Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: BOSE V30 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Philip_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 08 April 2009 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle - er ny herinde.

Er lige hjemvendt fra USA. Her var der masser af BOSE centre. Min bror arbejder i Elgiganten, så vi ville lige prøve BOSE V30 - som koster 28.000 kr. her hjemme.
Jeg blev total bidt af det.

Men derefter, har jeg snakket med en anden - som påstår at BOSE er l**t og i lyd kvali? Jeg synes det spillede MEGA godt. Total bio stemning .. Ren og klar lyd. God base, det hele var perfekt.

Hvad mener I om BOSE V30?
Til top Vis Philip_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Philip_DK

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Søg og du skal finde masser af meninger om Bose..

Du må til ørelæge umildbart vil jeg tro..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Pas på hvad du skriver her!  B#%e er i manges øjne/ører et bandord af de slemme. Personligt er jeg bange for min PC bliver smittet, hvis jeg skriver navnet.

Har lyttet til det kort og var langt fra imponeret. Pæn indpakning og fornuftig betjening samt ikke mindst en gennnemført markedsføring, som de bruger MANGE penge på. Hvis de brugte nogle af dem på produktudvikling i retning af bedre lyd, så måske ....!

Nej ... du kan få langt bedre for de penge. Men så fylder det også mere og ser måske ikke så "smart" ud. Prøv engang at lytte til hvad du ellers får for 28.000 ... du vil blive meget overrasket!

Philip_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hvilke alternativer kan jeg gå efter?

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Philip_DK skrev:
Hvilke alternativer kan jeg gå efter?

Hvis du synes Bose lyder godt, og det opfylder dine behov, er der ikke noget ivejen for at du køber et Bose anlæg. Det er jo dig der skal høre på det. Men ellers må du ud i de forskellige forretninger og lytte lidt på det der er på hylderne.

m@dsen

Philip_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jamen hvis folk mener BOSE er l**t - så vil jeg da godt vide hvad de synes der er bedre / godt?

Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

småt en tur ned i hifiklubben og se hvad du kan få for 28.000.kr 
eller din lokale hifi forretning.
Til top Vis Rene_49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene_49

Philip_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Det er ikke pengene jeg tænker på - men lyden.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Jamen ens præferencer til lyd er altid set i lyset af et subjektivt forhold, nogle kan lide ren og analytisk lyd mens andre kan lide farvet og buldrende lyd sådan i en kort fatning. Det minder faktisk lidt om den samme oplevelse jeg havde da jeg besøgte min onkel i USA, vi lyttede også til noget bose i et af deres centre. Kan endda huske at der var opsat stofforhæng foran højttalerne så man troede at det var store klodser man lyttede til, og da de så blev fjernet wow tænkte vi så, kan de virkelig spille så højt de små kasser mv. Men det var såmænd kun startskudet på opdagelsen til bedre lyd og jeg blev noget klogere på det område, så du har kun afgrænsket toppen af isbjerget..
Måske som en konkurrent til de små bose højttalere kan jeg foreslå at du evt. lytter til KEF´ KHT 2005 serie, der efter min holdning spiller langt bedre, eller evt. B&Ws MT 8 system med en god surround receiver spændt for. Hvis du går skridtet videre og er villig til at gå efter normale højttaler systemer og ikke de mikro kompakte af slagsen, ja så er udbudet noget større og der er en del mere at hente.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 08 April 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Men hvis du kan få lige så god lyd for 10k burde, hvor meget bedre er den så ikke hvis du smider 18k oveni. Folk kan ikke fortælle dig hvad du vil syntes er bedre, men de fleste vil sikkert mene at det meste er bedre. Det er så godt som umuligt at lave god lyd med så små enheder, særligt den i subén.
Prøv at søge efter Bose på denne side. Der har indenfor de sidste par dage været et par tråde om det, hvor folk også skriver lidt om deres erfaringer med det. Der er ikke rigtig nogen herinde der syntes det er the sh*t, netop fordi du kan få langt bedre, og efter de flestes mening, pænere anlæg for de penge det koster, som så også vil fylde lidt mere.
Jeg tror godt jeg tør påstå du kan få bedre lyd plus en 50" skærm for de samme penge Men alle prioritere jo forskelligt.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Philip_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Skærmen har jeg. Sony Z4500 46" 200hz - og så PS3 sat til ;) Mangler bare lyden. Da jeg kan få skidtet til indkøb... så why not BOSE? :)

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Philip_DK skrev:
Skærmen har jeg. Sony Z4500 46" 200hz - og så PS3 sat til ;) Mangler bare lyden. Da jeg kan få skidtet til indkøb... så why not BOSE? :)

Det er hellt og aldeles op til dig selv, men vi opfordrer dig bare til at prøve at tage flere forbehold mht. det indkøb du vil foretage dig. Derfor er mit råd tag ud og lyt til systemer i samme prisklasse og når du har lyttet til lidt forskelligt kan du komme med din egen vurdering og dernæst træffe en velovervejet beslutning ;)

Philip_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Usse :

Indtil videre er det stadig BOSE V30 jeg vil købe. Har ikke hørt noget bedre endnu .. Hvad er din personlige favorit da, når det gælder sourround sound til stuen?

