| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs
Ja som overskriften siger så har jeg en avr 3801 surround forstærker sat sammen med denon dvd 1940 via et coaxial kabel og det skaber lidt problemer. Jeg købte dvd afspilleren for et halvt års tid siden og nu er enten dvd`en eller forstærkeren begyndt at opføre sig underligt, kan ikke sige om de har gjort det hele tiden, men har først lagt mærke til det nu.
Når man afspiller en dvd, så har forstærkeren altid sørget for at den selv skifter over til det lydformat som dvd`en sender til den. F.eks Pro logik ,Dolby digital eller Dts, men det er den stoppet med at gøre.
Forleden satte jeg en CSI skive på og introen og menu`erne blev afspillet i Dolby Digital og jeg kunne se af forstærkeren slog over op Dolby Digital. Men da filmen så startede så slog forstærkeren over til Pro Logik. Jeg tjekkede så under filmen hvilken lydformat afspilleren sendte til forstærkeren og det var Dolby Digital.
Nu har jeg forsøgt med en række forskellige film og alle bliver afspillet i enten Dolby Digital eller Dts, men forstærkeren sender kun signalet videre i Pro logik. Fatter det ikke.
Det skal lige siges at jeg aldrig har oplevet problemet før.
Nogen forslag?
Mvh Jimmy
|