Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp - Hjemmebiografspørgsmål(flertal) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
holt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 April 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

God dag!
Som i nok kan se på både emnet, under mit avatar og mine spørgsmål - så er jeg ny her på sitet! Men det skal ikke lade mig slå ud, da jeg har vigtige spørgsmål i sinde at spørge om! Da jeg ikke kunne finde noget om det på sitet vælger jeg at lave en tråd om det istedet :)

Jeg har købt et Atec fjernsyn fra Laptops.dk (http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63_192&pro ducts_id=2416) hvor jeg har brug for nogle højtalere til. Problemet er bare at jeg ikke ved en fis om det og har brug for hjælp til spørgsmål som f.eks. om alle hjemmebiografsystemer kan kobles til mit fjernsyn?!

Anyway for at opsummere noget af alt det jeg har i mit hovede, vælger jeg at lave en lang liste med spørgsmål som i bare kan besvare. Vi starter selvfølgelig med dem jeg tror der er nemme først :) Good luck my fellow hifi friends!

Hvis man sammenligner http://www.getmore.dk/Product/Panasonic/11/1121/SB-TP20E-S.h tml med http://www.getmore.dk/Product/JVC/11/1119/TH-G30.html, så har den ene en eller anden form for "controller" eller "anlæg" med. Men hvad gør den og hvad er så forskellen på de hjemmebiograf systemer?

Kan man på alle
hjemmebiograf systemer se normal fjernsyn og stadig have surround sound eller duer det kun på dvd?

Kan man tilslutte sit
hjemmebiograf system både på sin computer og på sit fjernsyn?

Har et
hjemmebiograf system effekt på selve billedet på fjernsynet?

Til slut vil jeg gerne spørge hvilket "hjemmebiograf system" som passer på mit fjernsyn som i vil anbefale? MAX PRIS er 2.000,- og det eneste det skal have er god lyd, og måske tilslutning til computer hvis man også kan det :)
Har kigget lidt på alle dem på denne her side som ser interresante ud: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pg id=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000zWAB6tq1?CatalogCategoryID=Dk nD4QFHKR4AAAEO1Q803xiY&NavigatorDisplay=true&inputfl ag=yes&query=&brandnav=&pricenav=%5B%3B2740%3E&a mp;numberspeakersnav=%5B3%3B%5D&poweroutnav=
og lidt andre:
http://www.getmore.dk/Product/JVC/11/1119/TH-G30.html
http://www.getmore.dk/Product/JVC/11/1119/TH-P7.html

Men hvad passer godt på mit fjernsyn og hvad tror i lyder bedst? :)

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 April 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Et par forsøg på svar:

Kan man på alle hjemmebiograf systemer se normal fjernsyn og stadig have surround sound eller duer det kun på dvd?
Du skulle kunne få surround fra almindelige TV-kanaler. Vær dog opmærksom på, at analogt overførte signaler kun klarer det gammeldaws 4-kanal Dolby Pro Logic surround, via NICAM stereo signalet. Desuden er det langt fra alle udsendelser, der sendes i formatet. Er du på digitalt overførte signaler, bør der være 5.1 lyd, hvor det er muligt i henhold til udsendelsen.

Kan man tilslutte sit hjemmebiograf system både på sin computer og på sit fjernsyn?
I princippet, ja. Men, det afhænger af dine stik/tilslutningsmuligheder - og hvordan du vil anvende det.

Har et
hjemmebiograf system effekt på selve billedet på fjernsynet?
Kun når du kører hjemmebif fra DVD'en - så skulle billedet gerne være bedre end analogt overførte TV-signaler. Ellers er det det samme.

PS: Dine links er altså lidt af en rodebutik... .

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

holt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for svaret, er allerede blevet lidt klogere men der er stadig nogle ubesvarede spørgsmål som jeg mangler at få svar på.

Jeg opsummere lige:
Hvis man sammenligner http://www.getmore.dk/Product/Panasonic/11/112 1/SB-TP20E-S.html

og

http://www.getmore.dk/Product/JVC/11/1119/TH-G30.html

så har den ene en eller anden form for "controller" eller "anlæg" med. Men hvad gør den og hvad er så forskellen på de hjemmebiograf systemer?

