| Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tænker på at udskifte min Yamaha RX-V740. Da jeg har problemer med at have seperat lydniveau for min sub for stereo og DD/DTS. Regner ikke med det er et problem i nye recievere?
Jeg vil helst gøre det for omkring 3000kr (tyske priser). Nogle forslag. Det skal self være med HD-DTS DD HDMI
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to du selv nævner plus yamaha RX-V663, den fås til ca 3600 herjemme..
__________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Kig lige her og se om der er noget du kan bruge...Den svenske krone er i vores favør... __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det bekræftes at jeg vil kunne indstille forskellig subwoofer-niveau for hhv stereo og 5.1 signal? Hvilket min nuværende reciever ikke er i stand til.
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hmmmm....Da jeg havde snorrerundt indstilte jeg bare subben efter rummet og fronterne......Så spillede den både med til stereo og snorrerundt.....
Men om man kan det du spørger aner jeg. Men for mig ville det lyde en smule tosset, at skulle kunne det. Netop fordi subben skulle passe til dit setup af højtalere...
Hygge hejsa herfra __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en ONKYO 805 - og der kan man i menuen sætte forskellige sub-niveaur (LFE) til de forskellige formater - DD, DTS, DTS-HDMA, DD-HD etc.. hvilket så giver, at stereo også har sit eget "grund-niveau" som de andre kan tilpasse sig enten op eller ned i forhold til.
Smart nok - selv om jeg ikke lige bruger det for tiden.
Så - mon ikke den nyere 606 også har arvet denne egenskab.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver stor mening at have forskellig subwoofer niveau for stereo-musik og multikanal-film. Der er jo stor forskel på lydbilledet i musik og i film
LFE har vist intet med stereo at gøre. Det er kun til multikanal. Så tvivler på der er en LFE indstilling for stereo
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har da lært noget her og det er jo dejligt .
Men syntes stadig det lyder fjollet. Dine fronter spiller jo for eksempel fra 40-25000 Hz og så stiller man jo subben til, at ramme der hvor det lyder bedst. Omkring 35-45 hz og så skulle det da passe.
Det eneste jeg så kan komme i tanke om skulle være, at man kunne stille på hvor meget lyd eller hvor højt den skal lyde.....bullerbrag til film og mere roligt til musik....Og det er jo nok det du mener og det jeg så først ser nu...   __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lydniveauet på suben jeg snakker om. Her er der jo stor forskel på musik og film.
Derfor skal mine fremtidige reciever kunne klare det. Kan Sony 820 det?
Alle min højtalere står til small, så de spiller ikke ned til 40Hz. Mener yamahaen deler ved 90hz
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Kigge lidt på Sony´s site og her ser det ud som der forskellige valgmuligheder i stereo setup. De kalder det vist lydfeltsprogram og der er 6 til musik.
Ellers er der et link her til deres manual i pdf format. Så er der lidt a se på.
Hygge __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
i flg manualen ser det desværre ud til det ikke kan lade sig gøre.
Der står bare at fra HDMI er det muligt med et sublevel fra 0-10db
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg også kigget onkyo 606 nanualen igennem, og kan umiddelbart heller ikRke finde noget om indstilling af subbens volumen for sammen input, men men forskellige kilde
Er her nogle på sitet der ejer en 606ér og som kan tjecke om dette er muligt?
|
| Til top |
|
| |