Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til køb af surroundsæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
0vergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa allesammen :) .. Nu har jeg bevæget mig herind på jeres forum, for de andre forums jeg har spurgt har ikke kunne hjælpe mig :)

- Står og skal bruge et 5.1 surround sæt må gerne være et samlet sæt, altså ikke noget i dele :)

Må gerne være små højtalere (måske et par satalitter) + en sub + en forstærker/receiver med eller uden dvd, er egentlig ligemeget.

Har et budget der ligger på 3000-4000.. Håber i kan hjælpe mig, og hvis ikke min problemstilling er formuleret godt nok , så stil endelig spørgsmål

Hilsen Overgaard, og på forhånd tak :)

Til top Vis 0vergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 0vergaard

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

5.1 står for minimum 5 højtalere og 1 sub, så det bliver et lidt stort par.

Dette sæt inkl forstærker fra XTZ med 10" sub koster ca. 4400 dkr - lidt over budgettet, men virkelig meget for pengene.

Lidt billigere er dette sæt med 8"sub den billigste surround forstærker de har er denne - samlet pris ca. 3500dkr.

Hvis højtalerne skal være mindre (og selvfølgeligt også pænere) bliver du nødt til at gå meget kraftigt på komprommis med lydkvaliteten. Hvis det er det typiske "fona-anlæg" med mikro satelitter, du helst vil have, så bliver det nok svært at få råd her, da der typisk ikke er mange, der har de interesser på dette forum.

Hvilket anlæg man skal have afhænger 100% af, hvordan man vægter de forskellige komprommisser man skal indgå (pris, størrelse, udseende, lyden mm.). Dem der vælger "fona-anlægene" har andre priorteter end dem her på forummet, derfor kan man ikke sige, at de har gjort et dårligt valg...

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

0vergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for indlægget :) .. Og det super gode svar. Men det sæt du linker til, er ikke til at finde her i danmark, altså dansk forhandler/site?

Og så ved jeg godt du skriver at nogle vælger "fona-anlæg" :) hehe - Har dog fundet 2-3 systemer jeg godt kunne tænke mig i "eksperter" kiggede på, for jeg er sgu på bar bund med alle de fine ord som watt, hertz(hz) mm :)

Det drejer sig om: Sony HT-DDWG700 (og 800) & Sony HT-SS1200 (og 1300)

Ville hører om et par herinde måske ville kigge på dem, og fortælle mig om det er noget være møg, eller rimeligt? :) Kan fortælle det primært skal bruges til film afspilning på et Sony KDL W4500 42'' - og så til at koble xbox'en til og så game lidt - og så self' alm tv.

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

XTZ er en af de mærker der giver masser af lyd for pengene lige i tiden og bør derfor helt klart overvejes :) fyndborsen er okay at bestille fra og der er ingen dansk butikker der forhandler XTZ desværre
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

CerealKiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen Overgaard. :)

Du kan evt. tag et kig på Logitechs Z-5500 surround system. Det består af 5 satelitter samt en subwoofer med indbygget forstærker. Som ny koster sættet ca. 2.500,- og kan selvfølgelig fås lige her i lille DK.

Min lillebror har dem og de giver en udemærket lyd til prisen.

Jeg kender desværre ikke noget til de Sony-sæt du henviser til. Der må en anden bruger her på dette forum kigge på og komme med nogle guldkorn.

Til top Vis CerealKiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CerealKiller

0vergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene indtil videre :) er dejligt med lidt.

Hopper dog stille over logitech sættet, det er jeg ikke meget for :) Dog håber jeg stadig på der er nogle der kan fortælle mig om et eller måske et par af Sony sættene :) ..

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hvorfor hopper du over Logitech sættet? Er det pga. lydkvaliteten? I så fald kan du lige så godt tage et større hop, og undgå Sony sættene også.

0vergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget lidt rundt, og har fået at vide af en hel del mennesker som jeg selv kender, at jeg helt ! klart skal samle noget selv.

Har derfor kigget på de meget kompakte Cerwin Vega højtalere på HifiKlubben's hp, samtidig har jeg set på et system audio højtalere, ved dog ikke endnu hvilke jeg skal vælge :) Håber evt i kan tage et kig, og vælge et par, jeg er måske selv mest til Cerwin Vega'erne, men ved det ikke.

Samtidig skal jeg også bruge en sub og reciever :) Håber i kan hjælpe, håber budgettet kan ligge på omkring 4500-5000.

Men kom med lidt facs , takker :)

Og til Delaney, er ikke så meget til logitech, har haft sættet hjemme en uges tid, men valgte og aflevere det tilbage , var ikke lige mig.

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg passe på med at udtale mig om noget jeg ikke ved med sikkerhed, da jeg ikke kender dem du snakker om. Men generelt er Cerwin Vega kendt for at lave højtalere der kan spille MEGET højt og kraftigt, tilgengæld spiller de ikke særligt godt.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Med det budget ville jeg altså overveje at tage over sundet og kigge på de xtz... de større modelle bliver rost til skyerne både herinde og på andre fora.. og der får du rigtig meget for pengene...

Og ellers... så kig evt. på brugt markedet om der ikke er noget der kan klare dine krav, der får du også betydeligt mere vellyd for færer penge.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hej Overgaard.

Har du tjekket www.harbosound.dk

Deres priser virker ganske pæne...

Jeg følger selv tråden, da jeg også er på jagt efter noget "film-udstyr" 

Jeg har dog købt højttalere brugt, så nu mangler jeg bare en forstærker samt en Harddiskoptager...  

0vergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Pinkhenrik, hvilke højtalere er du hoppet på :)? Mine skal primært være små da jeg skal have dem hængene på væggen, og der er ikke ret højt til loftet.

Så har kigget på de mindste Cerwin Vega'er der er produceret: CERWIN-VEGA VE-5M samt en center:CERWIN-VEGA VE-5C og så måske en Cerwin Vega Sub - og så skal jeg så ha hjælp til at finde en forstærker / reciever, da jeg er helt på bar bund hvad sådan nogle angår :)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Gør som Niels foreslår og køb det XTZ sæt. Du får det ikke bedre til prisen. Så glem alt om Cerwin Vega, du ved slet ikke
hvad du går glip af ved at købe sådan noget skralderwærk.

Det er ret pointless du kommer herind og spørger folk til råds om hvad du skal købe, hvis du alligevel bare ignorerer det og
finder alt mulig andet.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes