens ud for mig..
Evt en der kan linke til en godt kabel jeg skal bruge 3x1m til max 1000 samlet..
jeg tænker lidt på og købe 2 phono da jeg så vil ha et i overskud og den kan man jo altid bruge, har også tænk på et RGB kabel da det jo er 3 i et men kan det bruges ?
Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
Sendt: 28 December 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
du skal bare bruge et standard analog signalkabel som du selv skriver. Der skal nok komme lyd gennem både et digitalkabel og et komponentkabel, men kvaliteten er bedre hvis du bruger det "rigtige"
Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
Sendt: 28 December 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
husk lige en ting .. kabler er det sted hvor der er mindste betydning for lyden .. ca 10 procent .. så hvis resten at anlæget ikke er i top .. så gå en pris trin op over de helt billige kabler .. det er spild af penge ... signal kabel til 50 kr er helt sikket fint .. tror ikke du kan høre forskel fra det til 500. i en blind test .. så spar på dem.. og købt en fed film i steder .. det komme der mere glæde ud af
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum