| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har fået fat i et sæt JBL ES10 der skal bruges som baghøjtalere i min nye lejlighed. (flytter først i næste uge.) Men hvordan vil placeringen være bedst? Det er betonbyggeri rummet er ca. 3,5x3,4m. Sofaen kommet til at stå helt op af bagvægen. JBL'erne har beslag på bagsiden så de er lige til at smide op med to skruer. Men hvordan vil lyden blive bedst. Har læst og set på en del af surroundssytemerne her på siden. Mange af disse har højtalerne placeret helt oppe under loftet, men vinklet ned mod lyttepositionen. Når jeg nu ikke kan vinkle dem, skal de så ned i ørehøjde? Tror i det er bedst at placere dem på bagvægen eller skal de ud i siden, som det bla vises her:  Hvis jeg vælger at smide dem på sidevægene kommer de naturligvist meget tæt på hjørnerne, betyder det noget med så små højtalere? Ved at mine XTZ'er gulvhøjtalere skal have noget luft for at spille ordenligt, de har selvfølgelig også basporte på bagsiden hvor JBL har det på toppen. Håber på et par gode råd så jeg ikke behøver at hænge dem om flere gange for at finde det rigtige sted  /Niels
|