Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til de sidste højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 December 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med et par gode råd. Jeg vil nu langt om længe have købt de højtalere jeg mangler for at få surround sound.

Jeg har en Denon AVR-2106 surround reciever og 2 stk B & W 602 s3 black fronthøjtalere. Jeg vil meget gerne have købt de højtalere jeg mangler for at have et surround system. Da jeg for et par år siden købte min reciever og mine højtalere havde jeg ikke rigtig tænkt på at jeg skulle udvide en dag, i hvert fald ikke da jeg valgte højtalere. Jeg er super glad for højtalerne da jeg synes de spiller rigtig godt, men dog er de lidt store da jeg bor i en lille lejlighed i København.

Da mit budget er MEGET presset skal det være meget billigt. Jeg regner med at købe en B&W cc6 s2 centerhøjtaler brugt for en ca 7-800kr. Er den et godt valg i forhold til mine fronthøjtalere?

Derudover skal jeg have købt to baghøjtalere. De skal helst ikke være alt alt for store pga min stues størrelse (ca 25kvm, sidder nok ca 4 m fra mit 42" panasonic plasma tv). Baghøjtalerne behøver ikke nødvendigvis være B&W, men skal selvfølgelig kunne følge lidt med kvalitetsmæssigt. Regner med at jeg må ud og finde dem brugt for at jeg kan få råd. Vil helst ikke bruge mere end 1000-1500kr for baghøjtalerne (gør selvfølgelig ikke noget hvis prisen er lavere).

Angående subwoofer tror jeg at jeg vil vente. Har ikke råd til den endnu, så den kan evt blive købt senere. (dog vil et køb af en subwoofer bekymre mig lidt da min underbo meget nemt bliver utilfreds med larm :-)

Til top Vis jacobhs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobhs

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 December 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hvad med at holde dig til b&w hvis du er glad for lyden?

et sæt 600/601 s3 (kender ikke modelnumrene for b&w ret godt, men passer det ikk?) koster vel ikke en bondegård

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

vil det være et fint køb at købe dali concept 1 som baghøjtalere til de højtalere jeg har og den center jeg har tænkt mig at købe (nævnt i start-indlægget)?

Andre forslag som evt er bedre?
Til top Vis jacobhs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobhs

JCBDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Som centerhøjttaler skal du nok snarere kigge efter en LCR60 S3 eller en LCR600 S3 - de matcher 100% dine fronter. Personligt ville jeg også
vælge et sæt DM600 S3 som baghøjttalere, om ikke andet så vente lidt med dem hvis pengene ikke er til det lige nu.
Til top Vis JCBDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JCBDK

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med de andre. Det er et MUST at din center er B&W - baghøjttalere er ikke så kritisk igen. Men hvis du alligevel skal ud og købe nogle, vil det være dumt at købe andet end B&W.

Hvis jeg var dig ville jeg prioritere centeren højt og gå efter 600-modellen. Efter min mening kan en for "lille" center ødelægge hele film-oplevelsen.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes