| Forfatter |
|
tobiazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg vil godt i gang med en hjemme bio, og til det mangler jeg engenlig kun reciveren, bugettet ligger på 3000+/- har kigget og læst lidt og har selv nogle forslag: Sony STR-DG 820 har jeg læst skulle være super god til prisen, hvad siger i ? Noget fra Panasonic's SA-XR serie? skulle være speciel på grund af noget digitalt forsærkermodul eller sådan? Ved ikke rigtigt hvad man skal kigge efter, men den skal køre sammen med en PS3 med digital overførsel :) Håber i kan komme med nogel bud  Vh Tobias
|
| Til top |
|
| |
Larsen_mic Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør helt sikkert overveje at købe brugt, hvis du ikke allerede har gjort det..
Jeg købte en Onkyo tx-sr605 til at køre min KEF højtalere og det spiller rigtig lækkert. Der kan du sætte ps3eren til at køre
PCM lydsignal ud og så ind i forstærkeren, så kan du køre HD lydsporerne fra blu ray skiver.
Den var 1 år da jeg købte den og nyprisen var 4500.. fik den til 2300 så det er klart værd at kigge efter
__________________ Min bio
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også overvejet brugt, men er bare lidt i tvivl med de nye formater og alt det der, der for ville jeg helst købe nyt:)
|
| Til top |
|
| |
Larsen_mic Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som skrevet kan jeg køre PCM lyden (HD lydsporet på blu ray skiver) til min forstærker og så tager den det.. der er ingen tvivl om at det da er sjovst at køre nyt men for 3000 kroner vil der være sparet et sted og du vil altså få mere kraft ved at bruge pengene på brugt __________________ Min bio
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm okay, i kunne evt ikke lægge nogle links ud til noget jeg skulle kigge efter?
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen?
|
| Til top |
|
| |
Larsen_mic Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal det være nyt eller ? __________________ Min bio
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det behøver det ikke være, bare så jeg har en ide om hvad jeg skal kigge efter..
|
| Til top |
|
| |
Larsen_mic Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Hvad skal det trække af højtalere ? Altså hvor meget effekt skal den have.
2. Hvis den skal køre PCM signalet fra ps3eren, altså når du vil køre lyd og billede fra PS3 til receiver og videre med billedet til tv fx. så skal du have en model som kan modtage sådan et format. Det vil sige HDMI ind og billede videre ud.
3. Alt efter om det er surround eller stereo og det jo også en faktor.. men har du eventuelt fundet et sted du kan lytte til den du selv har foreslået ? For det kommer jo også an på hvordan man syntes lyden skal være osv.. __________________ Min bio
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm den skal trække nogle mellem store stander højtalere, men effekt kan man vel ikke få for megete af:)
jeg ved ikke af hvor der er nogle der sælger de modeler jeg selv har nevnt,så ved ikke om jeg kan komme til at høre dem, og det skal jo køre sourrund..
|
| Til top |
|
| |
mariager Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tobias, nu du nævner Sony str-dg 820 så har jeg en til salg og den kan du sagtens komme til at høre med surround og i de nyeste formater, syns det er en rigtig fed forstærker til prisen og den er utrolig nem at sætte op, den klarer det faktisk selv, men smid lige en mail hvis du er interesseret. Mvh Thomas
__________________ Thomas M
|
| Til top |
|
| |
mariager Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører forresten alle film og al lyd over min ps 3 som du selv, så setuppet kan næsten ikke blive mere som du selv ville ha det :), af højtalere kan jeg nævne at jeg har B&W´s M1-ere og subben er en B&W ASW675
__________________ Thomas M
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil anbefale dig at købe Harman/kardon det er billigt og rigtig godt til prisen! og så er der krafter nok til det meste i dit budget.
|
| Til top |
|
| |
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|