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Philip_DK skrev:
Usse :

Indtil videre er det stadig BOSE V30 jeg vil købe. Har ikke hørt noget bedre endnu .. Hvad er din personlige favorit da, når det gælder sourround sound til stuen?

Det der er hele humlen i denne debat er at det er dig der skal træffe en afgørelse ud fra dine parametre, og jeg kan forstå at du ikke har hørt noget der er bedre end det bose system, derfor spørger jeg så dig, hvad har du så lyttet til?

Jamen det må nok være noget Martin Logan sat op med noget Bladelius, men det er sådan set irrelevant..

Philip_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til noget en kammi havde, til værdi af 90k. Det var store og små højtalere - for stort til mig. Men synes alligevel at dette BOSE spillede bedre. Har hørt andre diverse setups også , men BOSE overgik stadigvæk efter min mening.

De mærker du nævner - er for mig ukendt. :|

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Philip_DK skrev:
Jeg har lyttet til noget en kammi havde, til værdi af 90k. Det var store og små højtalere - for stort til mig. Men synes alligevel at dette BOSE spillede bedre. Har hørt andre diverse setups også , men BOSE overgik stadigvæk efter min mening.

De mærker du nævner - er for mig ukendt. :|

Men hvis du er så afklaret hvorfor så ikke bare købe ;)
Jamen det er også en helt anden boldgade vi er i der, men junglen er nu stadig stor..

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Der er en der foreslår Kef KHT. Det har de da vist også i El-Giganten. Så få din bror til at stille de 2 sæt op og lade dig lytte lidt. Er sikker på det Kef vil banke Bose hjem til USA med ledningen mellem højttalerne. Og det er selvom de sikkert ikke har en forstærker der kan spille Kef ordentligt op. Kef er også langt pænere imo.

Mvh. l´Blundt

Philip_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Blundt - det vil vi da lige prøve .. :) Har du selv hørt V30 spille ? 

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Philip_DK skrev:
Blundt - det vil vi da lige prøve .. :) Har du selv hørt V30 spille ? 

Har jeg ikke hørt nej. Men jeg har hørt noget af deres andet grej og det imponerede kun den gang jeg ikke havde så meget erfaring med rigtig hifi.
Bose er jo henvendt til folk der gerne vil have det så diskret og småt som muligt, og det lever de ihvertfald op til. Problemet er bare at de bruger mere energi på at fortælle folk at det er god lyd istedet for at lave den gode lyd, som andre også påpeger.

Du kan hvis du vil bruge lidt tid på at finde det helt rigtige(det gør de færreste der køber Bose) høre om ikke der er en herinde med et godt surround-system der vil prøve at overbevise dig om at det skal være noget andet end Bose. Tror jeg der er rigtig mange der gerne vil.

Noget helt andet, er der nogen der ved om Bose har taget de nye lyd og billede formater til sig? Ellers er det jo endnu mere hul i hovedet at skulle bruge så mange penge på det.

Mvh. l´Blundt

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej Philip

Bose har et dårligt ry blandt hifi entusiaster ingen tvivl om det. Tror bare du skal passe på med at høre for meget på os herinde da de fleste pr. automatik siger bose er dårligt uden at ha hørt det.

Jeg har ikke selv den helt store mening om hvor gode Bose systemer er da jeg kun har hørt nogen af systemerne lidt tilfældigt i en butik. så kan desværre ikke selv rådgive dig andet end synes du passe på ikke at glemme hvad du selv synes. Det er det vigtigste. Og de bedste råd i denne tråd er at inden du så køber Bose lige får hørt et par systemer mere så du har noget at sammenligne med. Ved at i den stil du efersøger altså ikke for stort, at du ku kigge på Pionners system til omkring de 20-25k Jamo laver også noget og hvis du kan komme til det så prøv at hør infinity cascade serie. Har hørt det et par minutter og synes det var ok det jeg hørte især til tv lyd. dyrt men ku godt være noget der kunne være noget for dig. Link til dem nedenunder og derfra må du selv lige google lidt fås hvis også i sort osv.

http://www.audiovision.dk/infinity_cascade.htm

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum