Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp, vil det hjælpe at udskifte? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej!

Overvejer meget at skifte min Yamaha RXV-650 Receiver samt min Denon 1910 dvd afspiller ud.

Jeg har tænkt på at købe en Onkyo 606 samt en Denon 1940 istedet! Vil det gi nogen bedre oplevelse vil i tro? Eller er det dumt at købe?

Bruger primært det hele til film.

Jeg har PX80 som tv, samt Focal sib pakken som er her på fælleskøbet.

Mvh Anders

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan hjælpe??

Har os tænkt på en Denon 2930 dvdafspiller istedet. Men ved bare ikke om det vil være merkant bedre, kontra prisen?

Mvh

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg ikke udtale mig om forstærker valget, men Denon 1940  Så ville jeg hellere købe en PS3, den har noget pænere DVD billede en denon`s 1940 og med i købet får du en BluRay afspiller. Eneste grund til at jeg endnu har min Denon 1940 er at den er kodefri og det er ikke muligt på PS3.

Så det udskift kan jeg ikke anbefale

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil blot lige gøre opmærsom på, at det enkelte element i et stereo- eller surroundanlæg, der har størst betydning for lyden, er højtalerne. De andre elementer (afspillere/programkilder, forstærkere o.s.v.) har osse betydning - men samlet er højtalerne (og evt. subben) #1.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan komme med lidt inputs!

Jeg er godt tilfreds med mine højtalere.. Det er bare om jeg skal skifte den receiver og dvd afspiller. Evt til en 2930 fra denon istedet.

Mvh

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jamen Mollecon har givet et meget relevant input. Med 5 C-skåle som højttalere får du ikke meget ud af at skifte receiveren ud. Muligvis vil du opleve et skift fra varmere til en køligere lyd ved at går fra Yamaha til Denon (Har selv haft RX-V650) Men du får ikke noget betydelig løft i kvalitet. Jeg tror heller ikke du vinder noget i billedkvalitet der er værd at nævne.

Mit råd vil være at beholde det du har og så bruge god tid til at spare op til en blu-ray afspiller og en receiver der kan tage de nye hd-lydformater fra den. Men så skal du også have "rigtige" højttalere og ikke mini-satellitter med en lille bumboks for at få glæde af lyden.

Hvis du er tilfreds som det er, så er der ingen grund til at løbe ud og spendere.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Lidt mærkeligt!

Har bare læst mange som var gået fra en noget ældre denon til en denon 2930 dvd afspiller, og der var vanvittig billede forskel samt lyd. Så forstår ikke helt du kan sige, at det ikke vil gøre noget. Og en Onkyo 606, har også de nye Hd-lydformater.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Onkyo 606 har de nye lydformater, men det kræver at du har en blu-ray afspiller og spiller blu-ray film med de lydformater på for at få de nye formater. De er ikke på alm dvd'er, så det er helt uden for diskussionen, hvis du bare vil have en ny dvd-spiller.

Jeg siger ikke du ikke vil se og høre forbedringer, men at jeg tror at de små Sib vil være det svageste led og du derfor ikke vil få glæde nok af de forbedringer der måtte være - slet ikke i forhold til investeringen. 

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig ja! Der skal en blueray afspiller til for at spille de lydformater. Men jeg vil altså ikke ofre penge på det hele på en gang. Men den onkyo er da en start, og så vil jeg helst have en ordentlig dvd afspiller istedet for en blueray på nuværende tidspunkt.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Nu er den Onkyo bestemt ikke kendt som en ret kraftig reciever når den skal arbejde.. og vil nok sige dine Jamo højttalere ville jeg vælge noget kraftigere, med noget mere effekt. Kig evt på noget brugt. Masser af gode til salg herinde.

Den her har ihvertfald MEGA meget effekt: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=107505. Har selv haft sådan en.

Eller den her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=106870

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Nu skal det siges, at jeg har et focal sib sæt og ikke de jamo længere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes