| Forfatter |
|
kasper-n Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været inde og læse lidt på netet for at få sat mit anlæg op. Heriblandt er der en ps3 afspiller til blu-ray film. Til min store bekymring kom Dolby trueHD og DTS-HD mærket ikke frem på min receiver. Kan det passe at ps3 maskinen ikke fatter at lave bitstream af disse formater og derimod decoder l**tet først til DD eller DTS hvorefter den laver bitstream?
Hvis ikke skal jeg jo have en anden afspiller
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps3 har aldrig kunne bitstreame HD formater og har aldrig lagt skjul på det. Den decoder det og sender det videre i PCM.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at uddybe det lidt, så skal du bede PS3'eren om at sende BD lyd videre som PCM og IKKE som bitstream, da den ved sidstnævnte begrænser bitraten.. Sender du derimod som PCM, bliver det populært sammenlignet med at unzippe en zip.fil på computeren.. Der er altså ikke noget tab af data; du får fuld HD-lyd, men din receiver vil ikke skrive DTS HD Master eller lignende...
//Allan
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK tusind tak
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
For at uddybe det lidt, så skal du bede PS3'eren om at sende BD lyd videre som PCM og IKKE som bitstream, da den ved sidstnævnte begrænser bitraten.. Sender du derimod som PCM, bliver det populært sammenlignet med at unzippe en zip.fil på computeren.. Der er altså ikke noget tab af data; du får fuld HD-lyd, men din receiver vil ikke skrive DTS HD Master eller lignende...
//Allan
|
|
|
Så må jeg lige komme med kr. 10.000 spørgsmålet(vil blot være sikker ):
Gælder dette også for lyd fra BD-afspiller(Samsung BD-P1500, i denne sammenhæng) til forstærker? Skal man også vælge PCM her?
Pft og god weekend
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
Gælder dette også for lyd fra BD-afspiller(Samsung BD-P1500, i denne sammenhæng) til forstærker? Skal man også vælge PCM her?
|
|
|
Det er forskelligt fra afspiller til afspiller. BD-P1500 kan bitstreame lyden til receiveren. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Mikkel skrev:
|
|
|
Det er forskelligt fra afspiller til afspiller. BD-P1500 kan bitstreame lyden til receiveren.
|
|
|
...så det vil sige at jeg får det samme ud af lyden, uanset om jeg vælger PCM eller Bitsstream?

|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
| ...så det vil sige at jeg får det samme ud af lyden, uanset om jeg vælger PCM eller Bitsstream?
|
|
|
I princippet, ja. Men bitstream er det kodede signal, så din receiver skal have dekoder til HD-lydformaterne indbygget, for at du kan benytte bitstream. Ved at sende HD-lyd som PCM, så kan det også bruges på "ældre" receivere, der kun har HDMI og ikke indbyggede dekodere. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |