| Forfatter |
|
Rene_49 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle sammen  jeg vil gerne lige hører hvordan i har indstillet jeres reciver med delefrekvens. min den står på 120hz. jeg er lidt i trivl om hvordan den skal stå. hvad har i gjordt? mvh Rene
|
| Til top |
|
| |
Rene_49 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen indvendinger ?
|
| Til top |
|
| |
sha107 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med hvor jeg ville have min delefrekvens...
Der hvor jeg er endt lige i øjeblikket, er 80 hz. på min forstærker, og 120 hz. på min sub. Så har jeg justeret resten med lydstyrken.
Jeg kan godt lide at mærke subben, men jeg vil ikke have den kan høres/dominere lydbilledet. Til gengæld lyder det som om der mangler noget, når jeg har slukket for subben.
Alle lytter forskelligt, så jeg vil sige prøv dig frem, lige pludseligt finder du din indstilling.
Håber det er til lidt hjælp.
Susi
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stil den roligt til 80Hz.
Jo lavere du deler, desto bedre integreres lyden fra subwooferen til rummet ( den bliver sværere at stedfæste). Men hvis man har bittesmå satellit højttalere kan det være nødvendigt at dele højere, da satellithøjttalerne ellers bliver overbebyrdet.
Jo dybere højttalerne selv kan spille uden sub, desto lavere kan man altså sætte delefrekvensen. Dit højttalersæt kan sagtens gengive langt ned i hertz.
80Hz er et godt kompromis, og det er det som THX normen foreskriver.
|
| Til top |
|
| |
Rene_49 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for hjælpen :) så tror jeg bare jeg sættere den lidt lavere end de 80hz
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kommer jo helt an på hvad man har af højtalere. Hvis de er meget små, uden rigtig basenhed så kan det være den skal stå højt. Har man købt en subwoofer kun for at kunne blive slået i maven og mærke brystkassen vibre under film, men ellers har nogle gode gulvhøjtalere til musik og alt det alm. bas kan den godt stå endnu lavere.
Det kommer helt an på hvilket setup man har har og hvilken effekt man ønsker med wooferen. Normalt hvis man har begge muligheder, sætter man wooferen til det højest mulige og lader forstærkeren justere det.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
sha107 skrev:
|
Der hvor jeg er endt lige i øjeblikket, er 80 hz. på min forstærker, og 120 hz. på min sub. Så har jeg justeret resten med lydstyrken.
Jeg kan godt lide at mærke subben, men jeg vil ikke have den kan høres/dominere lydbilledet. Til gengæld lyder det som om der mangler noget, når jeg har slukket for subben.
Alle lytter forskelligt, så jeg vil sige prøv dig frem, lige pludseligt finder du din indstilling.
Susi |
|
|
hvis du bruger beskæring i din for stærker skal du IKKE bruge den i subben
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
sha107 skrev:
|
Susi
|
|
|
hvis du bruger beskæring i din for stærker skal du IKKE bruge den i subben |
|
|
og dog. Den skal i hvert fald stilles højere på subben end på forstærkeren. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
p.las skrev:
sha107 skrev:
|
Susi
|
|
|
hvis du bruger beskæring i din for stærker skal du IKKE bruge den i subben |
|
|
og dog. Den skal i hvert fald stilles højere på subben end på forstærkeren. |
|
|
Ja den skal stilles så højt som overhovedet muligt så det vil svare mest muligt til at bypasse den. Jeg er enig i de 80hz folk nævner herinde. Selv hvis jeg havde kæmpe front'er ville jeg stadig benytte 80hz.
|
| Til top |
|
| |