Hej jeg er ude for at finde mig nogle nye højtalere, da jeg har fået købt mig en harman avr 355.
Mange spørgsmål: er det vigtigt at de alle er fra samme mærke altså center, front, og bag.
eller er det kun f og c der skal være det. eller er det helt ligegyldigt.
havde kigget på nogle b&w i hifi klubben til 4500 stk kan ikke huske navnet men noget med 600serie, men han sagde at min forst, ikke kunne trække dem, og der måske skulle kigges på noget cerven vega, men syntes det virker som noget der bare skal larme bas.?
har så kigget på nogle front der hedder monitor audio rs8. er de gode?
Mine behov er at jeg gerne vil have en rigtig fed og god lyd når jeg ser film, og skal også kunne levere varen når der skal spilles højt, hvor musikken mest består af de mere håre genre, (metal og elektronisk)
Det jeg søger er en varm og dyb lyd,hvor det er meget detaljeret når man ser evt blue ray for at bruge sælgerene´s ord,. og i følge sælger skulle de før nævnte rs8 være helt suveræne, men han er jo også sælger..
Eller er der noget helt andet der ville være godt at kigge på, og ikke nogle til 8 tusind pr stk.
Da jeg nu lige har brugt alle mine spare penge på forstærker

så må jeg købe højt, lidt af gangen. de højtalere jeg har nu er vist i den ret billige ende alle sammen.
Er der noget der er bedere at starte med at skifte ud regner med front, men hvad så? center eller bag?
Og er det rigtig man kan bruge hvilke som helst højt, som bag?
Det jeg har nu er to store front gulv, mærke jws 2¤12" bas, og center og bag er noget jamo meget læt noget. og så en 10" kef aktiv sub. er det moget l**t? he he, bare være ærlig, vil bare gerne vide om man ville kunne høre en forskæl ved at købe nyt?
Sikke en omgang håber der er en der har noget tid der skal slåes ihjel.

pfh, tak!