Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilke baghøjtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BeanLuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har for et par måneder siden fået erhvervet mig et par Snell E/III (front) og en Snell CC1 (center) højtalere og har købt en Yamaha RXV-640 Receiver til. Dette lyder meget lækkert efter min overbevisning. Men nu har jeg set mig varm på noget surround sound (og har fået råd) og jeg ville høre hvad i mener ville passe ind i denne sammenhæng? Det ville jo være smart med et par Snell mere, men det er absolut ikke et krav.

Ville mit system også kunne trække en Sub uden problemer tror i?

OT: Jeg købte disse Snell højtalere på baggrund af at have hørt dem på et Primare setup (ikke sikker på hvad det var) og med biwiring sat til. Jeg må indrømme at de lyder helt så godt på min Yahama, hvilket vel ikke er så underligt. Ved i om det ville hjælpe med en forforstærker på fronthøjtalerne? Eller ville det være spild? Ligenu bruger jeg en Sony S725 dvd-afspiller som cd-afspiller, tror i det ville hjælpe med en decideret cd-afspiller?

tak for hjælpen.

Til top Vis BeanLuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeanLuck Besøg BeanLuck's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

BeanLuck skrev:

Jeg har for et par måneder siden fået erhvervet mig et par Snell E/III (front) og en Snell CC1 (center) højtalere og har købt en Yamaha RXV-640 Receiver til. Dette lyder meget lækkert efter min overbevisning. Men nu har jeg set mig varm på noget surround sound (og har fået råd) og jeg ville høre hvad i mener ville passe ind i denne sammenhæng? Det ville jo være smart med et par Snell mere, men det er absolut ikke et krav.

Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen for at udbygge til surround.

Ville mit system også kunne trække en Sub uden problemer tror i?

hvis du mener rent effektmæssigt, så skal du bare bruge en aktiv sub, den har egen forstærker, så skal din forstærker bare have en subout og det har de fleste surroundforstærkere.

OT: Jeg købte disse Snell højtalere på baggrund af at have hørt dem på et Primare setup (ikke sikker på hvad det var) og med biwiring sat til. Jeg må indrømme at de lyder helt så godt på min Yahama, hvilket vel ikke er så underligt. Ved i om det ville hjælpe med en forforstærker på fronthøjtalerne? Eller ville det være spild?

mener du ikke en effektforstærker?? det kan i mange tilfælde hjælpe at sætte en effektforstærker på, især hvis din forstærker er lidt for sløv ift hvad dine Snell kræver.

Ligenu bruger jeg en Sony S725 dvd-afspiller som cd-afspiller, tror i det ville hjælpe med en decideret cd-afspiller?

Det kan sikkert hjælpe, men det kræver at du ikke køber det billigste Bilka-crap du kan finde. Der skal noget der mindst er på højde med det din dvdafspiller, men selvfølgelig så god som muligt. Jeg havde selv en særskilt cdafspiller, indtil jeg købte min dvdafspiller ... dvd'en viste sig at være meget bedre til cd'er end min cdafspiller og så er den jo nytteløs ... vi vil jo kun have det bedste

tak for hjælpen.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

BeanLuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Citér:

Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen for at udbygge til surround.

skulle det så være snell igen eller er der andre mærker som er gode i 2500,- (sæt) klassen?

hvis du mener rent effektmæssigt, så skal du bare bruge en aktiv sub, den har egen forstærker, så skal din forstærker bare have en subout og det har de fleste surroundforstærkere.

oki, har kigget på en Yamaha en den ser ok ud og skulle eftersigende også spille godt !

mener du ikke en effektforstærker?? det kan i mange tilfælde hjælpe at sætte en effektforstærker på, især hvis din forstærker er lidt for sløv ift hvad dine Snell kræver.

doh, jo, en effektforstærker  

Ligenu bruger jeg en Sony S725 dvd-afspiller som cd-afspiller, tror i det ville hjælpe med en decideret cd-afspiller?

Det kan sikkert hjælpe, men det kræver at du ikke køber det billigste Bilka-crap du kan finde. Der skal noget der mindst er på højde med det din dvdafspiller, men selvfølgelig så god som muligt. Jeg havde selv en særskilt cdafspiller, indtil jeg købte min dvdafspiller ... dvd'en viste sig at være meget bedre til cd'er end min cdafspiller og så er den jo nytteløs ... vi vil jo kun have det bedste

jeg må ud og låne nogen og se om jeg kan høre forskel.

tak for hjælpen .. igen.

Til top Vis BeanLuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeanLuck Besøg BeanLuck's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

der findes mange mærker som jeg synes er gode i 2500.- klassen, men jeg har desværre ikke hørt snell, så jeg ved ikke hvilke ht der passer til dem...
du må ud og lytte...
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Baghøjtalere der er bygget efter samme princip eller bedst samme højtalere som front er helt klart at foretrække. prøv evt. at finde er sæt magen til dine front som du kan låne.
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes