Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Samlet surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andersbm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen
Jeg er studerende og har ikke alle de penge i verden jeg kunne ønske mig og har mit store skrummel anlæg med store
gulvhøjtalere osv, som har tjent i godt 7 år. Da jeg skal ud at bo i noget mindre(14 kvm) vil jeg købe et lille surroundsystem
til omkring 5.000 kr. Senere bliver det måske 20 kvm.
Bluetooth og evt. usb er i hvert fald af stor værdi, hvis anlægget har det.
De to jeg har kigget på er:
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=484269&searc hArea=&Soegeord=       &n bsp;      ----->Sony
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=474513&searc hArea=&Soegeord=       &n bsp;      ----->Samsung

Jeg ved ikke om der findes bedre løsninger, men er der desuden nogen som kan svare mig på om blue-ray afspillere kan
afspille almindelige dvd film. Kan se der står at samsung systemet kan men hvad med Sony. Har det noget med at gøre om
den er kodefri eller?
Håber i kan vejlede mig lidt, selvom det er i miniklassen jeg søger vejledning:)

Hilsen Anders...
ps. VIlle da allerhelst have et kæmpe PIONEER plasma tv, men bor ikke i en villa og har ikke mange penge;)
Til top Vis andersbm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersbm

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg lige tillade mig at rette dine links så det bliver nemmere for andre at hjælpe:

Sony
HTP3SS

Samsung BD2E

Hvis vi starter i den nemme ende... Ja en BR-afspiller kan afspille alm DVD (Det kan alle) Noget andet er hvad du vil bruge
BR til? Med det lydsystem og sandsynligvis TV du kan slutte til vil forskellen være minimal fra DVD-BR. Det giver først rigtigt
mening når man har så godt en lydanlæg man rent faktisk kan høre at lyden er en del bedre end DVD. Og en skærm på min
32" full HD så de ekstra detaljer der ligger på en BR-disk også kan ses i praksis.

Jeg er selv studerende og har heller ikke et ubegrænset budget. Men jeg valgte ret tidligt at i stedet for at købe et dårligt 5.1
var det bedre at købe 2 ret gode højtalere i stedet. Man skal ikke undervurdere lyden fra et godt stereo-setup, specielt til
musik vil man få langt større glæde af kvalitet frem for kvantitet.

For 5000kr kan man få et ret godt stereo-setup, men det kniber lidt mere at skulle købe i alt 6 højtalere + en receiver +
DVD-afspiller.

Her er et ret god
Artikel du kunne læse.

En mulighed var at købe en surroundreceiver og så købe 2.0 evt 2.1 og så købe de andre højtalere når du får råd
efterhånden.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:

Og en skærm på min 32" full HD så de ekstra detaljer der ligger på en BR-disk også kan ses i praksis.

så skal man alligevel sidde rimeligt tæt på.

Men jeg tror at man kommer til at betale forholdsvis meget for blu ray i sådan et system i forhold til resten. Jeg tror et tilsvarende system med DVD afspiller er bedre på alle punkter. Jeg har ingen erfaring med sådanne systemer overhovedet, det er bare en gisning.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er stort set enig i de to foregående indlæg. Det er et spørgsmål om, hvad du prioriterer. Da størrelsen på især højtalerne betyder noget, vill et 2.1 system måske være en mulighed? Mange af disse har afspillere og forbindelser, der osse gør dem egnet til DVD-afspilning.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes