| Forfatter |
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvillken receiver med 7.1 preout og fuld inderstøttelse af DTS-HD og TrueHD, der er billigst?? Onkyo 876 eller måske Denon 2309?? Man skal op i en rimelig høj klasse for at få Preout med synes jeg??
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
| Man skal op i en rimelig høj klasse for at få Preout med synes jeg?? |
|
|
det er fordi forskellen på dekoderne er ret lille og alle de sjove features først kommer i topmodellerne. Noget skal man jo kunne lokke med i midtersegmentet, det er så pre out, så man kan komme op på niveau med topmodellerne hvis man ikke har brug for features (tror jeg) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig jeg har fået helt samme indtryk...
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fandt jeg en Harman AVR255 til 3900 leveret, den har det hele mangler kun effekt men det betyder intet. Der skal en blok foran hver preout alligevel. Den napper jeg tror jeg. Nogen der kender/ har denne model???
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den.. prøv uden effekt, den er rimelig stærk.
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
| Så fandt jeg en Harman AVR255 til 3900 leveret, den har det hele mangler kun effekt men det betyder intet. Der skal en blok foran hver preout alligevel. Den napper jeg tror jeg. Nogen der kender/ har denne model??? |
|
|
Lad dig ikke narre af HK's "konservative" effekt-specifikation - der er normalt rigtig mange kræfter i deres forstærkere, så f.eks. 2*70W HK har bedre styr på højttalerne end 2*120W eller mere fra næsten enhver anden producent, der definerer effekt lidt mere "liberalt". Prøv den før du dømmer den på tallene... (jeg overvejer i øvrigt en AVR 355 - hvor fik du en AVR 255 til den pris?) __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du alligevel vil have en effekt blok på hvorfor så ikke købe en processor ?
http://emotiva.com/umc1.shtm
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
| Er der nogen der ved hvillken receiver med 7.1 preout og fuld inderstøttelse af DTS-HD og TrueHD, der er billigst?? Onkyo 876 eller måske Denon 2309?? Man skal op i en rimelig høj klasse for at få Preout med synes jeg?? |
|
|
Det virker som om du har den holdning at bare den understøtter HD-lyd, så er det fint. Man kan sagtens finde surround processorer uden HD-lyd, der yder bedre end receivere med HD-lyd. Ville det ikke være bedre at have "god lyd" som det ultimative kriterie i stedet for "HD lyd"? Eller kombiner begge og tag en Emotiva UMC-1 som jala nævner. Den er dog ikke på markedet endnu. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt bekendt med harmans lave effekt data, jeg går ikke så meget op i det. Jeg forholder mig til lyden.... men nu skal jeg jo lige have en før jeg kan udtale mig.
En pre-processor med det hele ville være lykken (skal lige have kikket på det link) eller for den sags skyld kunne et 7.1 lydkort i min HTPC klare opgaven. Jeg nåede bare til den konklusion at jeg ikke havde "nosser" til et lydkort da jeg frygter start-stop-fejl knald på de analoge udgange her. Et sådant lydkort sidder jo i et inferno af støj i en pc. Derfor ville jeg faktisk hellere have en "billig" receiver til at decode blu-ray formaterne.
Delaney: En receiver uden HD lyd decode lyder da af helvede til når blurayen kun inderholder et HD lydspor. Herved konverters lydsporet til noget der ligner DTS eller DD. Jeg har hørt et HD lydspor og der er dælme forskel på et konverteret og et ægte. Så jo jeg skal "bare" have en der kan decode det (+ alt det andet til DVD mm)
Desuden er der jo auto setup i alle de nye receivere, hvordan er det??
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger min ikke-HD processor til bluray brug. Og jeg synes at "ad helvede til" er i rimelig skarp kontrast til min egen opfattelse. Såvidt jeg ved indeholder bluray film både HD og ikke-HD lydspor. Jeg er i hvert ikke stødt på blurays med kun HD lydspor. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er jo FANTASTISK den emotiva processor.... og til at betale endda
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har TRANSFORMERS som eksempel... og "ad helvede til" er kraftigt overdrevet, jeg giver dig ret..;-) Det er jo mere betegnelsen for en clockradio..
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Advarsel: Personligt har jeg ikke haft andet end problemer med Harman Kardon AVR255, muligvis er det rettet, men hold kæft jeg havde masser af problemer med lyd og billede via HDMI...
Jeg kan anbefale Yamaha RXV3800 til 6500 kr i sverige.
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt har jeg ingen problemer haft :)
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal overhovedet ikke bruge HDMI til noget her. KUN lyd...
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haapanen skrev:
| Personligt har jeg ingen problemer haft :) |
|
|
Mit problem var mht til lyd over HDMI fra mit mediacenter !
Jeg fik billede men ingen lyd, jeg brugt 2 mdr på at fejlsøge og firmware opdatere m.m. intet hjalp..
Efter Firmware kunne jeg ikke få surround formater fra mine xbox 360 og blu-ray afspiller mere, den ville kun spytte det ud i stereo, jeg brugt flere timer på forskellige forums og havde kontakt til dansk kontakt person hos dansk afd af Harman Kardon.
Jeg gav simpelthen op til sidst...
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
Jeg har TRANSFORMERS som eksempel... og "ad helvede til" er kraftigt overdrevet, jeg giver dig ret..;-) Det er jo mere betegnelsen for en clockradio.. |
|
|
Det er i orden så.  Men jeg kan fortælle dig at bluray lyder væsentligt bedre end DVD på min ikke HD, ikke HDMI processor. Jeg ved ikke hvad grunden er, men det lyder fantastisk. Men jeg er da selv spændt på at erfare hvor stor forskel der er op til HD-lyd, når jeg fat fingrene i en UMC-1. Men den er jo altså ikke frigivet endnu. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
| Er der nogen der ved hvillken receiver med 7.1 preout og fuld inderstøttelse af DTS-HD og TrueHD, der er billigst?? Onkyo 876 eller måske Denon 2309?? Man skal op i en rimelig høj klasse for at få Preout med synes jeg?? |
|
|
Jeg har en Pioneer VSX 1018 med det hele - købet hos http://flatscreencenter.se/page/products/fullProductInfo.php ?id=2991
med den svenske kronekurs er en relativ stræk pris ~5000 DKK __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
Haapanen skrev:
| Personligt har jeg ingen problemer haft :) |
|
|
Mit problem var mht til lyd over HDMI fra mit mediacenter !
Jeg fik billede men ingen lyd, jeg brugt 2 mdr på at fejlsøge og firmware opdatere m.m. intet hjalp..
Efter Firmware kunne jeg ikke få surround formater fra mine xbox 360 og blu-ray afspiller mere, den ville kun spytte det ud i stereo, jeg brugt flere timer på forskellige forums og havde kontakt til dansk kontakt person hos dansk afd af Harman Kardon.
Jeg gav simpelthen op til sidst...
|
|
|
Skal vi finde en go pris på den så??? Smid en PM hvis du vil
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købet dog en Pioneer BDP-LX91 (som for tide er beste til at decode til analog, hvis man da ikke kan vente på Oppo´s komme Blu-ray afspiller) og
så en rigtig god forforærker med 7.1 analog indgang Som fx. fra Densen, så får man jo pludslig også et rigtige god stereo anlæg og man gå ikke
glip af HD lyd fra Blu-ray
|
| Til top |
|
| |