OG

Til slut vil jeg gerne spørge hvilket "hjemmebiograf system" som passer på mit fjernsyn som i vil anbefale? MAX PRIS er 2.000,- og det eneste det skal have er god surround lyd.

Er disse gode?
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pg id=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000zWAB6tq1?CatalogCategoryID=Dk nD4QFHKR4AAAEO1Q803xiY&NavigatorDisplay=true&inputfl ag=yes&query=&brandnav=&pricenav=%5B%3B2740%3E&a mp;numberspeakersnav=%5B3%3B%5D&poweroutnav=

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 April 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

jeg kan ikke komme ind på dine links.. ( der må mangel noget.. kan ikke copy/paste dem så det virker )

når du skriver et indlæg.. så kan du..  ca i midten over den boks du skriver i..  se 3 knapper i højre side...   en smilie.. et kamera.. og en buet pil..

brug den buede pil til at sætte links ind med.. så kan vi trykke på dem! :P

virker det ikke med det ( som det ikke gør ved mig ) så er det fordi du bruger Firefox eller noget andet...  så til links.. er det  Internet explorer ( ihvertfald for mig )

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

holt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Det var dog underligt :S Ved mig duer de udemærkert - jeg prøver lige igen :D

Hvis man sammenligner denne og denne så har den ene en eller anden form for "controller" eller "anlæg" med. Men hvad gør den og hvad er så forskellen på de hjemmebiograf systemer?

OG

Til slut vil jeg gerne spørge hvilket "hjemmebiograf system" som passer på mit fjernsyn som i vil anbefale? MAX PRIS er 2.000,- og det eneste det skal have er god surround lyd.

Er disse gode?

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

alt er objektivt..

5 højtalere og 1 subwoofer  + en kasse der kan behandle et signal og levere lidt strøm til højtalerne ( det er den controller du ser ved jvc og phillipsen) for  2000kr  det er ikke mange penge til så mange ting hvis du vil ha god lyd.. ( spørgsmålet er...  hvad er godt i dine øre..... )

men for at give dig et svar jeg syntes du kan bruge til noget...

ta ned i en butik hvor de har produkter i din prisklasse... "fona..ekspert..Bilka... osv.. og fang en ekspedient.. og bed ham smide en dvd i et af de anlæg du ser på så du kan høre hvordan lyden er...

det er ekstremt svært at sige hvad der er godt og skidt... da de samlede løsninger du kigger på ikke er det vi andre stræber efter..

du skal være opmærksom på at detførste er kun et højtaler sæt som skal til en seperat reciever/forstærker

ud af dem du linker ville jeg kigge nærmere på JVC og Phillipsen.

et alternativ kunne være at spare lidt mere op.. og købe brugt   og  lidt ad gangen og så opbygge det over x antal måneder..  det har jeg selv gjort.

håber det kunne bruges til noget..  ellers spørger du bare igen

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

benjaminhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Eller prøv med et Logitech Z-5500.. Det spiller rigtig godt i prisklassen! Det er godt nok "PC-højttalere", men vil vædde med, at de spiller dvd meget bedre end dem du har kigget på fra elgiganten. Men det er selvfølgelig kun, hvis ikke du ønsker at købe brugt, samt over tid.

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=38769

Til top Vis benjaminhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benjaminhviid

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Citat: "...men der er stadig nogle ubesvarede spørgsmål som jeg mangler at få svar på."

Det tror jeg på!

'God' surround lyd til 2000 er lidt af et krav.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

holt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Køber i aften, så ville ønske jeg kunne få hurtigt svar.
Jeg godt kigget på dit forslag Benjamin, men jeg tror DENNE er bedre. Er den ok eller skal jeg _IKKE_ bestille den?
Hvis ikke den er god så kom med andre forslag til 2k ca. :)

Please svar hurtigt fordi at alle svar er nyttige :)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

getmore er nok ikke lige det sted jeg ville handle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes