Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej Derude

Jeg skal ud og investere i nyt 5.1. anlæg - højtalere samt fladskærm.

Har kikket lidt på Harman Kardon AVR 255 eller måske en Onkyo TX-SR 607 - Hvilken er bedst..? og er der andre i dette prisleje som er bedre..? Ved godt er et svært spørgsmål og meget individuelt - men prøver alligevel. Hvis f.eks. Onkyo er bedst vil jeg gerne at skriver hvorfor? samt omvendt

Hvis nogen har et godt bud på et sæt 5.1 højtalersetup ville det også være velkommet.. Har ca. maks 8000 kr til højtalere. Jeg har et par ældre Dali 505 gulvhøjtalere som måske kunne indgå i 5.1. sættet som front..?

Sidst men ikke mindst.. til ca. 12.000 kr hvilken 46 tommer fladskærm skal jeg så købe SonyW5500 - Panasonic G10 - Samsung - eller et helt andet..?

Håber nogen gider at hjælpe lidt

Mvh

Bjarne

Til top Vis bjarnelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnelund

HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Som du siger er det smag og behag, men jeg ville i din situation beholde min 505'ere, finde en SC-5 eller SC-7 center højttaler, en eller anden passende sub og fx Dali 202 til bag højttalere (jeg synes sjældent man ser 202'erne, så du kan evt. gå efter 2002 eller R1000 istedet).
Alternativt kunne du købe endnu større fronter og bruge 505 til bag, men de fylder selvfølgelig lidt i landskabet

Jeg ville til gengæld oppe budgettet til forstærkeren og købe mindst en 706 istedet for. Jeg ved godt 607 er spækket med features til prisen, men der er kun pre-out til subwoofer, så hvis du skulle finde på at købe mere krævende højttalere i fremtiden er du lidt prisgivet med 607'eren.
Personligt synes jeg Onkyo tilbyder de bedste receivere i det prisleje, så jeg ville helt klart vælge den over HK'en.

Til 12.000 ville jeg købe enten Panasonic TX-P46G10E eller spare lidt penge og "nøjes" med TH-46PZ85E (det sidste købte min bettebror for et par måneder siden, fin fin maskineri).
Jeg har haft Panasonic i over 10 år, så det er lidt religion for mig at vælge det frem for de andre mærker som angiveligt er lige så gode i det prisleje.

Update: Hov, her er et komplet 5.1 dali setup til 8k: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=116497 . Det har endda snart været til salg i en måned, så mon ikke prisen kan rykkes lidt.

Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted

bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige høre hvad det pre-out til sub betyder... mangler desværre lidt viden..

Har noget med at jeg gerne vil købe nyt - når jeg nu for første gang skal ud og have 5.1. system.. Hvad med Dali concept 6 serie..? og en god SUB

Tak for din information

Til top Vis bjarnelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnelund

HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Pre-out betyder blot du kan koble en ekstern forstærker til. Jeg har fx et system hvor mine front højttalere og center højttaler er trukket videre til en effektforstærker alene af den grund at min receiver ikke kan trække hele læsset.

Preout til sub er det samme, dvs. man kan koble en aktiv subwoofer til - det har de fleste receivere dog.

Jeg forstår godt du gerne vil købe nyt, men jeg synes du skal overveje om det kan betale sig, for du får unægtelig langt mere for pengene ved at købe brugt. Alt mit surround er købt brugt, jeg skulle have ca 3 gange så mange penge op af lommen hvis jeg ville have købt det fra nyt.

Jeg kender ikke Dali Concept serien, men umiddelbart synes jeg det ser ud til man får meget til pengene. Hifiklubben kører ihvert fald tilbud på et 5.0 setup til 5000,- til nu.

Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes