Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: et godt bud på en ny center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raxamus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej pro's

Jeg vil have skiftet min center ud, synes ikke den lyder så godt som jeg kunne tænke mig. Men har ikke for godt tid til at låne 85 og høre dem igennem. Så håber i kan hjælpe med at finde et lille udvalg jeg kan få lånt i f.eksl hifik. med finans krise der sparker lidt vil jeg sige 3.5k som max.

Skal nok tilføjes at jeg brokobler 216'eren til centeren så den får nok det den skal have, og så køre jeg den ene lw10 sub indover centeren også.

mit setup lyder:

forfors nad t175

Effor. Nad 3x 218, 208 og en 216

Center ht. cv CLSC-6C

for og bag ht. cv al1000'er

side ht. cv al750

sub: cv 2x Lw-10x og en CLSC-15S

dvd. nad t562

og jeg køre det som 7.1, eller også er 7.2 ikke helt klar over det lige pt.

Til top Vis Raxamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raxamus

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Med dine øvrige højttalere hørende til mærket CV, er det så ikke oplagt at en ny center skal være af samme mærke?

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Raxamus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

jo men har skiftet fra v5c til den jeg har nu, men synes bare ikke de lyder så godt, og der er så vidt jeg ved er der ikke lavet nogle cerwin'er center i al serien. hvor al'erne passer til min smag, men centeren gør ikke, var dog en forbedring fra v5c'eren; som var helt detalje død ved siden af clsc6c.

Har dog tænkte på at bygge en selv ud fra en al serien, hvis man kunne finde enhederne, men tror det går lidt galt med delefiltert osv. er jeg ikke lige ekspert i, det har ikke så meget tilfældes med at stable sten. :D

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Det må da næsten blive 7.3 med 3 subs Håber for dine naboer at i bor i hus, for damn du må kunne blæse op med de højttalere Me like..

Men tror desværre du får svært ved at finde en center der passer til dit setup. Mig bekendt blev der ikke produceret centere i AL-serien. Så du skal vel næsten ud i noget diy.

Men hvad er du utilfreds med ved den du har nu? Er det klangen der er forskellig fra resten, kan den bare ikke spille lige så højt eller hvordan?

Og kører du den mon som small? For må indrømme at jeg ikke ser ideen i at køre den ene sub over centeren, især ikke hvis den er sat som small.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Raxamus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Vi bor i et hus.

og de står i et rum på 86 kvm, så de har lidt luft.

centeren står som large efter sub'en er kørt indover, det er ikke så meget højten jeg tænker på, synes den mangler lidt mere detaljer som jeg synes al'erne har (nok andre der er uenig, men det er jo en smag sag:) ).

Min bror købte en dali center (kan ikke lige huske hvad den hed udover) og den gjorde det meget godt, men tror bare den falder lidt bag ud hvis der skal spiles lidt højt.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Tvivler ikke på den mangler detaljer i forhold til resten, AL skulle jo være noget af det bedste CV har lavet. Filteret i subén tager jo muligvis noget detaljering fra den. Tror dog ikke dette er problemet.

Du må ud og finde nogle AL 750ére som center, hehe. De kan jo så eventuelt laves om til en voldsom center. Det vigtigste er jo at klangen er den samme hele vejen rundt. Desværre forestiller jeg mig problemer med at finde andet end CV der har CV-klang.

Men jeg må indrømme at jeg ikke kan se ideen i at køre centeren som large og så bruge en sub til at aflaste den. Men det har du selvfølgelig bedre styr på i dit seup end jeg. Eller du kører måske udenom højttaleren så den ikke bliver afskåret nedad?

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Raxamus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

har også tænkt på at købe en så ligge den ned på siden, men vil nu heller have den ikke var så stor. så kommer skærmen bare pænt højt op.

det var enlig bare for at center fik lidt bund, godt være det ikke virker efter hensigten. :)

men hvad med tog eksl. to dali'er center eller b&w'er for den sags skyld.??

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

måske du skulle prøve som jeg har gjordt..jeg havde et par ældre coral beta 8 liggende, og lavede et aflangt kabinet som havde bredde med et 60" pioneer tv... tog enhedden og gav membranen noget navsværte da den jo er hvid fra ny, nu er den så sort, kører i 20 liter ca, og det er den bedste center jeg har hørt næsten uanset pris, har trods alt ikke hørt alt der findes....

men den kører extremt godt!!!!! trækkes af en vincent sp 997

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Raxamus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Ja kan godt være man bare skal springe ud i det, der er vel mange der kan hjælpe en på vej herinde hvis man løber panden mod væggen.

Hvordan gjorde du med delfilter?

mvh lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes