Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Studentervenlig løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmusth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 April 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Jeg er ny herinde, og jeg har oprettet mig som bruger fordi jeg står med et mindre problem ved hænderne. Jeg flyttede sammen med min kæreste i sommers, og i den forbindelse investerede jeg i noget ordentligt gear - i hvert fald i forhold til hvad jeg ellers har været vant til indtil nu.

Jeg inkluderer to fotos af mit setup i stuen for at i kan se hvordan det ser ud pt.

Mit problem består i at mit gamle surround anlæg, der bestod af en JVC dvdafspiller med tilhørende subwoofer er gået ned med flaget. Det er henholdsvis dvdafspilleren og den computerlign. ting i ser til højre på billederne ovenfor. I sommers erhvervede jeg mig 5 nye satelithøjtalere som jeg har hængt op på væggene, to af dem kan i se på billederne. Jeg har haft brugt dem istedet for de knapt så dekorative satelithøjtalere der fulgte med JVC anlægget.
Nu skal jeg så have fat i et nyt surroundanlæg - det går simpelthen bare ikke at høre hverken tv, film eller musik gennem de højtalere der er indbygget i mit TV :)

Jeg har læst lidt rundt omkring i trådene og lagt mærke til at mange af jer anbefaler Logitech Z-5500 Digital til folk som ikke har så mange penge på lommen - studerende som jeg selv eksempelvis. Jeg har også selv kigget på Logitech Z-5500 D, fordi den har normale 2way indgange til satelithøjtalerne. Mit problem er nemlig at jeg vil genbruge de Jamo satelithøjtalere jeg købte i sommers, da jeg allerede har hængt dem op på væggene i stuen - kan jeg det?

Specifikationerne til Jamo højtalerne kan ses her
Specifikationerne til Logitech surroundsystemet kan ses her

Håber jeg har givet tilstrækkeligt information. Ellers må i bære over med mig og lade mig specificere yderligere :)

/Rasmus

Til top Vis rasmusth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmusth

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 April 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hvor mange penge har du at gøre godt med?

Har du en surround forstærker? eller var den indbygget i subben som nu er stået af?
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

rasmusth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Forstærkeren var indbygget i subben, og jeg har en 4000kr - cirka.

Jeg har fundet denne her:
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Home+Cinema/Rec eivere/SA-HR50/specifications/1451387/index.html?trackInfo=t rue

Og denne her:
http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-ns-sw210-hvid-4622p.html

Hvad siger du til det?

Til top Vis rasmusth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmusth

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 April 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

rasmusth skrev:

Forstærkeren var indbygget i subben, og jeg har en 4000kr - cirka.

Jeg har fundet denne her:
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Home+Cinema/Rec eivere/SA-HR50/specifications/1451387/index.html?trackInfo=t rue

Og denne her:
http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-ns-sw210-hvid-4622p.html

Hvad siger du til det?

Recieveren ser jeg ikke umiddelbart noget i vejen med, som udgangspunkt. Jeg ved ikke hvor meget du værdsætter Hd materiele/ bruger det, men det kunne være en ide at kigge på en der kunne formidle dette. Da jeg kan forstå du sætter design højt på listen over features, synes jeg ikke det er et dårligt valg, ej heller det optimale set fra performance aspekter.

Med hensyn til sub, tror jeg du vil blive slemt skuffet..
jeg ville personligt heller have sådan en fætter her:
link

Der er betydeligt mere effekt og alt af det gode i den, i forhold til den yamaha.

Og så ser den jo fin ud i piano sort :)
Det var ca. 850 danske kroner på den, så du har lige godt 3000kr til forstærker, hvor jeg måske mere hælder til sådan en her:
link

Hvis du naturligvis er frisk på at bestille fra udlandet :)
(okyoen kan også fåes i sort ;))

Det var det jeg ville gøre... så havde du en rigtig god forstærker, der er fremtidssikret i forhold til det nye Hd materiale, og en sub der uden tvivl vil ryste dig og kæresten tættere sammen
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 April 2009 kl. 04:24 | IP-adresse registreret  

Medmindre der er tale om aktive højtalere, skulle du sagtens kunne sætte dine Jamo til en anden type amp.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes