| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Da min nuværende Marantz SR7500 ikke har hverken HDMI eller de nye ukomprimerede lydstandarter, kigger jeg efter en afløser.
Udstyr: 4x Vienna Haydn 1x Vienna Maestro grand Panasonic BD60 Bluray Zanyo Z3 projektor Ældre Sharp 32" LCD, som ikke har HDMI (næste ting på udskiftningslisten...) 80-90% Hjemmebio brug.
Jeg trækker HDMI fra Mediacenteret og Bluray og skal have det fordelt til TV (pt. via component) til projektor via HDMI.
Får generelt anbefalet Marantz - enten SR7002 eller SR8002. Foruden god lyd også 2x HDMI ud.
***** Spørgsmål:
Er det pengene værd at gå fra SR7002 til SR8002?
Er Marantzen det rigtige valg? Jeg kunne evt. sætte en HDMI splitter efter receiveren, men er ikke helt klar over, om det påvirker billedekvaliteten?
Mit budget var egentligt omkring de 8000, som man kan få en SR7002 for, men jeg ville ærge mig, hvis jeg ikke brugte de sidste kroner til SR8002 - hvis de er godt givet ud.
Alternativt - Er de nye lydformater så gode, at det er et skifte værd? Jeg kunne i princippet købe en HDMI splitter og køre videre med min SR7500...
Det var en ordentligt smøre - håber der er nogen som kan hjælpe med til at jeg får "klarsyn" - og ro i sjælen (og endnu bedre lyd i stuen hehe)
|