| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - havde tidligere en Pioneer med HDMI-indgangder kunne afspille LPCM via HDMI.. og der var lyden så også fra PS3 HD-lyden - blot afkodet i PS3 og sendt som LPCM via HDMI.
At min nuværende Onkyo 805 selv kan afkode får jeg ikke noget ud af indtil jeg får en nyere BluRay afspiller der kan sende det som Bitstream - og det er for nuværende ligemeget. Prismæssigt er der langt op til de Bluray afspiller jeg eller skunne tænke mig, og som virker lige så hurtigt som PS3´en.
Og til prisen er der stadig intet der slår en PS3 i in verden men nok også fordi det er den "gamle" hvor vi kan sille PS2spil også, og den har fået 250 GB harddisk puttet i til musik etc.
Dejligt medie-center og afspiller og spillemaskine - alt sammen til en fornuftig pris.
Men den HDMI-chip/transmitter der er brugt udnerstøtter IKKE bitstream af HD-lyden - derfor SKAL den afkodes. Men det klarer den også fint. No worries.
Om man så vil "nøjes" med en PS3, og evt. også "nøjes" med sidste års modeller uden dekoder... det er op til prestige- og pengepungens vurdering.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|