Emne: BOSE 3.2.1 GS System ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Danni Ks Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og overvejer at købe et nyt surround sound anlæg.
Jeg har kigget meget på BOSE's 3.2.1 GS systemet og synes det lyder som en god løsning hvis jeg ikke vil have de ekstra speakere bag mig:)
Men har kun hørt anlægget spille musik. Desværre har jeg ikke oplevet anlægget med film-afspilning.
Derfor vil jeg høre om nogen har anlægget, og har erfaringer med om dette anlæg er det godt til spil, film osv.
|
| Til top |
|
| |
Baagland Branchemedlem

Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva
Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du været ude og lytte til det? SYnes du skal tage ud et sted og høre og se hvad du selv synes om lyden
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en fysisk umulighed at få god lyd ud af et anlæg bestående af små sattelitter og en sub.
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke fysisk umuligt, at få god lyd ud af små højtalere, vrøvl og dog!
Til Hurin:
Man kan ikke definere, hvad god lyd er! Det kan være at du ikke bryder dig om små højtalere, men hvis nu køber er fuldt ud tilfreds med sit køb. Kan det så ikke være ligemeget hvad alle vi andre egentlig mener?
Jeg syntes egentlig generelt, at dette forum har noget imod BOSE, jeg syntes nu heller de er efter min smag, men når folk spørger om hvad BOSEs systemer kan og hvordan de lyder, så det første jeg gør, er ikke at slå køberens foreslag i gulvet, og så trampe oven på det.
Til køber:
Men derimod sige, at de har nogle okay funktioner og finesser, som fx. harddisk, men knap så nuanceret og detaljeret i lyden, som man kunne få for de samme penge, i et andet anlæg/højtalere.
Og nu hvor spørgsmålet er om hvorvidt "surround" delen er god i 3.2.1 systemet kan jeg kun referere til det alm. system, da jeg ikke har hørt GS-modellen.
Jeg mener, med de penge du bruger på GS-systemet, vil jeg anbefale et helt surround system, og evt. noget andet end BOSE surroundsystemer, da det er dyrt. Jeg syntes ikke, at man får det hele ud af "bio-oplevelsen" ud af 3.2.1-systemet, som man kunne få ved nogle andre systemer i den prisklasse. (står GS ikke til ca. 12.000?).
Så derfor vil jeg sige, at BOSE har en høj WAF, og hvis det er det du er ude efter, så er der vel ingen tvivl, når hjemmestyret har talt
Men ellers hvis det er det surround-mæssige du søger, vil jeg foreslå noget andet end BOSE´s 3.2.1 system
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrAvO skrev:
|
Nej det er ikke fysisk umuligt, at få god lyd ud af små højtalere, vrøvl og dog! |
|
|
Enhedernes størrelse har at gøre med, hvor dybe toner de kan gengive. Det er derfor en diskant er lille og en sub er stor. Det eneste du opnår ved at påstå, at en sattelit og en sub kan erstatte en rigtig 3-vejs højtaler, er at sige du ikke kan høre.
Citér:
| Man kan ikke definere, hvad god lyd er! |
|
|
Jo man kan. God lyd er, hvis man sidder foran et forhæng og ikke kan sige om der er placeret et orkester eller et par højtalere bagved. Men så er vi nok oppe i en halv million kr. mindst.
Citér:
| Jeg syntes egentlig generelt, at dette forum har noget imod BOSE |
|
|
BOSE er l**t, hvorfor give 10000 for BOSE når man kan købe et tilsvarende anlæg i Føtex til 1000. B&O lader dig i det mindste kun betale to gange for kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg mener er:
At når en person har købt et BOSE anlæg til 10.000 eller 40.000 kr, er det jo i princippet lige meget hvad du og jeg mener, hvis køberen er tilfreds.
Der er nogle personer, som ikke "kan"/vil høre forskel, og så kan vi jo sidde og lovprise systemer som vi vil, men hvis køberen et eller andet sted er ligeglad.
Men kan så man diskutere, hvorvidt man skulle spørge i dette forum, hvis man er "ligeglad", men det er en anden sag.
Mht. det DIN definition af god lyd, så er det jo nok ikke alle der har det på den måde. Ikke at jeg mener det er "forkert", jeg mener bare, at der skal også være plads til dem, som egentlig godt kan lide BOSE, og ikke stemple dem som døve.
Du behøver heller ikke svine mig til, med at jeg ikke kan høre. Det mener jeg nu nok selv at jeg kan.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danni, du er nødt til at høre, om du synes det er tilfredsstillemde til surround! Selv hvis en hér anbefalede det, ville det jo være hans ører, ikke dine...
Jeg er langtfra nogen Bose tilhænger - jeg synes, at de har nogle tekniske begrænsninger, som er uacceptable. Men, Hurin - hvad taler du om? Fyren spørger om en type system, der ligger meget langt fra din snak om klassiske 3-vejs systemers velsignelser. Og du hævder, at et satellit/sub-system nærmest pr. definition ikke kan lyde godt - det er noget vås, OG en selvmodsigelse! Mange af de lidt bedre satellit/sub systemer har 2-vejs satelitter. Med subben, er det 3-vejs.
Såfremt man ikke gider møde folk, hvor de nu er, burde man måske bare klappe i?
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
My words excactly!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|